Iran Varzeshi

مورينيو: من دلقك نيستم

تا آخر قراردادم و حتي بعد از آن ميمانم

- سيد علی بلندنظر ‪Ali Boland nazar‬

ژوزه مورينيو به مبارزه با ترديدهايي پرداخــت كــه دربــاره آينــده او در منچســتريو­نايتد به وجود آمــده و تاكيد كرده آماده است حتي بعد از پايان قرارداد سه سالهاش نيز در اولدترافور­د بماند.

به نظر ميرســد بعــد از آنكه مربي پرتغالي به عملكرد باشــگاه در فصل نقل و انتقاالت ايراد گرفت و آن را در مقايسه با منچسترســي­تي ضعيف دانست، رابطه خوبي با ســران يونايتد نداشــته باشــد بخصوص كه تيم او 15 امتياز با همشهري صدرنشين فاصله دارد.

امــا مربــي منچســتريو­نايتد در كنفرانس خبــري قبل از بازي ديشــب جام حذفــي با دربی كانتي مدعي شــد هيچ تمايلــي براي رفتن نــدارد و حتي عالقهمند اســت قراردادش كه تا خرداد دو ســال ديگر اعتبار دارد را تمديد كند: «بســتگي دارد به اينكــه ميخواهيد چه چيــز را بدانيد و درباره چــه چيز حرف بزنيد. اگر ميخواهيد درباره اين شايعات صحبت كنيد ميگويم حرف مفت است، كلمه بهتري بــراي توصيف اين حرفها پيدا نميكنم اما اگر ميخواهيد مستقيما از من بپرســيد كه فكر ميكنم فصل بعد هم روي نيمكت منچســتريو­نايتد باشم، ميگويــم بله. همانطور كــه موقع آمدنم گفتــم وقتي ميروم كه باشــگاه بخواهد چون شــخصا هيچ ميلي به جدايي ندارم. من مايلم بمانم، كار كنم و پيشرفت كنم و تيم را به جايي برگردانم كه به آن تعلق دارد. هيــچ دليلي هم نميبينم كه نمانم. هنوز قرارداد دارم، در ميانه آن هســتم و نه چند ماه آخر و تا وقتي مالكان و هيات مديره از كارم راضي باشــند، ميمانم. اگر قرار باشــد قرارداد جديدي بســته شود، به باشــگاه ربط دارد امــا تعهد من كامل اســت و ميخواهم بمانم. خــودم را بعد از سه ســال هم اينجا ميبينم، فقط بايد تصميمگيري شود. مدير اجرايي باشگاه و بقيه از كار من راضي هستند و ميخواهند بعد از پايــان اين قرارداد هــم بمانم اما درباره خبرهاي آشغال بدترين چيزي كه ميشــود درباره من گفت اين نيست كه مربي بدي هســتم يا به اندازه الزم تالش نميكنم بدترين كار اين است كه ذرهاي ترديد در كار حرفهاي من، باشــگاه من، كار من و بازيكنان مــن ايجاد كنند. بله از اين جهت اين اخبار روي كار من تاثير گذاشــت چون خودم را هرگز درگير اين اخبار نميكنم.»

از او ســوال شــد چرا اين فصل كنار نيمكت مثل هميشــه جــوش و خروش نــدارد. مورينيو در مقايســه با همتاهاي خــود مثل پپ گوارديــوا­ل، آنتونيو كونته و يورگن كلوپ پرتحرك نيســت: «اينكه من مثل يك دلقك نيســتم و كنار زمين اين طرف و آن طــرف نميروم به معناي آن اســت كه انگيزهام را از دست دادهام؟ ترجيح ميدهم با پختگي بيشــتري مربي تيم باشم كه براي خودم و تيم بهتر است. شــما مجبور نيستيد كنار زمين مثل يك ديوانه رفتار كنيد. اينكه يك نفر به كارش ملزم اســت ربطي به آنچه دوربينها از او نشان ميدهند، ندارد.»

به مورينيــو گفتنــد در هيچ تيمي بيش از سه سال نمانده و او پاسخ داد: «به سابقه من نگاه كنيد و ببينيد چند تيم را ساختهام، خيلي كار سادهاي است.»

او در هيــچ كــدام از تيمهاي بنفيكا، اونيائو ليريا، پورتو، چلسي، اينتر يا رئال مادريد فصل چهــارم را به آخر نرســانده و گاهي به او برچســب زدهانــد كه دچار «سندروم فصل سوم» است.

منبع: دیلي میل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran