Iran Varzeshi

مغضوب كرانچار، محبوب كي روش

- روح ...ا معظمي ‪Roohollah Moazami‬

سعید آقایي نخستین بار در تاریخ 14 خرداد 96 براي تیم ملي بازي كرد. مقابل مونته نگرو و در ورزشگاه پودگوریکا. او امیدوار است در فهرست 23 نفره تیم ملي قرار بگیرد و به جام جهاني برود. آقایي البته این روزها مغضوب زالتکو كرانچار است اما محبوب كارلوس كيروش. بازیکني 22 ساله كه استعداد باالیي دارد اما فعال در سپاهان روي نیمکت مينشیند و مشخص هم نیست چه زماني به تركیب ثابت برميگردد. البته كه این نیمکت نشیني نتوانسته و شاید هم نتواند او را از دایره تفرات كيروش خارج كند.

برانكو روي او نظر داشــت، حتي بهعنوان گزينــه نخســت در ســمت چپ خــط دفاع. پــس مذاكره با او در تابســتان داغ تهران آغاز شــد. مذاكرهاي كه البته ســرانجامی نداشت و بي نتيجه به پايان رســيد. ســعيد آقايي به پرسپوليس نيامد و راه خود را به سمت اصفهان كج كرد. براي امضاي قرارداد با سپاهان و بازي در تيمي كه پس از جدايي احسان حاجي صفي نياز مبرمــي به يك دفاع چپ جوان، انرژيك و البته كالسيك داشت.

براي سعيد آقايي، مذاكره با سپاهان مثل پرسپوليس بي حاصل نبود. خيلي زود توافقها انجام شــد و دفاع چپ ســابق تراكتورساز­ي و گســترش فوالد پيراهن زرد را پوشيد. سپاهان البتــه در ايــن راه مبلغــي را نيز به حســاب گســترش فوالد واريز كرد تا رضايتنامه قطعي آقايي را دريافت كند. مبلغي كه پرســپوليس با پرداخت آن كنار نيامد اما سپاهان چرا.

آقايي كه با نظر مســتقيم زالتكو كرانچار پيراهن سپاهان را بر تن كرد، تا پايان نيم فصل نخســت، 15 بازي در ليگ برتــر انجام داد. او بازيهاي قابل قبولي به نمايش نگذاشت اما در ســمت چپ خط دفاع يك بازيكن بيجانشين بود. بازيكني كه جزيي جدا نشــدني از تركيب ســپاهان در نيم فصل نخست بود و حتي براي يك بار هم از فهرست بازيكنان ثابت خارج نشد.

با آغاز نيــم فصل دوم، كار براي ســعيد آقايي سخت شــد. كرانچار تغيير سيستم داد و به همين دليل ســعيد آقايي آهسته آهسته از تركيب اصلي خارج شــد. ايــن بازيكن 22 ساله هفته شــانزدهم و مقابل سايپا از ابتدا در تركيب حضور داشــت اما دقيقه 45 جاي خود را به مهدي شــريفي داد. تعويض در اين دقيقه از بازي به اين معني اســت كه آقايي نتوانسته انتظار زالتكو كرانچار را برآورده كند.

براي بــازي بعد، كرانچــار تصميم گرفت ســپاهان را با روش 3-5-2 به زمين بفرستد. مهدي رحيمي جوان، ســياوش يزداني و عزت پورقاز خط دفاع ســپاهان را تشكيل دادند. اين تيــم با روش جديد موفق شــد با 4 گل پديده را شكســت بدهد. برد ارزشمندي كه باعث شد ســپاهان كمي از بحران خارج شود و 3 امتياز حياتي را كسب كند. سعيد آقايي در اين بازي 90 دقيقه روي نيمكت نشســت و فرصت بازي به دست نياورد.

هفته هجدهم و براي موفقيت مقابل پارس جم، كرانچار دوباره روش بازي سپاهان را تغيير داد. او دوبــاره به بازي با 4 مدافع روي آورد اما باز هم خبري از ســعيد آقايي در تركيب ثابت نبود. ســياوش يزداني و عــزت پورقاز در مركز خط دفاع بازي كردند و مهدي رحيمي اين بار جاي آقايي را در ســمت چپ گرفت. سپاهان يك تساوي ارزشمند در بوشهر به دست آورد تا به موقعيت خود در جدول رده بندي كمي سر و سامان بدهد.

ســعيد آقايي در بوشــهر، از دقيقه 72 به جاي مهدي رحيمي وارد زمين شد تا فقط 18 دقيقه فرصت عرض اندام پيدا كند. آقايي در 3 بازي سپاهان در نيم فصل دوم و از جمع 180 دقيقه، فقط 53 دقيقه فرصت حضور در تركيب پيدا كرده و در باقي اوقات روي نيمكت نشسته است. اين آمار براي مدافعي كه سوداي حضور و حتي بازي در جام جهاني را در سر دارد به هيچ وجه قابل قبول و درخشان نيست.

شرايط آقايي در تيم ملي زمين تا آسمان با وضعيت او در ســپاهان تفــاوت دارد. او پاي ثابت اردوها اســت و هرگز از چشــم كي روش دور نميماند. به همين خاطر هم او در جمعي 4 نفره همراه با حامد لك، علي كريمي و احمد عبدا... زاده به اردوگاه تيم ملي آمد، بازيابي كرد و در فهرســت كيروش قرار گرفت. اين يعني كي روش روي حضور آقايي در تيم ملي حساب كرده و بعيد نيســت او را همــراه خود به جام جهاني ببرد.

ســعيد آقايي نخســتين بار در تاريخ 14 خــرداد 96 براي تيم ملــي مقابل مونتهنگرو و در ورزشــگاه پودگوريكا بازي كــرد. او پس از اين بازي، 2 بــار ديگر براي تيم ملي به ميدان رفت. ابتدا مقابل توگو و سپس پاناما. آقايي در تيم ملــي ذخيره ميالد محمدي اســت، البته اگر كي روش احســان حاجي صفي را به دفاع چپ نياورد و از او در اين پســت استفاده نكند. مسالهاي كه با توجه به تواناييهاي ويژه احسان در فاز تهاجمي بعيد است رخ بدهد.

اين يعني آقايي اميدوار باشــد در فهرست 23 نفره تيم ملــي قرار بگيرد و به جام جهاني بــرود. او مغضوب زالتكــو كرانچار اســت اما محبوب كارلوس كي روش. بازيكني 22 ســاله كه اســتعداد بااليي دارد اما فعال در ســپاهان روي نيمكت مينشــيند و مشخص هم نيست چه زماني به تركيب ثابت برميگردد. البته كه اين نيمكت نشيني نتوانسته و شايد هم نتواند او را از دايره تفرات كي روش خارج كند.

سعید آقایي نخستین بار در تاریخ 14 خرداد 96 براي تیم ملي مقابل مونتهنگرو و در ورزشگاه پودگوریکا بازي كرد. او پس از این بازي، 2 بار دیگر براي تیم ملي به میدان رفت. ابتدا مقابل توگو و سپس پاناما. آقایي در تیم ملي ذخیره میالد محمدي است

 ??  ??
 ??  ?? سال بیست و یکم یکشنبه 17 1396ید 19| ربیعالثانی­9341
سال بیست و یکم یکشنبه 17 1396ید 19| ربیعالثانی­9341
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran