Iran Varzeshi

رقابت ماهیني با وریا و رامین

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

برنامههاي تاكتيكي تيم ملي، روش بازي، فهرســت نفرات، جابهجايي در تركيب و انواع و اقسام ســوالهاي اينچنيني را فقط كيروش ميتواند پاســخ بدهد. سرمربي تيم ملي كه به صورت تقريبي از حــاال ميداند كدام بازيكنان را بــا خود به جام جهاني ميبرد و روي نام چه بازيكناني قلم قرمز ميكشــد. در تمام پستها شــرايط همين اســت. از دروازه گرفته تا نوك خط حمله.

بعــد از بررســي شــرايط دروازهبانه­ا و مدافعــان مركــزي و بخت آنها بــراي حضور در جــام جهاني، به ســمت راســت خط دفاع ميرسيم. پســتي كه به نظر ميرسد كيروش انتخابهايش را انجام داده اما هنوز ستارههاي ليگ برتر در اين پســت ميتواننــد اميدوار به حضور در روسيه باشند.

وريا غفوري و رامين رضاييان دو بازيكني هســتند كه بخت بيشتري نسبت به بقيه دفاع راســتها دارند. وريا و رامين در طول 3 سال اخير هميشــه جزو بازيكنان حاضر در فهرست كــي روش بــوده و كمتر اردويي را از دســت دادهانــد. گاهي غفــوري در تركيب ثابت بازي كــرده و مدتي هــم نوبت به راميــن رضاييان رسيده. جز اين دو بازيكن، كمتر ديدهايم دفاع راست ديگري در تركيب تيم ملي قرار بگيرد.

غفوري نخستين بازيهاي ملي خود را در جام ملتهاي آســيا در سال 2015 انجام داد. او كه در نفت تهران بازيهاي قابل تحســيني انجام مــيداد مورد توجه كي روش قرار گرفت و به تركيب ثابت تيم ملي ايران رســيد. او در جــام ملتها جزو بازيكنان موثر تيم ملي بود و بازيهاي درخشاني انجام داد. وريا اما با ظهور رضاييان كه او هم در استراليا جزيي از فهرست تيــم ملي بود جايگاه خود را در تركيب ثابت از دســت داد. رضاييان مورد توجه كي روش قرار گرفت و از غفوري سبقت گرفت.

راميــن رضاييان تا زماني كه كم حاشــيه بازي ميكرد يكي از بازيكنــان ثابت تيم ملي بــود. كي روش روي نفوذهــاي او در هر بازي حســاب ميكرد و همين مســاله باعث شد تا رضاييان قريب به يك ســال به دفاع راســت ثابت تيم ملي تبديل شــود. مشكالت رضاييان كه با برانكو آغاز شــد، جايگاه او هم در تركيب تيم ملي از دســت رفت. وريا غفوري دوباره از رضاييان ســبقت گرفت تــا در بازيهاي اخير يكــي از بازيكنان حاضــر در تركيب ثابت تيم ملي باشد.

اين دو در طول 3 ســال گذشــته رقابت شانه به شــانهاي با يكديگر انجام دادهاند اما به نظر ميرسد در مقطع كنوني بخت وريا غفوري براي بازي در تركيب تيم ملي بيشــتر از رامين رضاييان اســت. رضاييان در بلژيك بازيهاي درخشــاني انجام نميدهد. بازيهاي پراشتباه او از يك ســو و نيمكت نشــينياش از ســوي ديگر باعث شــده تا كي روش بيشتر روي وريا غفوري حســاب باز كند. وريا هم در بازيهاي اخير استقالل نشان داده به دوران اوج برگشته و ميتواند در نقش دفاع راست يك بازيكن موثر و كليدي براي تيم ملي باشد.

جــز ايــن 2 بازيكن، حســين ماهيني از پرسپوليس و اســتيون بيت آشور از تورنتو نيز همچنان اميد دارند در فهرســت كيروش قرار بگيرند. نام اين دو بازيكن در دفترچه كيروش ثبت شــده و اين يعني هنوز روي حضورشان، حتي خيلي كم حســاب ميكنــد. ماهيني در چند فصل اخير يكي از بازيكنان كم نوســان و كليدي پرسپوليس بوده و در پستهاي مختلف براي اين تيــم بهترين بازيهــا را انجام داده. شــايد اگر ماهيني فقط در پســت دفاع راست براي پرســپوليس بــازي ميكــرد حاال بخت بيشتري براي حضور در جام جهاني داشت.

ماهيني در جــام جهاني 2014 يكي از 4 مدافع راســت تيم ملي بود. اولي منتظري كه از دفاع مركزي آمد و بدل شــد به دفاع راست ثابت تيم ملي. حســين ماهيني، استيون بيت آشور و خسرو حيدري هم ديگر مدافعان راست فهرست كيروش در جام جهاني برزيل بودند.

ماهينــي با جو اردو و خواســتهها­ي كي روش آشناســت و به همين دليل همچنان اين بخت را دارد كه در فهرست تيم ملي قرار بگيرد. استيون بيت آشور هم مثل ماهيني. او با تورنتو عنوان قهرماني ام ال اس را به دســت آورده و يكــي از بازيكنان موثر اين تيم بوده. كي روش هنوز و پس از گذشت 4 سال از آخرين حضور بيت آشــور در تيم ملــي، روي او فكر ميكند و بازيهايش را ميبيند. بيت آشــور و ماهيني با ســابقه حضور در جام جهاني، ميكوشند تا دومين حضور خــود را تجربه كنند. اتفاقي كه وقوعش غير ممكن نيست.

غفوري نخستین بازيهاي ملي خود را در جام ملتهاي آسیا در سال 2015 انجام داد. رامین رضاییان هم تا زماني كه كم حاشیه بازي ميكرد یکي از بازیکنان ثابت تیم ملي بود. جز این 2 بازیکن، حسین ماهیني از پرسپولیس و استیون بیت آشور از تورنتو نیز همچنان امید دارند در فهرست كيروش قرار بگیرند

 ??  ?? ماهیني با جو اردو و خواستههاي كي روش آشناست و به همین دلیل همچنان این بخت را دارد كه در فهرست تیم ملي قرار بگیرد. استیون بیت آشور هم مثل ماهیني. او با تورنتو عنوان قهرمانيام ال اس را به دست آورده و یکي از بازیکنان موثر این تیم بوده. كيروش هنوز و پس از...
ماهیني با جو اردو و خواستههاي كي روش آشناست و به همین دلیل همچنان این بخت را دارد كه در فهرست تیم ملي قرار بگیرد. استیون بیت آشور هم مثل ماهیني. او با تورنتو عنوان قهرمانيام ال اس را به دست آورده و یکي از بازیکنان موثر این تیم بوده. كيروش هنوز و پس از...
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran