Iran Varzeshi

تا لحظه آخر بجنگ!

- مليسا ردي ‪Melissa Reddy‬

اگر دو بار بازي كردن در 48 ســاعت به اندازه كافي مضحك نباشد، هفت دقيقه پاياني ديدار در خانه برنلي بسيار جالب بود. ليورپول يك بر صفر با گل عالي ساديو مانه پيش افتــاده بود اما آنها اجازه دادند يوهان برگ گودموندســ­ون با ضربه سر دروازهشان را باز كند. بــازي در دقايق پاياني بود و به نظر ميرســيد يورگن كلوپ باز هم بايد در اين بــاره توضيح بدهد كه چرا تيمش بازي برده را از دســت ميدهد امــا ناگهان اتفاق غيرمنتظرها­ي روي داد.

ويرجيل وندايــك در اين هفته چهره اصلــي ليورپول در رســانهها بود اما در روز اول سال نو در انگليس، دژان لوورن و راگنار كالوان با كمك هم سرنوشــت بازي را رقم زدند. روي اســكوربرد دقيقه 94 ظاهر شده بود كه الكس اكســالد چمبرلــن ضربهاي ايســتگاهي زد. لوورن اهل كرواسي توپ را بــا ضربه ســر زد و كالوان، زوج او در خط دفاعي در تير دورتر آن را به گل تبديل كرد. جشن شادي بازيكنان بسيار پرشور بود و به ايــن ترتيب ليورپول در 16 بازي در تمامي رقابتهاســ­ت كه نباخته است؛ اين بهترين روند آنها زير نظر كلوپ بوده است. در واقع اين دومين بازي پياپي اســت كه ليورپول براي كسب برد به زحمت افتاده است. آنها شنبه هم مقابل لسترسيتي بهسختي دو بر يك پيروز شدند.

بازيكنــان ليورپول نشــان دادهاند كه ميتوانند خوش بدرخشند اما مهمتر اينكه آنها نشــان ميدهند روحيه جنگندگي هم دارند؛ صرفنظر از سيستم چرخشي، برنامه بســيار فشــرده و تالشهاي رقيبان. كلوپ پس از بــازي گفت: «ما تيــم خوشاقبال بازي بوديــم، ولي همانطور كــه گفتهام از رفتار، شخصيت و همه اين موارد تيم واقعا راضيام. شــما بايد در بازيهاي متوسطتان پيروز شويد، شــما بايد وقتي كه صددرصد آماده نيستيد هم با رفتارتان پيروز شويد. از نظر شخصيت ما در سطح صددرصد بوديم. از نظــر عملكرد هم ديدهام كــه بازيهاي بهتــري انجام داده باشــيم امــا چه فرقي ميكند؟ ما از اين بردها زياد كســب نكرده بوديم. اگر بازيهاي ما را تماشا كرده باشيد، متوجه میشويد كه در تمام تساويها كامال شايســته برد بوديم، حتي شــايد بيشتر از امشب.»

كلوپ هفت تغيير مقابل برنلي داشــت و فيليپه كوتينيــو و محمد صالح به دليل مصدوميت غايب بودند. با اين حال، آنها به نتيجهاي كه ميخواستند رسيدند. با توجه به اينكــه قرار گرفتن در جمــع چهار تيم برتر دشوار است – آرسنال و تاتنهام اكنون در ميــان چهار تيم برتر نيســتند – چنين نتايجي بســيار مهم است. واكنش بازيكنان و مربي نشــان داد كه آنها از اهميت چنين ديدارهايي باخبرنــد. اگر ليورپول بتواند در ديدارهاي نزديك هم پيروز شــود، فشار بر تيمهاي نزديــك به آنها در جــدول ادامه خواهد يافت. منبع:گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran