Iran Varzeshi

عليپور مهاجم هدف، طارمي مكمل

-

اين بار به جــاي اينكه آقاي گل شدن يا نشدن علي عليپور به فكر فرو ببردمــان، بايد به ايــن فكر كنيم كه آيا آقاي گل دو فصل اخير ليگ برتر باز هم ميتواند مدعي باشــد؟ همين چند وقت پيش بود كه مهدي طارمي وعده داد: «برميگردم و دوباره آقاي گل ميشوم.»

او وقتــي فيفا محرومش كرد، 5 گله بود و حاال براي بازگشت به صدر جــدول گلزنان ليگ برتر، دســتكم بايد از 6 نفر ســبقت گيرد. مهمتر از همه امــا رقابت او با آقــاي گل اين روزهاي پرسپوليس يعني علي عليپور است كه با 11 گل بر صدر تكيه زده. از اين 11 گل، عليپور 10 تا را بعد از محروميت طارمي به ثمر رسانده و تا بازگشــت او، سه هفته ديگر هم براي گلزني فرصت دارد. البته كه بازگشت مهدي طارمي، تهديدي براي عليپور نخواهد بود و اين منشــاي ســه گله اســت كه بايد جايــش را به مهاجم مليپوش پرســپوليس بدهد. راستي طارمي وقتــي برگردد باز هم مهاجم هــدف و مقصد همــه پاسها خواهد بود و عليپور دوباره نقش مكمل را به عهده ميگيرد؟ اگر چنين شــود، آيا مهدي طارمي ميتوانــد در 9 هفته (اگر مصدوم و محروم نشــود) عليپور 11 گلــه را بگيــرد و دوباره خودش آقاي گل شــود؟ درســتتر شــايد اين باشــد كه علي عليپور در پســت فعلياش كه پيشتر طارمي آنجا بازي ميكرد، باقــي بماند و اين بار مهدي طارمي بشود مهاجم سايه. خوبياش اين اســت كــه طارمــي در كارهاي تركيبي تاثيرگذاري بيشــتري نسبت به منشا دارد و حضورش شايد عليپور را زودتر به آقاي گلي برساند.

البته كه بازگشــت او رقابت در خــط حمله پرســپوليس را جذابتر خواهد كــرد اما مهــدي طارمي اگر بخواهــد در گلزني هم با علي عليپور رقابــت كند، آن وقت ممكن اســت پرسپوليس آقاي گلي اين فصل را به كل از دست بدهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran