Iran Varzeshi

ژارديم: موناكو بازيكنان كليدياش را نميفروشد

-

طرفداران بارسلونا سرانجام پس از آنكه ليونل مسي قرارداد جديدش را در ماه نوامبر امضا كرد، نفس راحتي كشــيدند اما اكنون خبر نگرانكننده­اي براي آنها رسيده است.

اوضاع سياسي در كاتالونيا متشنج است و گفته ميشــود اگر اين اوضاع باعث شــود شرايط براي بارســلونا خوب پيش نرود، اين بازيكن آرژانتيني راهي بــراي خروج از اين باشگاه در نظر گرفته است. روزنامه الموندو نوشته كه بندي در قرارداد مسي وجود دارد كه طبق آن، او تنها در صورتي در بارســلونا ميماند كه اين تيم در ليگ اسپانيا، فرانسه، انگليس يا آلمان حضور داشــته باشــد. در صورت جدايي كاتالونيا از اســپانيا، مشخص نيســت كه بارســلونا در الليگا ميماند يا به ليــگ ديگري خواهــد رفت. البتــه به نظر ميرســد در هــر حالت به داليــل قانوني و مســائل ديگر، بارسلونا در الليگا باقي خواهد ماند اما اگر كاتالونيا مستقل شود و بارسلونا در يكــي از چهــار ليگ ذكر شــده حضور نداشــته باشد، مسي حق دارد كه قراردادش را فســخ كند و بهصورت آزاد از اين تيم جدا شود. مبلغ فســخ قرارداد مسي در غير اين صورت 700 ميليون يورو است. بارسلونا هم با اين بند موافقت كرده است. مسي با تمديد قراردادش تبديل به پردرآمدتري­ن فوتباليست دنيا شــد. البته اگر كاتالونيا مستقل شود و بارســلونا مجبور شود در ليگ كاتالونيا بازي كند، اين مســاله روي قرارداد ديگر بازيكنان هم ممكن اســت اثر بگذارد، چرا كه چنين تغيير مهمي ميتواند باعث شــود بازيكنان درخواست فسخ قرارداد بدهند.

لئونــاردو ژارديــم، مربــي موناكو گفته بازيكنان كليــدي تيمش را در ژانويه نخواهد فروخت. اين در حالي اســت كه شايعه شده توماس لمار راهي ليگ برتر خواهد شد.

لمار مورد توجه چند باشــگاه انگليس، از جمله ليورپول و آرســنال قرار گرفته است، و فابينيو، هافبــك دفاعي موناكو هم احتماال در تابســتان از اين تيم خواهد رفت. لمار در تابستان هم زير نظر آرسنال بود اما در نهايت انتقال او عملي نشــد و به اين ترتيب آرسنال هم مجوز رفتن را به الكسيس سانچس نداد.

موناكــو، اجــازه رفتن قرضــي ترنس كونگولو به هادرسفيلد و ســواليهو ميته به بوردو را داده اســت اما ژارديم ميگويد كه هنوز نوبــت به فروشهاي بزرگ نرســيده اســت: «ما معمــوال فروشهــاي بزرگمان را در ژانويــه انجــام نميدهيــم. انتقاالت ژانويه براي اين اســت كه بازيكنان بتوانند بيشــتر بازي كنند. اين اســتراتژي ماست. مهم اســت كه بازيكنان جوان فرصت بازي داشته باشــند. بازيكنان موضعگيري باشگاه را درك ميكننــد.» موناكــو قــرار اســت شــنبه در جام حذفي به مصاف تيم دســته چهارمي ايزيور برود و ســپس سهشــنبه با نيس در جام اتحاديــه بازي خواهد كرد. به اين ترتيب بازيكنان جوان ميتوانند فرصت درخشش پيدا كنند. اين تيم در حال حاضر در ليگ يك فرانســه دوم اســت و 9 امتياز كمتر از پاري ســنژرمن صدرنشــين دارد. آنها فصل پيش قهرمان شــدند اما در پايان فصل، تيموئه باكايوكو به چلســي و برناردو ســيلوا و بنجامين مندي به منچسترسيتي پيوستند. كيليان امباپه هم بهصورت قرضي به پياسجــي رفت اما انتظار ميرود كه در پايان فصل، قرارداد او دائمي شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran