Iran Varzeshi

افاضلي راننده اتوبوس زرد

پرسپولیس صفر - نفت تهران صفر

-

جمعه ،96/10/15 هفته هجدهم هفدهمین دوره لیگ برتر، ورزشــگاه آزادي تهران، تماشاگر: محروم از تماشاگر پرسپولیس صفر نفت تهران صفر داور: رضا مهدوي کمك ها: سعید قاسمي و جلیل شعراني اخطار: محسن مســلمان و شجاع خلیل زاده(پرسپولیس) و احمد امیر کامدار(نفت) بازیکن برتر: شهاب عادلي(نفت)

پرســپولیس: عليرضــا بيرانونــد(5)، سيدجالل حســيني ،)5( شجاع خليلزاده ،)5( محمد انصاري(5)، حسين ماهيني(4)، محسن ربيعخــواه(4)، كمال كاميابينيا(6)، محســن مسلمان(6)، سيامك نعمتي(3) (احسان علوان زاده - ،)73 وحيد اميري(5)و علي عليپور(4) سرمربي:برانکو ایوانکوویچ

نفت تهران: شــهاب عادلــي(7)، احمد آل نعمــه(5/6) هاشــم بيــكزاده(6)، محمد نصرتــي(5/6)، حامــد آقايي(5)، اميرحســين فشــنگچي(4)(حميد خدابندهلــ­و-27)، فريد محمديزاده(6)، ســامان آقازماني(5) (فرشــاد هاشــمي - 56)،احمد اميركامدار(5)،عيســي آلكثير(3)، امين منوچهري(2) (سينا خادم پور )۹0+2 سرمربي: هومن افاضلي

ايران ورزشــي- پرســپوليس در روزي كه تصور ميشــد به راحتي بازي با تيم تازه سامان يافته نفت را ميبرد و اختالفش را با رقبا بيشتر خواهد كرد مقابل تيم مدافع افاضلي به در بسته خورد و هر چه كرد نتوانست به گل برسد.

پرســپوليس كه بدون منشــا، احمدزاده و رســن به اين بازي آمده بــود با تغييراتي عمده نســبت به بازيهاي قبل به ميدان رفت. وحيد اميــري بعــد از مدتها به خــط حمله رفت و ســيامك نعمتي براي دومين بــار در اين فصل به تركيب اصلي رسيد ضمن اينكه مسلمان كه قرار بود نيمكت نشين باشــد در تركيب اصلي قرار گرفت.

در نقطه مقابل افاضلي كه 72 ســاعت قبل از اين بازي نفت را تحويل گرفته بود با تركيبي كامال تدافعي وارد زمين شد. افاضلي مدافعان با تجربه خود را در زمين گذاشــت و بدون اينكه هافبــك خالقي در زمين قرار دهد با دو هافبك دفاعــي و دو مهاجم در زمين خودش مشــغول دفاع شــد كه اين اســتراتژي تا پايان نيمه اول جواب داد.

دقيقه 6 پرســپوليس با ضربه ايســتگاهي مســلمان ميتوانست توســط مدافعانش به گل برسد كه ضربه آخر درست زده نشد. يك دقيقه بعد در موقعيتي مشــابه ايســتگاهي فشــنگچي ميتوانســت با ضربه ســر نصرتي نفت را به گل برســاند كه اين بار هم توپ به ســمت چارچوب نرفت.

دقيقــه 13 باالخره پرســپوليس يك حركت تيمي مناســب و هماهنگ انجام داد اما شــهاب عادلــي با خروج به موقع به اميري و عليپور اجازه نداد تا اين موقعيت تبديل به گل شــود. در ادامه پرســپوليس كم كم سوار بازي شد و از دقيقه 20 به بعد ريتم بهتري پيدا كــرد اما نفت روزنهها را بسته بود و تيم برانكو در ساختن موقعيت مشكل داشــت. دقيقه 26 شــوت كم جــان كاميابينيا نتوانست عادلي را تهديد كند اما لحظاتي بعد اين دروازهبان با اشــتباهش ميتوانست پرسپوليس را به يك گل بادآوره برســاند كه خوش شانس بود و ضربه سر عليپور اصال جالب نبود. در نقطه مقابل نفت كه مدام در پي ضدحمله بود به خاطر كمبود نفرات تهاجمــي در زمين پرســپوليس هيچ گاه نتوانست موقعيتي بسازد و تنها دقيقه 34 با شوت نسبتا محكم كامدار خودي نشان داد.

پرسپوليس كه ميخواست با برتري به رختكن برود در ده دقيقه پاياني فشار را روي دروازه نفت بيشتر كرد اما موفق نبود. دقيقه 34 سانتر نعمتي با ضربه ســر بد اميري توام شــد و دو دقيقه بعد هم شوت نعمتي نتوانست دروازه عادلي را تهديد كند. دو دقيقه مانده به پايان بازي هم ســانتر تيز ماهيني با ضربه سر جالبي از سوي نعمتي مواجه نشــد و يك دقيقه بعد از آن هم كمال كاميابينيا نتوانست ارسال خوب اميري را تبديل به گل كند. در لحظات پاياني هم توپ با سانتر اميري به دست نصرتي برخورد كرد كــه داور اعتقادي به پنالتي نداشت تا بازي بدون گل تمام شود.

نيمه دوم بدون تغيير خاصي آغاز شــد اما هر چه از زمان بازي ميگذشت پرسپوليس مسلطتر ميشــد تا جايي كه خيلي زود بازي يك گله شد و نفــت كامال در زمين خودي بــه دفاع پرداخت. بعد از اينكه مسلمان نتوانست با پاي راست ضربه خوبي بزند و پرسپوليســ­يها از اشتباه دروازهبان نفت هم ســودي نبردنــد در دقيقــه 56 عليپور موقعيتــي را براي اميري مهيا كرد كه اين بازيكن دروازه را كج ديد. يك دقيقه بعد ضربه فني اميري با دفع عادلي همراه شــد. پرسپوليس كه فشار را بيشــتر كرده بود در دقيقــه 60 با حركت عالي و شوت ديدني مسلمان تا آستانه گل پيش رفت اما اين بار بدشانس بود. در دقيقه 62 هم سرخها چند سانتيمتر براي گلزني كم آوردند و اوت بلند اميري را شجاع خليلزاده به سمت دروازه حريف شليك كرد كه كاميابي نيا نتوانست ضربه نهايي را بزند.

بعــد از ايــن موقعيتها تعويضهــاي نفت اختاللي چنــد دقيقهاي در حكــت رو به جلوي پرســپوليس ايجاد كرد. دقيقه 74 شوت سركش كاميابينيا ميتوانســت كار را تمام كند اما باز هم عادلي با واكنشي تماشايي مانع از گل شد. دقيقه ۹7 در پي فشــار زياد پرســپوليس شجاع خليل زاده موقعيــت گلزني پيدا كرد كه ضربه او دقت و قدرت كافي را نداشت. دقيقه 80 سانتر ماهيني با ضربه ســر عليپور مواجه شد كه كامال بي اثر بود. چند دقيقه بعد عليپور باز هم موقعيت داشت كه چرخش و ضربه او موقعيت را هدر داد. دقيقه 87 بهتريــن موقعيت گلزني باز هــم با واكنش خوب عادلي بيرون رفت و ســانتر اميري كه با ضربه سر شــيرجهاي كاميابي نيا توام شده بود به گل منجر نشــد. دقيقه ۹8 شوت بد مســلمان و دقيقه 3۹ ضربه ســر ســيدجالل پايان دهنده حمالتي بود كه به جايي نرســيد تا پرسپوليس مقابل اتوبوس افاضلي به بن بســت بخــورد و بعد از بازي پيكان كه نتوانســته بــود در ورزشــگاه آزادي گل بزند براي دومين بار در ايــن فصل موفق به گلزني در بازيهاي خانگياش نشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran