Iran Varzeshi

نخستينباخت­پترودرشبپر­حاشيهماهشه­ر

-

ايران ورزشی- ليگ برتر بسكتبال بازيهاي دور برگشتش را هم پشت سر گذاشت و به پليآف رسيد. پس از هجده هفته رقابت، از ميان 9 تيم ليگ برتري تنها يك تيم از ادامه رقابتها كنار رفت و هشت تيم ديگر بايد رقابتها را در مرحله پليآف ادامه دهند. رعد پدافند خوزستان كه نخستين سال حضور خود در ليگ برتر را هم پشت سر ميگذاشت، در حالي كه در هفته پاياني استراحت داشت، با پيروزي شهرداري گرگان، در انتهاي جدول قرار گرفت و از ادامه رقابتها كنار رفت. پتروشيمي، شهرداري تبريز، نفت آبادان، مهرام، دانشگاه آزاد، نيروي زميني، شهرداري و يس آل گرگان هشت تيم برتر ليگ بسكتبال هستند كه بايد رقابتهاي پليآف را برگزار كنند.

هفتــه پاياني ليگ برتر بســكتبال در شــرايطي برگزار شد كه تقريبا تكليف اكثر جايگاههاي جدول مشــخص شده بود. تنها شــهرداري گرگان توانســت با پيروزي در شهرآورد عجيب اين شــهر، راهي پلي آف شــود و نفت آبادان هــم چهارمياش را با سومي عوض كند.

در شــهرآورد گرگان، تغيير آني زمان مســابقه و همچنين بدون تماشاگر برگزار شــدن آن، حواشي زيادي ايجاد كرد اما در نهايت، دومين تيم گرگان را هم به پلي آف رســاند. اين ديدار كه قــرار بود همزمان با ساير مسابقهها از ساعت شانزده آغاز شود، بــه دليل تصميم شــواري تامين و اتفاقات اخيــر، ســاعت 13 و البته بــدون حضور تماشاگران برگزار شد.

نفت آبادان هم كه در تهران به مصاف دانشگاه آزاد رفته بود، به سختي از سد اين تيم گذشــت. دانشــگاه آزاد كه اين فصل بدون بازيكن خارجــي بازي ميكند، آرون گراميپــور را هم از دســت داده و در اين بازي نساجپور را هم به دليل مصدوميت در اختيار نداشت. با اين حال بازي نزديكي را برابر حريف مدعي خود به نمايش گذاشت اما در نهايت بازنده شــد. باختي كه همان رده پنجمي را برايش به همراه داشــت اما نفت آبادان را به رده ســوم فرستاد تا روي كاغذ رقابت ســادهتري در پليآف داشــته باشــد. شــهرداري تبريز هم كه دومياش قطعي شــده بود، نيروي زميني را از پيش رو برداشــت. ديداري كه نتيجهاش جايگاه هيچ كدام از تيمها را تغيير نداد و در نهايت تبريز را به دومي و نيرو را به ششمي رساند.

نخستين باخت پتروشيمي در بازي آخر

حســاسترين ديدار اين هفته اما بين مهرام و پتروشــيمي بود. ديــداري كه در ماهشهر برگزار شد و اگرچه از لحاظ اسم و رسم دو تيم حساسيتهاي زيادي داشت اما كمتر كسي فكرش را ميكرد كه شاگردان مهران حاتمي در خانه بازنده شــوند. بازي خيلي نزديك و هيجانانگيز پيگيري شــد و در نهايت اين مصطفي هاشمي بود كه به همراه شاگردانش توانست نخستين شكست فصل پترو را در آخرين بازي دور برگشــت به اين تيم تحميل كند.

اين بــازي هيجان انگيز امــا در پايان اتفاقات خوبي در پي نداشــت. جنجالهاي حين بازي، نزاعها بر ســر داوري و مسائل ديگر باعث ايجــاد درگيريهايي در پايان بازي شــد كه مهمترين آنها بين مديرعامل پتروشــيمي و مصطفي هاشمي بوده است! اينطور كه شنيده شده، زماني كه مصطفي هاشــمي براي دســت دادن با مديرعامل ماهشهريها به ســمت او ميرود، با ضربه اين مدير مواجه ميشود! ماجرايي كه به غير از گزارش راديو و برخي شــايعات، صحبت ديگري دربارهاش انجام نشــده و هيچ كدام از طرفين اين درگيري هم اطالعات اضافي نميدهنــد. ياوري البته ميگويد اين كار را كرده اما هاشمي ترجيح ميدهد درباره اين ماجرا چيزي نگويد!

مدیرعامل پتروشيمي: هاشمي صدبار به مربي ما توهين كرده بود

مديرعامل باشگاه پتروشيمي بندرامام ميگويد سرمربي تيم بسكتبال مهرام بارها با من تمــاس گرفته و به مربي تيم توهين كــرده بود و رفتار بعد از مســابقه او هم با منظور بود.

شــاپور ياوري درباره اتفاقــات بعد از شكست مقابل مهرام تهران و سيلي زدن به مصطفي هاشــمي سرمربي اين تيم اينطور اظهارنظر ميكند: «بازي مقابل مهرام تمام شــده بود و ديگر اتفاقات بــه بازي ربطي نداشــت، من هم هيچ حرفــي با مصطفي هاشمي سرمربي مهرام نداشتم.»

او ادامه ميدهد: «او قبل از بازي و در جريان مسابقه يك دست هم براي من تكان نداده بود كه به نظر برسد رفتار دوستانهاي دارد، از طرفي در ماههاي گذشته ۰۰1 بار تماس گرفته و به مربي تيم ما توهين كرده بود. به همين دليل هم شــماره تماس او را بالك كرده بودم.»

يــاوري ميگويــد با ســرمربي مهرام صحبــت نميكرده: «با همه اين شــرايط، هاشــمي به چه دليلي بايــد طرفم بيايد؟ دليلي جز اين داشــت كه اعصابم را به هم بريزد؟ باالخره وقتــي با اعصابم بازي كرد، بــا او برخورد كردم و كتمان هم نميكنم.» مديرعامل باشــگاه پتروشــيمي همچنين ميگويد: «وقتي مســابقه را برده اي، ديگر چــه چيزي را ميخواهــي ثابت كني؟ من هيچ كاري به كار هاشــمي نداشتم. مسائل ديگر را هم با فدراسيون مطرح ميكنم.»

هاشمي: اتفاق خاصي نيفتاده!

سرمربي تيم بســكتبال مهرام درباره حواشــي آخر ديدار با پتروشيمي ميگويد اتفــاق خاصي نيفتاده و بهتر اســت درباره مســائل فني حرف بزنيم! مصطفي هاشمي ميگويد: «اين حرفها در شــان بسكتبال نيســت. بايد ديد كالنتر داشــته باشيم و به مســائل فني بســكتبال برســيم كه به نفع اين رشــته اســت. ما بايد سعي كنيم كه تنور بســكتبال گرم شود كه اين اتفاق تنها با همگرايي اتفــاق ميافتد. هر چقدر به بســكتبال فكر كنيم اين رشته كه عشق ما است قويتر ميشــود و از هر نظر براي خودمان بهتر اســت. بســكتبال چيزهاي بســيار خوبي دارد كه ميتوان درباره آنها صحبت كرد.»

ســرمربي مهرام درباره شرايط بازي و پيروزي تيمش اينطــور اظهارنظر ميكند: «مســابقه حساســي بود و به دليل همين حساســيت نتوانســتي­م خيلي سريع با جو هماهنگ شــويم. فشــار روي تيــم بود و خيلي بد شــروع كرديم و اختالف زياد شد امــا جلوتر كه رفتيم به خودباوري بيشــتر رسيديم و بازيكنان فهميدند كه ميتوانند كارهاي بزرگي انجام بدهند.»

او ادامه ميدهد: «بــه نظرم بازيكنانم به خاطر تــالش زيادي كه داشــتند و در لحظههاي حساس تمركز خوبي روي دفاع انجام دادند، توانســتند برنده شــوند. به هر حال انســانها مجريان ورزش هســتند و تحت تاثير قــرار ميگيرنــد و بازيكنان ما توانســتند در دو دقيقه آخر كار را به سود خود تمام كننــد. در اين ديدارهاي نزديك خيلي اتفاقها ميافتد كه بــر نتيجه تاثير ميگذارد. شايد ما ميباختيم و پتروشيمي كه تيمي شايستهاست برنده ميشد. به هر حال ذات ورزش همين است كه برد و باخت دارد اما زندگي تمام نشده و ادامه دارد.»

چهار دیدار سه از پنج در پليآف

با پايان گرفتن رقابتهاي دور برگشت ليگ، هشــت تيم برتر مشــخص شدند كه بايــد در مرحله پليآف بــا يكديگر رقابت كنند. پتروشــيمي كه با تنها يك شكست آن هم در بازي آخر، با اقتدار قهرمان شد، در پلــيآف بايد به مصاف تيم شــهرداري گرگان برود. شــهرداري تبريز رده دومي با يــس آل گرگان ديــدار خواهد كرد و نفت آبادان هم كه در هفته آخر توانست به مكان سوم جدول برسد، به مصاف نيروي زميني خواهــد رفت. در حســاسترين ديدار اين مرحله هم مهرام رده چهارمي با دانشــگاه آزاد، تيم پنجم جدول ديدار خواهد كرد.

چهار پيــكار مرحلــه اول پليآف، به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار خواهد شد. رقابتهايي كه روزهاي جمعه و شنبه به ميزباني تيمهايــي كه در جدول جايگاه باالتري دارند، برگزار ميشــود. ديدارهاي سوم و چهارم در زمين تيم ديگر و اگر كار به بازي پنجم كشــيده شــود، بازهم چهار تيم اول ميزبان خواهند بود. به اين ترتيب ميزبانــي ديدارهــاي اول و دوم پليآف را پتروشيمي در ماهشهر، شهرداري در تبريز، نفت در آبادان و مهرام در تهران در اختيار خواهند داشت.

برنامه مسابقات پليآف:

پتروشيمي - شهرداري گرگان شهرداري تبريز - يس آل گرگان نفت آبادان - نيروي زميني مهرام - دانشگاه آزاد

سرمربي تيم بسكتبال مهرام درباره حواشي آخر ديدار با پتروشيمي ميگويد اتفاق خاصي نيفتاده و بهتر است درباره مسائل فني حرف بزنيم! مصطفي هاشمي ميگويد: «اين حرفها در شان بسكتبال نيست. بايد ديد كالنتر داشته باشيم و به مسائل فني بسكتبال برسيم كه به نفع اين رشته است. ما بايد سعي كنيم كه تنور بسكتبال گرم شود كه اين اتفاق تنها با همگرايي اتفاق ميافتد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran