Iran Varzeshi

سومین گل تفضلي، این بار در جام حذفي و مقابل استون ویال جان تـري اسيــر رايــان

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

جام حذفــي انگليس، در هر مرحلهاي كه برگزار شــود حساس است و تماشايي. تيمهاي كوچك و ناشــناخته براي عرض اندام به زمين ميآيند و اسم و رسم دارها هم براي فتح جام. همين مساله كافي اســت تا بازيها با كيفيت و جذاب برگزار شــود و گاها تيمهاي كوچكتر رقباي بزرگتر خود را شكســت دهند. پتربورو نمونــهاي جديــد از چنيــن تيمهايي اســت. باشگاهي كوچك در لندن كه موفق شد استون ويــا را حذف كند و پا بــه مرحله بعدی جام حذفي در انگليس بگذارد.

بازي پتربورو- استون ويا، جدا از اينكه بازي حساسي بود جدال دو تيم از دستههاي پايينتر فوتبال انگليس نيز محســوب ميشــد. ديداري كه در ورزشــگاه قديمي وياپارك و به ميزباني اســتون ويا برگزار شــد اما اين تيم نتوانســت توفيقــي در اين بازي خانگي به دســت بياورد. پتربورو با نتيجه 3 بر يك ميزبان قدرتمند خود را شكســت داد تا نشــان دهد يك مدعي جدي براي صعود از ليگ يك به چمپيونشيپ است.

در اين بازي ابتدا استون ويا با گل ديويس پيش افتاد و نيمه اول را با همين نتيجه به پايان رســاند. توفان پتربورو اما در 18 دقيقه، استون ويا را به مرز نابودي رساند. دقيقه 75 ماريوت گل تساوي را به ثمر رساند. 8 دقيقه بعد رايان تفضلي گل برتري را به تور دروازه اســتون ويا چسباند و در سومين دقيقه وقتهاي تلف شده اين ماريوت بود كه كار ميزبان را يكسره كرد.

رايان تفضلي در ايــن بازي همه كار كرد. غول 196 سانتيمتري خط دفاع پتربورو هم در دفاع موفق بود و هم در گشودن دروازه استون ويــا. او يك تنه جوش انوماه، ســتاره تيم زير 21 ســالههاي انگليس را مهار كرد و از طرفي توانست دروازه جد استير، دروازهبان سابق تيم زير 19 ســالههاي انگليــس را باز كند. آن هم با ضربه ســري ديدني كه مدافعان حريف فقط تماشايش كردند.

اســتون ويا با سابقه ســالها حضور در ليگ برتر، اين فصل را در چمپيونشيپ سپري ميكند. ايــن تيم با مربيگري اســتيو بروس، ستاره سابق خط دفاع منچستر يونايتد و مربي كارنامــهد­ار فوتبال انگليس از 26 بازي خود در چمپيونشــي­پ 44 امتياز به دست آورده و بعد از ولورهامپتو­ن، دربی كانتي، كارديف سيتي و بريستول سيتي در رده پنجم جدول قرار دارد. اين تيم با حضور ميان تيمهاي مدعي، اميدوار اســت دوباره به ليگ برتر برگردد و در ســطح نخست فوتبال انگليس بازي كند.

گل زيباي رايان تفضلي وقتي جلب توجه ميكنــد كه بدانيم در خط دفاع اســتون ويا، بازيكنــي بزرگ به نام جان تــري حضور دارد. مدافــع و كاپيتان ســابق چلســي و تيم ملي انگليس كه روي گل رايان، وقتي او به هوا بلند شــد تا ضربه ســر بزند فقط يك تماشاگر بود تا مقهور مهارت اين مدافع ايراني – انگليســي شود؛ مهارت در پرش و ضربه سنگيني كه رايان با سر به سمت دروازه استون ويا راهياش كرد.

اين ســومين گل تفضلــي در اين فصل از حضور در تركيب پتربورو يونايتد بود. نخستين گل تفضلي در ليگ يك و مقابل ميلتون به ثمر رسيد. او سپس در جام حذفي مقابل ووكينگ بــراي پتربــورو گل زد و حاال هم كــه دروازه اســتون ويا را باز كرده است. تفضلي كه اين فصل 23 بار براي پتربورو در ليگ بازي كرده و روي هم 1976 دقيقه در زمين حضور داشــته، نشان داده يك مدافع چارچوب شناس است كه ميتواند در دقايق ســخت به خط حمله كمك كند و گره از بازي پتربورو بگشايد.

ايــن گل و بازي كم نقــص در مركز خط دفاع پتربورو، آن هم مقابل اســتون ويا شايد ترديدهاي كيروش را براي دعوت از تفضلي به تيــم ملي ايران برطرف كند. ترديدهايي كه در اين چند ماه اخير باعث شده كيروش نام رايان تفضلي 26 ســاله را در فهرست تيم ملي ايران قرار ندهد و او را به اردو دعوت نكند.

تفضلي بارها نشــان داده كــه عاقهمند بــه بازي در تيــم ملي ايران اســت. او كه در انگليس، بختي براي دعوت به تيم ملي ندارد، ايــران را انتخاب كــرده و ميخواهد براي يك بار هم كه شــده تجربه بــازي در جام جهاني را به دســت بياورد. با اين نمايــش و با توجه به اينكه كيروش همچنان نــام تفضلي را در دفترچه يادداشت خود نوشته و بازيهايش را هر هفته پيگيري ميكند، اين مدافع ميتواند بــه حضور در اردوي تيم ملي ايران و ســپس ســفر به روسيه اميدوار باشــد. اتفاقي كه آغاز آن ميتواند همين گل زيبــا و برتري پتربورو در ورزشــگاه ويا پارك باشــد. پس اگر رايان تفضلي را در اردوي آينــده تيم ملي با حضور تمام لژيونرها ديديد تعجب نكنيد.

غول 196 سانتیمتري خط دفاع پتربورو هم در دفاع موفق بود و هم در گشودن دروازه استون ویال. او یك تنه جوش انوماه، ستاره تیم زیر 21 سالههاي انگلیس را مهار كرد و از طرفي توانست دروازه جد استیر، دروازهبان سابق تیم زیر 19 سالههاي انگلیس را باز كند

 ??  ?? تفضلي بارها نشان داده كه عالقهمند به بازي در تیم ملي ایران است. او كه در انگلیس، بختي براي دعوت به تیم ملي ندارد، ایران را انتخاب كرده و ميخواهد براي یك بار هم كه شده تجربه بازي در جام جهاني را به دست بیاورد. با این نمایش و با توجه به اینکه كيروش...
تفضلي بارها نشان داده كه عالقهمند به بازي در تیم ملي ایران است. او كه در انگلیس، بختي براي دعوت به تیم ملي ندارد، ایران را انتخاب كرده و ميخواهد براي یك بار هم كه شده تجربه بازي در جام جهاني را به دست بیاورد. با این نمایش و با توجه به اینکه كيروش...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran