Iran Varzeshi

عبور از خوان اول

-

در راســتاي اجراي مصوبه ســتاد نظارت بر انتخابات كميته ملي المپيــك براي گرفتن آزمون زبــان از نامزدهاي دبيركلي اين كميته روز گذشــته اين آزمون با حضور آنها برگزار شــد. آزموني كه خيلي اين روزها ســر و صدا به پا كرده بود و برخي با به راه انداختن شــايعات متعدد از آشــنا نبودن برخي از نامزدها به زبان انگليســي خبر داده بودند و حتي در ادامه پا را فراتر گذاشته بودند كه همين افراد به دليل نداشتن تســلط كامل به زبان انگليسي خواهان لغو اين آزمون شده بودند اما خبرهاي رسيده از اين آزمون نشــان ميدهد كه حرفهاي مطرح شده فقط خبر سازي بوده و گرنه بيشــتر آنها به زبان انگليسي تسلط كامل داشتند.

با نزديك شدن به 25 دي زمان برگزاري انتخابــات كميته ملي المپيك بازار رقابت براي حضور در اين انتخابات هم بســيار داغ شــده اســت. به همين دليل هم هر روز يك شــايعه جديد در رسانهها به وجود ميآيد كه ظاهرا هم از ســوي رسانهها نزديك به برخي از كانديداها مطرح ميشود. يكي از اين شايعات هم به آشنا نبودن برخي از كانديداهاي حضور در دبير كلي كميته ملي المپيك به زبان انگليسي بود كه در روزهاي گذشته حرف و حديثهاي زيادي را به راه انداخت. حتي برخي از رســانهها پا را فراتر گذاشتند و مدعي شدند كه برخي از كانديداها با توجه به اينكه تســلط كافي به زبان انگليسي ندارند، خواهان لغو اين آزمون شدند. موضوعي كه خيلي زود رنگ باخت و بعد از برگزاري اين آزمون مشــخص شد كه حرفهاي مطرح شده در روزهاي اخير شــايعهاي بيش نبوده و شايد هم هدف از مطرح شــدن آن تخريب ناشــيانه برخــي از كانديداها بوده اســت. البته تا پيش از اين هم تســلط به زبان انگليســي براي دبير كلي كميته ملي المپيك مالك نبوده بلكه مهم آشنايي كانديداها به زبان انگليسي بود اما ستاد نظارت بر انتخابات در اين دوره در نخســتين نشســت خود كه پنجشنبه گذشته برگزار شد، اخذ آزمــون زبان از كانديداهــ­اي دبيركلي را تصويب كرد.

بــه هميــن دليــل هــم روز گذشــته كانديداهاي دبير كلي كميته ملي المپيك يكي پس از ديگري با حضور در كميته ملي المپيك در اين آزمون شــركت كردند. نخستين نفر هم مهدي علي نژاد بود كه در اين آزمون شــركت كرد. علي نژاد بهعنوان نفر اول براي حضور در اين آزمون حاضر شــد تا نشان بدهد كه براي رســيدن به دبير كلي كميته عزم جدي دارد. نفر دوم هم كه اتفاقا از او بهعنوان فرد مهم اين ماجرا نام برده ميشد، محمد صادق فرجي بود. در روزهاي گذشته شايعات زيادي به راه افتاده بود، محمد صادق فرجي همان كسي است كه به زبان انگليسي تسلط ندارد. اين شايعه خيلي زود قوت گرفت چرا كه با توجه به حضور علي مرادي، شــاهرخ شــهنازي، مهدي علي نژاد و محمد درخشان در مســووليته­اي بينالمللي از قبل كامال مشــخص بود كه به زبان انگليسي تسلط دارند. مرادي 8 سال دبير كل آسيا بود، محمد درخشــان هم عالوه بر ســمتهايي كه در فدراســيون بينالمللي جودو داشت مدتها در كميته بازاريابي فدراســيون فوتبال فعاليت ميكرد. شــاهرخ شــهنازي هم كه چهار سال دبيــر كل كميته ملي المپيك بود. مهدي علي نژاد هم در كنفدراسيون ووشو آسيا و حتي در فدراسيون جهاني سمت داشت. به خاطر همين فقــط محمد صــادق فرجي بود كــه به دليل نداشتن مســووليته­اي بينالمللي شائبههاي زيادي درباره او مطرح شــده بود اما او با حضور در اين آزمون توانســت جواب همه شايعات را بدهد و مشخص شــود كه ميتواند بدون هيچ مشكلي در اين انتخابات حضور داشته باشد.

موضوعي كه به نظر نميتواند براي برخي از كانديداها خبر خوبي باشــد، چرا كه حضور او در ايــن انتخابــات ائتالفي را كــه برخي از كانديداها تشــكيل داده بودند ميشكند. شايد هم به همين دليل در روزهاي اخير شــايعات دربــاره فرجي به راه افتــاد بلكه با اين حربه او را از ميدان رقابت خــارج كنند اما با برگزاري ايــن آزمون و موفقيت فرجي به نظر ميرســد كه كانديداهاي رقيب بايد فكر ديگري را كنند. اگرچه روز گذشته علي مرادي، شاهرخ شهنازي و محمد درخشان هم در آزمون شركت كردند اما همين حضور فرجي هم بسياري از شايعات را پايان داد. حال بايد منتظر ماند و ديد كه در روزهــاي آينده چه اخبــاري درباره فرجي و يا ساير كانديداها مطرح ميشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran