Iran Varzeshi

در‌جس ‌توجوي‌دومي‌ليگ

استقالل و شفر زير ذرهبين كيكر

-

هفتهنامــه كيكر در شــماره ۴ ژانويه (۴۱ دي ۶۹) گزارشي كامل از آخريــن وضعيت وينفريد شــفر، منتشــر كرده اســت. اين نشريه از حضور موفقيت آميز و كارهاي خوبي كه مربي ۷۶ ساله در مدت تقريبي ۳ مــاه حضــورش نزد آبيپوشــان پرطرفدار انجام داده، ياد كرده است.

اين نشريه آلماني چنين نوشته است: «شــفر مربي است كه تمركز كامل خود را بر كار در تيم استقالل گذاشــته و توان خــود را به طرزي قابل تامــل بر پيشــرفت و تكامل ورزشــي تيمش گذاشــته است. از زماني كه ســكان هدايت تيم ايراني را در اختيار گرفته، در ۹ بازي ليگ، ۸۱ امتيــاز براي اســتقالل كه در زبان عامه به آبيها معروف هستند، گرفته است اما از اين خيرهكنندهت­ر، توان تيمش اســت كه در اين دوره، تنهــا يك گل دريافت كــرده و آن يــك گل هم در دوئل شــهرآورد با همشــهريها­ي پرسپوليســ­ي بوده است.»

در اين نشــريه نقل قولي هم با اين مضمون از شــفر آمده: «جوانان من شور و شــوق خود را به فوتبال مجددا كســب كردهاند. قابل تصور نيســت از زمان حضورم در تيم چه تحوالتي صورت گرفته است. همواره ميگفتم كه جوانان در بيمارســتا­ن بهسر ميبرند و من بايد بروم و آنها را بازگردانم. سرعت و كار تيمي دو مرتبه شــكل گرفته است. همچنين بيش از همه تغييراتي در ســاختار تاكتيكي صــورت گرفتــه كه قبال وجود نداشــت. براي اين منظور به حد بسيار زياد و سخت كار كرديم. ما سيســتمهاي ۲-۴-۴ و ۳-۳-۴ را اجــرا كرديم تــا گام به گام بهتر شويم.»

كيكــر در ادامه گــزارش خود به ركــوردي كه توســط مربي ۷۶ ســاله و شــاگردانش بهوجود آمده، چنين اشــاره كرده است: «بازيكنان مســووليتپ­ذير و چهرههاي اصلي، مليپوشاني هستند كه نامزد حضور در جــام جهاني روســيه به شــمار ميروند. از جمله اميد ابراهيمي كه هافبك جنگنــده و مغز متفكر خط مياني و همينطور كاپيتان تيم شفر اســت. همينطور روزبه چشمي كه بازيكني دفاعي اســت اما پشت سر اين نفرات، سيدحســين حســيني، دروازهبان تيم اســت كه سريال گل نخوردن در مسابقات را داشته است. حسيني اميدوار است با كمك شفر در كادر منتخب كارلوس كيروش، ســرمربي تيم ملي ايران براي جام جهاني روسيه باشد.»

شــفر در صحبت ديگري كه با كيكر داشــته بــه جايگاهي كه مد نظر او و بازيكنان اســت نيز اشــاره داشته اســت: «در ليگ ميخواهيم دوم شويم. همينطور ميخواهيم به فينال جام حذفي برســيم و نقشي خــوب در ليگ قهرمانان آســيا ايفا كنيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran