Iran Varzeshi

توضيح پدر مسی درباره بند جنجالی

- ب ‌نهيوارد ‪Ben Hayward‬

رويــاي فيليپــه كوتينيــو براي پيوســتن به بارســلونا در شرف تحقق اســت. پس از ناكامي در عقــد قرارداد با بازيكن برزيلي ليورپول در تابســتان، باشــگاه كاتاالن دوباره براي خريد اين بال 25 ســاله در بازار نقــل و انتقاالت زمستاني در ماه ژانويه دست به كار شده است و احتمال اينكه او را در همين ماه به خدمت بگيرد وجود دارد.

از زمان جدايي نيمار از بارســا در تابستان، كوتينيو در كنار عثمان دمبله گزينههاي اصلي بارسلونا براي پر كردن جاي خالي مهاجم برزيلياش بود. خريد دمبله از بوروسيا دورتموند با قراردادي به مبلغ 150 ميليون يورو محقق شد اما كوتينيو به دليل ســنگانداز­ي ليورپول نتوانســت راهي نوكمپ شود. مذاكرات بارسلونا با ليورپول براي خريد كوتينيو تا روز آخر بازار تابستاني ادامه داشت اما قرمزپوشان مرسيسايد در نهايت حاضر به فروش بازيكنشان نشدند. 6 ماه بعد اما حاال مذاكرات از سر گرفته شده است و بارســلونا در حالي براي خريد بازيكن مليپوش ليورپول اقدام كرده اســت كه او در ادامه فصــل اجازه ندارد براي اين باشگاه در ليگ قهرمانان اروپا بازي كند چون در مرحله گروهــي براي ليورپول در ايــن رقابتها به ميدان رفته اســت. پس او چگونه در تركيب بارســلونا مورد اســتفاده قرار خواهد گرفــت؟ آيا او در نقــش يك گوش چــپ، در جاي خالي نيمار بازي خواهد كرد؟ آيا عقد قرارداد بــا او به معناي بازگشــت بارســلونا به سيســتم 4-3-3 خواهد بود؟ آيا او در پســت آندرس اينيستا بازي ميكند؟ يا اينكه او ميتوانــد در يك خط حمله 4 نفره براي كاتاالنها بازي كند؟

جواب، به احتمــال قريب به يقين يــك «بله» به تمام اين گزينههاســ­ت. ارنستو والورده سرمربي بارسلونا در اين فصل از سيســتمهاي تاكتيكي متفاوت اســتفاده كرده است كه ‪-3-1 ،4-3-3‬ ‪3-5-2 ،4-2‬ و از همــه آنها بيشــتر از 4-4-2 اســتفاده كــرده اســت و او به كوتينيو به چشــم بازيكني نگاه ميكند كه توانايي بازي در هريك از سيستمها را دارد. اگر از كوتينيــو براي پر كردن جاي خالي نيمار اســتفاده شــود، او در كنار لوئيس سوارس و ليونل مسي يك خط حمله ســه نفره را شــكل خواهد داد. خيلي وقت است كه مثلث معروف MSN از هم پاشــيده امــا خط حمله جديدي كــه با حضور كوتينيو شــكل خواهد گرفت هم ظرفيت فراواني براي تهديد خط دفاعي رقبا خواهد داشــت ضمن اينكه خط حمله بارســا ميتواند يك آرايش ديگر هم داشــته باشــد به طوري كه مسي يك خط عقبتر ميرود و جاي خود را به دمبله ميدهد يا حتي اينكه در صورت لزوم كال ســوارس كنار گذاشته شود.

كوتينيــو در تيم ملي برزيل گهگاه در ســمت راســت بازي ميكنــد تا به نيمار اجازه دهد كه در پســت تخصصي خودش بــازي كند امــا ترجيح مهاجم ليورپول بازي در ســمت چپ است پس در بارســلونا احتمال اينكه او دقيقا در پســت نيمار بازي كند بسيار زياد است. نيمار در ماه ســپتامبر اعتراف كرد كه هموطنش از متوقف شــدن روند انتقال به بارسلونا شديدا ناراحت است. ريوالدو، ديگر هموطن كوتينيو كه ســابقه بازي در بارســلونا را دارد هم مدعي شــد كه كوتينيو در صورت رفتن به بارسلونا در نوكمپ خواهد درخشيد.

البتــه تنها گذر زمان خواهد گفت كه چــه اتفاقي خواهد افتــاد اما بعد از عقد قرارداد با دمبله، به نظر ميرســد كه بارســلونا به كوتينيو به چشــم يك جانشــين بلند مــدت براي پــر كردن جاي خالي اينيســتا در خط مياني نگاه ميكند، پستي شــبيه همان چيزي كه او االن در آنفيلــد دارد و در عين حال او بازيكني اســت كه ميتواند بهعنوان ذخيره جانشــين كاپيتان بارســلونا در ســالهاي پايانــي دوران بازيگرياش مورد استفاده قرار بگيرد. اينيستا در اين فصل در بازيهاي فراواني براي بارسلونا به ميدان رفته اســت و آنهايي كه تصور ميكردنــد باال رفتن ســن او باعث كم شدن زمان بازياش خواهد شد، متعجب شدهاند اما با آمدن كوتينيو، او ميتواند انرژياش را براي آزمايشهاي بزرگتر بارسلونا در نيمه دوم فصل حفظ كند و مجبور نيست كه در تمام بازيهاي اين تيم به ميدان برود. منبع:‌سايت‌گل

خورخه مسي، پدر ليونل مسي تاييد كرده كه در قرارداد پســرش با بارسلونا بنــدي وجــود دارد كه طبــق آن، اگر بارســلونا در ليگي بازي كند كه رقابتي نباشــد، او اجازه رفتــن بهصورت آزاد را پيدا كند. اين بند به اين دليل در قرارداد او آمــده كه او نگران اســتقالل كاتالونيا است.

روزنامه الموندو نوشــته بود كه اين بنــد به او اجازه ميدهــد در صورتي كه كاتالونيا از اســپانيا جدا شود و بارسلونا در ليگــي بازي كند كه رقابت در آن باال نباشد، بارسا را ترك كند.

خورخه مســي اكنون گفته: «همه حرفهاي زدهشده درســت نيستند اما توافقي وجود دارد كه ليونل تا زماني در باشــگاه ميماند كه آنها در ليگي بزرگ بازي كنند. اگر كاتالونيا مســتقل شود، ليونل به اين شــرط در بارسلونا ميماند كه آنها در ليگ معتبري بازي كنند.»

در صــورت اســتقالل كاتالونيــ­ا از اسپانيا، بارســلونا ممكن است در الليگا بماند، يا به ليگهاي فرانســه، آلمان يا انگليس برود. در صورتي كه اين اتفاقات روي دهد، مسي در بارسلونا خواهد ماند اما در صورتي كه بارســلونا مجبور شود به ليگــي برود كه رقابــت در آن پايين است، مســي حق جدايي خواهد داشت. اين اتفــاق بهويژه زماني خواهد افتاد كه بارسلونا به ليگ كاتالونيا برود.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran