Iran Varzeshi

پيرواني: چرا فقط ما محروم شديم؟

-

نبايد به خودشان اجازه بدهند و بگويند چوب خط پرسپولیس پر شده

افشــين پيرواني مدير تيم پرسپوليس كه در جلسه عصر دوشنبه كميته انضباطي حاضر بود ديروز در حاشيه تمرين اين تيم در گفت و گو با خبرنگاران بار ديگر به راي صادر شده اعتراض كرد كه مهمترين حرفهايش را ميخوانيد:

*چــرا كميته انضباطي نســبت به اتفاقاتي كه در بــازي رفت در تبريز افتاد واكنشي نشــان نداد؟ روز جمعه خيلي از اتفاقاتي كه در ورزشگاه افتاد، برميگشت به بازي رفت. چراكه به هرحال هر كنشي، واكنشي دارد. البته من يكسري اتفاقاتي را كه در بازي روز جمعه افتاد، رد ميكنم.

*مــا به رأي اعتراض داريم و اعتقاد ما اين اســت كه اين محروميت چرا فقط شامل پرسپوليس شــده است. چرا تيم رقيب محروم نشد؟ در حالي كه خيلي از اين اتفاقات مربوط به بازي رفت بود. بايد عدالت رعايت ميشد. تالش ما اين است كه كاري كنيم تا در آينده ديگر شاهد چنين اتفاقاتي در بازيهاي خانگيمان نباشيم. ما خودمان هرگونه بياحترامي را محكوم ميكنيم.

*نماينــدگا­ن مجلــس در حــال تصويب بودجه دولت هســتند و كارهاي مهمتري دارند امــا خدمت كســاني كه در مــورد اين موضوع اظهارنظر كردند بايــد بگويم نيمي از طرفداران ما كه روز جمعه در ورزشــگاه بودند، آذري زبان هســتند. حتي خود من دوستان بسيار صميمي در فوتبال دارم كه آذري زبان هســتند. فوتبال ورزش جوانمــردي اســت و در ورزش همه اين وظيفه را دارند كه بــه يكديگر احترام بگذارند. اگر هم شعارهايي در ورزشگاه سر داده ميشود، همه آنها آخرش اين اســت كه ما همگي ايراني هســتيم و بحث قوميتي وجود ندارد. خدمت دوســتان بگويم آنها بهتر است به وظايف خودشــان رسيدگي كنند و تصميمگيري در مورد مسائل انضباطي را بــه فدراســيون و كميته مربوطــه واگذار كنند. ما در ســه چهار روز اخير بهخاطر هواداران ســكوت كرديم اما هر چه بيشــتر سكوت ميكنيم دوستان بيشتر اظهارنظر ميكنند. بهتر است بياييم از ديد فوتبالي به قضيه نگاه كنيم، نه قوميتي. همه ما ايراني هســتيم و به پرچم كشــور، دينمان و قوميتهاي مختلف احترام ميگذاريم. بهتر است همه دست به دست هم بدهيم تا ايراني سرافراز داشته باشيم. خواهش من از دوستان اين است كه مسائل ديگر را در فوتبال وارد نكرده و بهنوعي موج ســواري نكنند. بهتر اســت آدمهايي كه در فوتبال هستند، در اين مورد حرف بزنند. بياييم فوتبالي صحبت كنيم.

*چرا در بازي رفت به مرحوم هادي نوروزي كه سمبل باشگاه پرسپوليس اســت به آن شــكل توهين شــد؟ چرا به پروين و خوردبين كه اسطورههاي پرسپوليس هستند به آن شــكل بياحترامي كردند؟ البته نميخواهم بگويم كار هواداران ما در بازي روز جمعه درست بود، بلكه آن را هم رد ميكنم، ولي تأكيد ميكنم كه هر كنشي واكنشي دارد. االن ميخواهم بگويم اين مسائل را كنار گذاشته و به آينده فكر كنيم.

*مطمئنا آن دسته از تماشاگراني كه شعارهاي نژادپرستان­ه سر ميدهند، طرفداران تراكتورساز­ي نيستند و يك عده تماشاگرنما هستند. تأكيد ميكنم كه فوتبال ورزش جوانمردانه­اي اســت و هيچكس در ورزش چنين مسائلي را قبول ندارد. حرف كلي من اســت كه اگر كميتــه انضباطي محروميتي براي هــواداران در نظر ميگيرد بايد اين محروميت دو طرفه باشــد، نه اينكه فقط شامل تيم ما شود. حاال كه اين اتفاق رخ داده، اميدوارم براي آخرين بار باشد.

*من در صحبتهايم گفتم، يكســريها قبــل از اعالم حكم پيشداوري كــرده و صحبــت از محروميت پرســپوليس كردند. نظر من اين اســت اگر كميته انضباطي ما را يك جلســه محــروم كرده، ما ضمن احترام به اين راي، اعتراضمان را هم ميكنيم. لطفا دوســتان از قول من نزنند راي را قبول دارم. تاكيد ميكنم به راي كميته انضباطي احترام ميگذاريم اما يكســريها نبايد پيشداوري كنند. باشــگاه پرسپوليس باشــگاه بزرگ و مردمي است و كسي نبايــد به خودش اجازه داده و بگويد چوب خط پرســپوليس پر شــده و بايد محروم شــود. نميدانم چه كسي اين حرف را زده و از كسي هم نام نميبرم و فقط ميگويم كه نبايد به خودشان اجازه پيشداوري بدهند.

*ما در كميته انضباطي با ســند و مدرك از باشــگاه دفاع كرديم. اگر به بيانيه باشــد، ما هم افراد زيادي در باشگاه داريم كه هر روز بيانيه صادر كنند. اين كارها فرار رو به جلو اســت. چرا بعد از بازي رفت تراكتورســ­ازي كه آن اتفاق افتاد دوســتان عكسالعمل نشــان ندادند؟ بهتر است كمي فكورانهتر با قضيه برخورد كنند. زمین تمرین پژوهشــگاه نفت هر چه نداشته باشد یك میز در کنار زمین دارد که ميتوان بساط صبحانه را روي آن ردیف کرد. سماور، قوري چیني، نان، عســل، پنیر و ... روي این میز چیده شده بود اما کسي نبود که براي بازیکنان لقمه بگیرد. انصاريومصل­حجلويدوربی­نباهمحرفمي­زنندامامصل­حنميداندکه­فیلمي از آنها گرفته نميشود و موقع حرف زدن نميتوان با عکس حرفهايشان را لبخواني کرد. البته جالب اینجاســت که مصلح حتي وقتي دستش را جلوي دهانش گرفته هم لبخند ميزند و از اصل خودش دور نميشــود. از وقتي روزنامهها نوشتند منشا در مهار پنالتي مهارت دارد و ميتواند جاي بیرانوند را در ضربات بعدي پنالتي بگیرد او از تمرین بهعنوان دروازهبان خوشش آمده و در پنالتي حریف ميطلبد اما طاهرخاني جوان به زور او را سر جاي خودش برميگرداند. علیپور در هواي نسبتا سرد دیروز تهران پرتکاپوتری­ن بازیکن تمرین بود. با آیتمي که از او پخش شــد دیروز همه درباره پاي چپ و راست آقاي گل فعلي لیگ حرف ميزدند و البته علیپور هم شوخيها را بي جواب نميگذاشت.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran