Iran Varzeshi

هنوز زود است از تحول سپاهان بگوييم

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

با 7 گل، نام جالل عليمحمدي در میان سه گلزن برتر لیگ است. آن هم با شرایط نه چندان مساعدي كه سپاهان در نیم فصل نخست داشته. سپاهان اما بارها با گل او توانسته از شکست بگریزد یا سه امتیاز بازي را مال خود كند و همه اینها در حالي است كه عليمحمدي در پست هافبك شاید كار سختتري نسبت به مهاجمان براي گلزني داشته باشد. او با اینکه اظهارنظر درباره تحول سپاهان را هنوز كمي زود ميداند اما به شدت امیدوار است كه نیم فصل متفاوتي را به همراه تیمش پیش رو داشته باشد. پاداش همه اینها براي او بدون شك راهیابي به تیم ملي خواهد بود. اگر فهرست 35 نفره نهایي تیم ملي هنوز امکان تغییر داشته باشد و براي فیفا ارسال نشده باشد!

دقیقا با 4 گل، باخت 4 بر صفر بازي رفت مقابل پدیده را جبران كردید.

جــز پديده هر تيم ديگــري آن روز بــه اصفهان ميآمــد هم با هميــن نتيجه شكســتش ميداديم چون سپاهان در يكي از بهترين روزهايش بود. البته پديده هم تيم خيلي خوبي بود و اگــر 6 امتياز از اين تيم كسر نميشد، پديده هنوز باالي جدول بود.

این برد و مســاوي مقابل سایپا و پدیده باعث شده كه خیليها به تحول ســپاهان در نیم فصــل دوم امیدوار باشند.

فعال زود اســت كه بخواهيم از تحول ســپاهان حرف بزنيم. واقعيت اين است كه هنــوز كار خاصــي نكردهايــم. ضمن اينكه ســپاهان در نيم فصل اول واقعا بد نبوده و شايد تنها 5 بازي از كل بازيهاي نيم فصل اول باشــد كه در آن سپاهان واقعا مستحق باخت بوده.

یعني در باقي بازيها بدشانســي آورده؟

ما اغلــب از دقيقه 90 بــه بعد گل ميخورديــم و بــازي برده را با مســاوي يا مساوي را با باخت عوض ميكرديم. اين هم بيشتر از مشــكالت روحي و رواني و تمركز نداشتن بازيكنان ناشي ميشد.

البته بعضيها هم گل خوردنهاي یك تیم از دقیقه 90 به بعد را به حساب ضعف بدني بازیکنان ميگذارند.

نــه، اصــال چنين موضوعــي مطرح نيســت. من خودم بازيكن اين تيم هستم و ميدانم كه اين موضوع فقط به خاطر مسائل روحي بوده است چون آنقدر به خاطر نبردن تيم تحت فشــار بوديم كــه وقتي يك گل ميزديم فقط بــه فكر حفظ همين يك گل بوديم و تالشــي براي زدن گلهاي بيشــتر نميكرديــم. در نهايت هم اســترس باعث ميشد كه در آخرين دقايق گل بخوريم.

گفتي هنوز زود اســت كه بگوییم سپاهان متحول شــده اما منکر شروع خوب تیم در نیم فصل دوم كه نیستي؟

ما يك بازي خيلي خوب مقابل سايپا داشتيم كه با اينكه حق مان برد بود اما بازي مساوي شد. يك بازي خوب هم در اصفهان داشــتيم و اين يعني شروعي خوب براي نيم فصل دوم. با اين شــرايط هم اميدواريم كه نيم فصلي متفاوت داشته باشيم.

حاال بازي با پــارس جنوبي در جم شاید قدري بیشتر وضعیت سپاهان را مشخص كند.

مــن با مهــدي تارتار كار كــردم. او تيمهاي خوبي دارد و بازي با تيمهاي تارتار چه در جم چه در شــهرهاي ديگر ســخت است. در بازي رفت در اصفهان دقيقه 92 گل خورديــم و از آن بازيهايي بود كه حقمان مســاوي نبود. حاال هم امتياز از دست دادن براي ما واقعا سخت است.

در نیم فصل دوم ساســان انصاري هم توانسته به شرایط مطلوب سابقش بازگردد.

با توجه به انتظار زيادي كه از ساسان وجود داشــت، فشــار روحي او هــم در نيم فصل اول زياد بود. هفتههاي اول نتوانســته بــود خودش را با شــرايط وفق دهد اما االن همانطور كه ميبينيد هم خوب بازي ميكند و هم گل ميزند.

چراغ خاموش و بي ســروصدا در میان سه گلزن برتر لیگ قرار گرفته اي.

يادم هست دو فصل پيش هم در صبا همين شرايط را داشتم اما در نيم فصل دوم مينيسك پايم پاره شد و چند ماهي از فوتبال دور بودم. حاال ميخواهم آن كار نيمه تمام را به پايان برسانم. اين گلها براي خودم خيلي ارزش دارد و شيرين است اما اي كاش اصال در جــدول گلزنان نبودم درعوض ســپاهان جايگاه باالتري در جدول داشت.

اما این گلزنيها و درخشــشها ميتواند در این فصل حساس، راهت را به تیم ملي باز كند.

من شــنيدهام كه فدراسيون فوتبال فهرســت 35 نفره مدنظر كــيروش را براي فيفا ارســال كرده اســت. از اين فهرســت 35 نفــره در نهايت 23 نفــر به جام جهاني ميروند. اگر قرار باشد فهرست نهايي از اين 35 نفر انتخاب شــوند، من و بقيه بازيكنان هيچ شانسي براي رسيدن به تيم ملي نداريم اما اگر قرار باشــد اين فهرســت تغيير كند، ميتواند در عملكرد ما تأثيرگذار باشد.

تغییرات سپاهان در نقل و انتقاالت چطور بوده؟

خب، گلر تيم ملي ســوريه به تيم ما اضافه شده كه در بازي قبل هم درون دروازه ايســتاد و عملكرد خوبي داشــت. از طرفي مهدي شــريفي هم برگشته كه حضور او در تيم كمك بزرگي است. يك هافبك آلبانيايي هم به ما اضافه شــده كه هنوز براي سپاهان بازي نكرده است. در مجموع تغييرات خوبي رخ داده و ميتوان به آينده ســپاهان اميدوار بود.

گلر تیم ملي سوریه به تیم ما اضافه شده كه در بازي قبل هم درون دروازه ایستاد و عملکرد خوبي داشت. از طرفي مهدي شریفي هم برگشته كه حضور او در تیم كمك بزرگي است

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran