Iran Varzeshi

مبعلي دستيار جديد پورموسوي

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

ایمان مبعلي نیم فصل لیگ شانزدهم ناگهان اعالم كرد قصد خداحافظي از فوتبال دارد. او این مساله را در واكنش به بيپوليها و مشکالت نفت تهران اعالم كرده بود اما همان یك جمله كافي بود تا این مساله به سوژه داغي تبدیل شود. بعد از این صحبتها و البته مخالفت علي دایي سرمربي وقت نفت تهران، كال این مساله منتفي شد اما حاال خبر ميرسد مبعلي قصد دارد در پایان فصل هفدهم از فوتبال خداحافظي كند و كارش را بهعنوان مربي در كنار سیروس پورموسوي شروع كند. توافقي كه اول فصل صورت گرفته بود. البته اگر تا آن زمان مبعلي باز هم پشیمان نشود.

هنوز فصل شانزدهم تمام نشده بود كه خبر رسيد ايمان مبعلي بهترين پاسور نفت تهــران در تمرينها مصدوم شــد. مصدوميت ايمان مبعلي هم چيزي نبود جز پارگي رباط صليبي كه باعث ميشود هر بازيكني مدت زيــادي از فوتبال دور باشــد. اين اتفاق حتي باعث شد هافبك وقت نفت تهران، فينال جام حذفي مقابل تراكتورساز­ي تبريز را هم از دست بدهد. بعد از اين اتفــاق، خبرهاي زيادي مبني بــر خداحافظي ايمان مبعلــي به گوش ميرسيد چراكه عمل جراحي، حداقل او را 6 مــاه از فوتبال دور ميكرد اما مبعلي تصميم گرفت عمل نكند و با همان رباط پاره، كارش را دنبال كند. با اين شــرايط به نظر ميرســيد علي دايــي كه از نفت تهران به ســايپا رفته بود، به دنبال جذب او باشــد اما خبري از پيشنهاد او نبود. در نهايت سيروس پورموسوي سرمربي فوالد خوزستان تصميم گرفت اين بازيكن را به اهواز ببرد تا كمكش كند.

ســيروس پورموســوي در نخستين مذاكرهاي كه با مبعلي داشــت، به دليل تجربه بااليي كه ايمان داشت، به او گفته بود: «من تو را بيشــتر براي روي نيمكت و كمك بــه كادرفني ميخواهم، نه براي حضور در زمين. با اين مســاله موافقي؟» مبعلي هم كــه تصميــم دارد كمكم از فوتبال خداحافظي كنــد و به مربيگري مشغول شــود، با اين پيشــنهاد موافقت ميكنــد و حتــي از اينكــه ميتواند در كادرفني پورموســوي جايي داشته باشد، خوشــحال ميشود و به اهواز ميرود تا با فوالد خوزستان قرارداد امضا كند. مبعلي در صحبتي كه با پورموســوي داشــت، ظاهرا اينچنين به پيشــنهاد ســرمربي فوالد جواب داد: «دوســت دارم با خودت (پورموسوي) مربيگري را شروع كنم.»

ايمــان مبعلــي در نيم فصــل اول، فراتر از تصور هم براي فوالد خوزســتان به ميدان رفــت. او از 15 بازي نيم فصل اول، در 12 بازي به ميدان رفت كه 7 بار آن را در تركيب ثابت بود. اعتراض نكردن مبعلي به نيمكتنشــي­ني و كنار آمدن با آن، نشان ميداد شــماره 23 فوالديها، منتظر روزهاي متفاوتي اســت. او كمكم دارد وارد عرصــه مربيگري ميشــود و حضــور روي نيمكت فوالد خوزســتان داشــت به اين تجربهاش كمك ميكرد. ســيروس پورموســوي هم گهگاهي از او نظــرات فني ميخواســت و حتي از آن اســتفاده ميكرد تا مبعلي بداند نظراتش مهم اســت و ميتواند به كادرفني كمك كند.

با اين شــيوه، نيم فصــل اول تمام شــد و هم ايمان مبعلي راضي بود و هم سيروس پورموســوي. ضمن اينكه فوالد خوزســتان بهعنــوان تيم ســوم جدول ردهبندي، رقابتهــا را در نيمه اول ليگ هفدهم به پايان برد.

نيم فصل دوم شــروع شــد و فوالد خوزســتان در نخســتين بــازي بايد از پرسپوليس ميزباني ميكرد. از تيمي كه صدرنشــين ليگ و مدعي اصلي كســب عنوان قهرماني اســت. مبعلي در تركيب ثابــت فوالد بــه ميدان رفــت اما وقتي تيمش يك بر صفر عقب افتاد، ســيروس پورموســوي به دليل تغيير تاكتيك، اين بازيكن را تعويض كرد و به جاي او حسن بيتسعيد را به زمين فرستاد. اين مساله باعث شد مبعلي معترض شود و با شوت كردن ساك پزشكي، به رختكن برود. بعد از آن هم 2 روز در تمرينها حاضر نشــد تــا بحث جدايياش جدي شــود. مبعلي اگرچه بــراي اين غيبتها، با ســيروس پورموســوي هماهنگ نكــرده بود اما باز هم مورد حمايت سرمربياش قرار گرفت چراكه پورموســوي ميدانست او به دليل يكسري مشكالت كه برايش پيش آمده، ناراحت اســت و به همين خاطر ترجيح داد به جــاي اينكه او را ســرزنش كند، آرامش را به مبعلــي و تيم برگرداند و او را درك كند.

بعد از همــه اين اتفاقــات، باالخره ســيروس پورموســوي و ايمان مبعلي با هم صحبــت ميكنند كه هــر 2، داليل خود را براي كارشــان بيــان كردند. در نهايت هم مبعلي كه همچنان ناراحت به نظر ميرســد اعالم كرد مربيگري برايش ســخت اســت و شــايد از تصميم خود پشيمان شود و هيچوقت مربي نشود.

به نظر ميرســد ايــن صحبتها به خاطر اتفاقات اخير اســت اما ســيروس پورموسوي سرمربي فوالد خوزستان اميد دارد كه شــاگرد و دوست چندين و چند ســالهاش، كار مربيگري را كنار خودش شــروع كند؛ از فصل آينــده و در فوالد خوزستان.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran