Iran Varzeshi

خداحافظ آقاي عصباني

ماتزاري جانشين ميهايلوويچ روي نيمكت تورينو

-

باشــگاه تورينو مربي خود، سينيشــا ميهايلوويچ را اخراج كرد يك روز بعــد از آنكه بــه دليل اعتراض بــه داور در جريــان باخت 2 بر صفــر مقابــل يوونتوس در يكچهارمنها­يــي جام حذفي اخراج شد. اين مربي صرب كه در روزهــاي بازي يكي از بهترين زننــدگان ضربات ايســتگاهي به شــمار ميرفت، 18 ماه مربي تورينو بود.

تورينــو كــه از 19 بــازي اين فصل 10 مســاوي داشــته، در ليگ ايتاليا دهم اســت و هيچ دليلي را بــراي اين تصميم غيرمنتظره اعالم نكرده اســت. رسانههاي ايتاليايي گزارش كردند اين مربي 48 ساله در ســاعات اوليه صبح از تصميم باشــگاه مطلع شده و عدهاي از بازيكنان به سراغ او رفتهاند تا حمايتشان را اعالم كنند.

تورينــو ششــمين تيــم ايتاليايــ­ي ميهايلوويـ­ـچ بود و قبل از ايــن در بولونيا، كاتانيا، فيورنتينا، سمپدوريا و ميالن سابقه كار داشــت هرچند در اين آخري كمتر از يــك فصــل دوام آورد. او مربــي تيم ملي صربستان نيز بوده است.

او در نيمــه دوم بــازي بــا يوونتوس بعــد از آنكه داور با اســتفاده از كمك داور ويدئويــي(RAV) گل دوم يوونتــوس را پذيرفت با عصبانيت واكنش نشــان داد و داور او را به سمت سكو هدايت كرد.

او بازيكنــي عصبي مزاج بود و اگرچه در ســالهاي اخير كمي آرام شده بود اما همچنان رگههايي از عصبانيت در رفتارش ديده ميشــد. در ماه مرداد، او دســتياران خودش را هل داد و به اشتباه آنها در اعالم بازيكن تعويضي به شدت واكنش نشان داد. بعدا به خاطر اين رفتار عذرخواهي كرد.

تورينو هشــتمين تيم اين فصل ليگ ايتاليــا بعد از كاليــاري، بنهونتــو، جنوا، ميالن، ساســولو، كروتونه و اودينزه اســت كه مربياش را عوض ميكند. اما باشــگاه تورينو بالفاصلــه جاشــين ميهايلوويچ را انتخــاب كرد و والتر ماتزاري مربي ســابق ناپولــي، اينترميالن و واتفورد را به جاي او برگزيد. او كه بعــد از جدايي از واتفورد در پايان فصل قبل، بيكار بوده نخستين جلسه تمرين را پنجشنبه برگزار كرد.

ماتزاري كه ناپولي را به قهرماني فصل 2011-2012 جــام حذفي ايتاليا و دومي ليگ اين كشور در فصل بعد رساند، جايزه انزو بيرزوت بهعنوان بهترين مربي ايتاليا را دريافت كرده. شرايط قرارداد او اعالم نشده.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran