Iran Varzeshi

خانه پدری تختی موزه میشود

-

رييس كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پيشــنهاد داد كه خانه پدری جهانپهلوان تختی به «موزه تختی» تبديل شــود. محمدجواد حقشــناس در سی و ششمين جلسه علنی شورای اسالمی شــهر تهران در تذكری با اشــاره به اينكه خانه پــدری جهانپهلوان تختی هم اكنون به محلی برای تريكوبافی تبديل شده است، گفت: «الزم است به اين خانه توجه ويژهای داشــته باشــيم و آن را به «موزه تختی» تبديل كنيم.»

حقشــناس ادامه داد: «0۵ ســال پيــش در چنين روزی مــردم تهران در تشييع جنازه باشكوهی از اين مرد بزرگ قدردانی كردند و ياد و خاطره او را گرامی داشــتند. متاســفانه امــروز خانه پدری غالمرضا تختی در حال از بين رفتن است و اين جای بسی نگرانی دارد.»

رييــس كميســيون فرهنگــی و اجتماعی شورای شــهر تهران همچنين گفت: «اين خانه میتواند به عنوان موزه تختــی و يك جاذبه گردشــگری تهران تبديل شــود. در حال حاضر اين محل به تريكوبافی تبديل شــده، لذا بايد هر چه سريعتر شرايط تبديل شدن اين خانه به موزه را فراهم كنيم.»

او در بخــش ديگری از صحبتهای خود به زورخانه فوالد تختی اشــاره كرد و از مشــكالت اين زورخانــه گفت:«اين مجموعه نيز هماكنون به يك انبار تبديل شــده در حالی كه میتواند به يك موزه فرهنگی و گردشــگری تبديل شود. بايد هر چه ســريعتر اقدامات الزم برای خانه پدری تختی و همچنيــن زورخانه فوالد را جهت تبديل شدن به موزه آغاز كنيم. اين عضو شــورای اسالمی شــهر تهران با اشاره به اقدام شــهرداری تهران برای پلمب اماكنی كه تخلف دارند و اســتفاده از نيوجرسی برای اصول اطمينان از عدم فك پلمب، گفت: اين موضوع مشــكالت عديــدهای را به وجود آورده كه میطلبد مســووالن شــهرداری تهران نسبت به استفاده از نيوجرسی توجه الزم را داشته باشند.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran