Iran Varzeshi

رویاي‌جام‌جهاني‌ منتظري‌به‌حقیقت‌ مي‌رسد؟

-

منطقــي نيســت كــه با يــك بازي چــوب انتقاد به دســت بگيريم و بيجهت به بازيكني بتازيم كــه فرصت بازي كمي داشــته اســت اما آنچه مالك ارزيابي يك بازيكن است و سطح توقعات را باال و پايين ميبرد، كارنامهاي است كه بازيكن از خود به جاي گذاشته است.

لبخنــد رضايت هــواداران وقتي بر لبانشــان جاري شــد كه بعد از شكســت ســنگين به العين امــارات گفتند كه قرار اســت مرد باتجربه آبيها دوباره بازگردد. منتظــري مثل جبــاري مورد اســتقبال هواداراني قرار گرفت كه انتظار بازگشتش را ميكشــيدند اما خيلي طول نكشيد كه شــكل بازي اين بازيكن هواداران را نااميد كرد و اين نااميدي وقتي بيشــتر خودش را نشــان داد كه منتظــري از ناحيه كتف مصدوم شد و نيمفصل فوتبالي را از دست داد. بــراي ايــن بازيكن وقتــي اين ماجرا پيچيدهتر شد كه موقعيتش را در تيم ملي هم از دست داد.

موقعيت منتظري در اســتقالل و تيم ملي هم حتي بهانهاي شــد تا گفته شــود اين بازيكن قصد جدايي از استقالل را دارد اما اين شــايعه با حضور او در بازي مقابل تراكتور و همچنين بستن بازوبند كاپيتاني در اســتقالل كامال تكذيب شــد اما نكته اينجا اســت كه در تبريز منتظري بازيكن هميشگي نبود.

همانطور كــه گفته شــد يك بازي نميتواند مالك خوبي براي ارزيابي بازيكن باشد اما با مرور وقايع بازي با تراكتورساز­ي نشــان ميدهد ليدر خط دفاعي استقالل پراشــتباه بود. حاال بازيكني كه ميخواهد مســافر جام جهاني باشد با اين شكل بازي كــردن ميتواند نظر كــيروش را به خود جلب كنــد يا موقعيت خــود در تيم ملي را نيــز دو دســتي تحويل روزبه چشــمي ميدهد؟

منتظري به سن بازنشستگي نزديك ميشود و همين بحث سن و سال خودش بهانــهاي براي دوري او از تيم ملي اســت و آنچــه اين فرضيه را بــه قطعيت نزديك ميكند شــكل بازي كردن مدافعي اســت كه اين روزها به داد استقالل هم نميتواند برسد.

منتظــري در تبريــز اصــال شــبيه منتظري سالهاي گذشته نبود و اين شكل بازي او را هر روز از تيم ملي دورتر ميكند. شــايد روياي جام جهاني براي بازيكني كه بازياش را خيليها تمام شــده ميدانند، در حد همــان رويا باقي بمانــد و او ديگر موقعيت گذشتهاش را به دست نياورد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran