Iran Varzeshi

كمك كميته فوتسال به يك تيم خاص را باور كنيم؟

-

مســابقات ليگ برتر فوتسال در حالي به هفتههاي پاياني خود نزديك ميشــود كه كمك كميته فوتسال به تيم هيات فوتبال قم در روزهاي اخير خبرســاز شده است. هيات فوتبال قم كه ســقوطش به ليگ دسته اول قطعي شــده، به خاطر مشكالت مالي قادر به ادامــه حضور در ليگ نبــوده و در دو هفته، از كمكهاي مالي كميته فوتســال استفاده كرده است. اين موضوع انتقاد بعضي ديگر از باشگاهها كه با مشكالت مالي مواجه هستند را در پي داشته است. يكي، دو تيم ديگر هم از كميته فوتسال درخواست كرده بودند به آنها كمك شود تا بتوانند ليگ را به پايان برسانند اما كميته فوتسال به اين درخواستها پاسخ منفي داده است. كاظم سليماني دبير كميته فوتسال، به تشريح چگونگي كمك اين كميته به تيم هيات فوتبال قم و تبعيض برابر ســاير تيمهــا پرداخته و تاكيد كرده اين كمكها از جاي ديگري از حساب هيات فوتبال قم كسر ميشود. ســليماني در همين رابطه توضيح ميدهد: «كريم بهرامي رييس هيات فوتبال اســتان قم با ما صحبت كرد كه براي سفر به اهواز و مشهد پول نداريم و از كميته فوتسال خواســت براي به هم نخوردن نظم ليگ، به آنها كمك شــود. ما هم به آنها كمك كرديم اما هزينهاي كه براي تيم قم پرداخت شــده اســت، از محل بودجه اختصاص داده شــده فدراســيون فوتبال به هيات فوتبال قم كسر خواهد شد.»

ميزان كمك به هيات فوتبال قم چقدر بوده اســت؟ دبير كميته فوتسال در پاسخ به اين سوال ميگويد: «كمكها به آن شكلي كه ميگويند نبوده است. هيات فوتبال در هفته بيســت و دوم به مشهد ســفر كرد اما هزينه اسكان در اين شهر را نداشت كه هزينه هتل آنها را پرداخت كرديم. همچنين اين تيم در هفته بيست و چهارم به مصاف حفاري رفت اما پول هتل و بليت آنها را كميته فوتســال تقبل كرد.»

اگر كميته فوتســال به يكي از تيمهاي ليگ برتر كه ســقوطش به ليگ دســته اول قطعي شــده، كمك كرده، چــرا امكان اين كمك براي ســاير تيمها فراهم نيست؟ دليل تبعيض كميته فوتسال در قبال تيمهاي ليگ برتري چيســت؟ ســليماني به اين سواالت اينطور پاســخ ميدهد: «به جز هيات فوتبال قــم، يك تيــم ديگر هم درخواســت كمك داشت. دليل اينكه به هيات فوتبال قم كمك كرديم اين بود كه بهرامي عالوه بر مسووليت ايــن تيم، رياســت هيات فوتبــال قم را هم در اختيــار دارد. در واقع مــا اينجا با هيات فوتبال يك شــهر طرف بوديــم! به هر حال فدراسيون فوتبال و هيات فوتبال هر شهري با هم حســابهايي دارند كه اين هزينهها از پرداختيهاي فدراســيون به هيات قم كسر ميشــود. اگر تيمهاي ديگري از هياتهاي اســتاني در ليگ برتر فوتســال درخواســت كمك داشتند، ميتوانستيم به آنها به همين طريق كمك كنيم.»

الزم به توضيح اســت كه هيات فوتبال قم يكي از تيمهاي امسال ليگ برتر فوتسال بود كــه بدون دارا بودن شــرايط الزم، پا به مســابقات گذاشــت و كميته فوتسال مقابل تخلفات ايــن تيم (پرداخــت مبلغ ورودي، مشــكالت مالي و ... ) به سادگي كوتاه آمد تا جايي كه اين مشكالت سرانجام دامن كميته فوتسال را هم گرفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran