Iran Varzeshi

فغاني در چين قضاوت ميكند

-

عليرضا فغانــي داور بينالمللي فوتبال ايران براي قضاوت در مســابقات قهرماني زير 23 ســال آســيا روز 13 ديماه تهران را به مقصد كشور چين ترك كرد. اين داور بينالمللي كه اين روزها تمرينات خود را در هواي ســرد چين برگزار ميكند قرار است در اين رقابتها چند بازي را قضاوت كند.

تيــم داوري ايــران از 2 روز ديگر كه مسابقات در چين آغاز ميشود قضاوتهايي را در ايــن دوره از رقابتهاي قهرماني زير 23 سال آسيا انجام خواهند داد. محمدرضا منصــوري و رضا ســخندان دو كمك داور بينالمللــ­ي فوتبــال ايران هــم فغاني را همراهــي ميكننــد. فغانــي در بازيهاي مهمي نظير جام كنفدراســي­ونها قضاوت كرده و حاال تجربه جديدي را پشــت ســر خواهد گذاشــت. او كه يكي از گزينههاي كنفدراســي­ون فوتبال آســيا براي حضور در جــام جهاني 2018 اســت با اميدواري ماههاي پيش رو را ســپري ميكند تا شايد بتواند قضاوت در بزرگترين مسابقات فوتبال جهان را به تجربيات قبلي خود اضافه كند.

اظهار نظر جالب مربي سابق نساجي كيروش الگوي من است

پائولو آلوز كه قهرمانــي با پرتغال در رقابتهاي جام جهاني زير 20 سال 1989 را در كارنامهاش دارد و در آن دوره زيرنظر كارلــوس كــيروش بازي كــرد، ميگويد اكنون در مربيگرياش از ســرمربي كنوني تيم ملي فوتبال ايران الگوبرداري ميكند.

آلوز كه بين سالهاي 1994 تا 1996 در خط حمله تيم ملي پرتغال بازي ميكرد، در گفتوگو با ســايت پرتغالي »msn« در پاسخ به اين پرسش كه الگويتان در مربي چه كساني هســتند؟ گفت: «چندين الگو دارم. يكــي از آنها قطعا پرفســور كارلوس كيروش است، كســي كه ما (تيم زير 20 ســال پرتغال) را به قهرماني جهان رساند و تبديــل به الگويي براي ما شــد. در كنار اينها از توانايي كيروش براي ســازمانده­ي هر چيزي كــه مربوط به بازي ميشــود، بخشبندي تمرينات، تمرينات برنامهريزي شده و اينكه همه چيز به خوبي تعريف شده است، الگوبرداري كردهام. كيروش يكي از بهترين مربيان فوتبال پرتغال در چند دهه اخير است كه بازيكنان بسياري را به فوتبال جهان معرفي كرد و موفقيت زيادي هم به دســت آورد. او حاال در تيم ملي ايران هم كارنامه موفقي از خود بر جا گذاشته است.» آلوز ســابقه مربيگري تيم نساجي مازندران را در كارنامهاش دارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran