Iran Varzeshi

طارمی؛ ضدقهرمان سرگردان

- وصال روحانی ‪Vesal Rohani‬

در مــورد مهدی طارمی قصهها میتوان نوشــت. از گلهای متعدد و گاه زیبایش که پرســپولیس را قهرمان لیگ برتر و فاتح ســوپرجام کشور کرد و تا نیمه نهایی جام باشگاههای آســیا به پیش راند تا انتقالهای نصف و نیمه و نافرجامش که برای باشگاه او فقط اسباب دردسر بودهاند.

او مثــل ضدقهرمان فیلمهایی میماند که وقتــی کارهای خوب هم انجام میدهد اطمینانی در دست نیســت که ثمره آن نیک باشد. رفتارهای سه چهار سال پیش او و در ابتدای راه مشهور شــدنش قابل ستودن است. زمانی که کمکهای نقدی به برخی نیازمندان کرد و به یک پرسپولیسی سابق – مجتبی محرمی – نیز یاری رساند. در عین حال از وقتی او صاحب شــهرتی شد که باشگاههای خارجی را به داشتن وی عالقهمند کرد رفتارهای عجیبی از او دیده شده که حتی از چهرههای آماتوری هم مشاهده نشده است. هفتهها بحث و چانهزنی بر سر انتقالهای خارجی که انجام نشد در یک تابستان و ســپس سفر به ترکیه در تابستان ســال بعد و پیوستن به ریزه اسپور در یک حرکت کامال غیرعقالیی و ســپس بازگشــتن به تهران بدون فســخ قرارداد برخالف کاری که رامین رضاییان انجام داد، از طارمی بازیکنی ساخته است که پرسپولیسیه­ا شک دارند او را دوســت داشته باشــند و یا دفعش کنند. تجربیات تلخ گذشته البته سران باشگاه ســرخ را متقاعد ساخته که اگر هر چه ســریعتر وی را به یک باشگاه خارجی بفروشند و پولش را صرف امور اجرایی خویش کنند، به نفع هر دو ســو خواهد بود. طارمی حتی مقابــل این موج با اینکه او را مطابق میلش لژیونر خواهد کرد ایســتادگی کرده و برای عقد قرارداد تازهاش شــرط و شروط گذاشته اســت. او بیشتر مایل است تا پایان فصل جاری در پرسپولیس بماند و سپس به جام جهانی روسیه برود و در اتمام این رقابتها دست به انتقال بعدیاش بزند و فرضیهاش این است که این انتقال هر چه باشد بدتر از انتقالهایی نیست که اینک فراروی اوست.

مطرح بودن دایمی اینگونه مســائل و مجازات شــدید ســرخها توسط فیفا بر سر ماجرای ریزهاســپو­ر مسالهای اســت که آنها نمیتوانند از یاد ببرند و عواقب این ماجرا حتی دســتهای مربیان و مدیران ســرخ را برای تدوین و ترســیم آرایشی بهتر برای تیمشــان بسته است. از محرومیت 4 ماههای که از محصولهای مستقیم چنان انتقالی به لیگ ترکیه بود چند روزی بیشتر برای طارمی نمانده است اما طرفداران پرسپولیس نمیدانند بابت بازگشت او شادی کنند یا نگران شوند و بالتکلیفی و سرگردانی طارمی به آنها هم بســط یافته است. به علت باال نرفتن چشــمگیر آمار گلزنی سایر مهاجمان لیگ طی دوران غیبت طارمی، وی این شــانس را دارد که پس از بازگشت مجدد آقای گل لیگ کشــور شود ولی این فقط میتواند یک مرهم موقتی و کوچک برای دردهای پرسپولیس باشد که برخاسته از عملکرد این مهاجم بالقوه خوب و ذاتا دردسرساز است. بله قصههای نوشتنی درباره او زیاد است اما سمت و سوی آنها به سبب ابهامهای متعدد آمیخته به کارها و گزینشهای این مهاجم نامعلوم و هرگونه پایانی بر آن متصور است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran