Iran Varzeshi

برق پول فروش كوتينيو در چشم ستارههاي سابق ليورپول

-

در حالي كه فروش فيليپه كوتينيو به بارســلونا براي اكثر هواداران ليورپول اتفاقي تلخ و ناراحت كننده بوده اســت، در اين بين تعدادي از ســتارههاي سابق اين تيم ترجيح دادهاند نيمه پر ليوان را ببينند كه آن 142 ميليون پوندي است كه از محل فروش اين بازيكن برزيلي به خزانه باشگاه واريز ميشود.

كوتينيــو بــا قــراردادي 5 و نيم ســاله با رقم پايــه 118 ميليون پوند به بارسلونا پيوست و به هدفي كه تابستان نتوانست آن را محقق كند، رسيد. با عقد اين قــرارداد، كوتينيو نه تنها گرانترين بازيكني شــد كه يك تيــم ليگ برتري به فروش ميرســاند بلكه به گرانترين بازيكني تبديل شد كه يك تيم اسپانيايي ميخرد. او همچنين بعد از نيمار دومين بازيكــن گرانقيمت تاريخ فوتبال شــد كه ايــن موضوع خرســندي تعدادي از پيشكســوته­اي باشــگاه ليورپول را در پي داشت.

فيل تامسون، مدافع سابق ليورپول دراين باره به شــبكه اسكاي اسپورتس گفت: «درك چيزي كه در ســر فيليپه درباره اين جابهجايي ميگذرد براي من سخت اســت چون او نميتواند در ليگ قهرمانان بازي كند و در ليگ هم بارسلونا خودش را از بقيه جدا كرده است. عالوه بر اين او از بازي در جام جهاني هم مطمئن بود. مطمئن نيســتم كه او در بارســلونا مانند ليورپول در تمــام بازيها فرصت حضور در ميدان را داشــته باشد. با اين حال اين قراردادي فوقالعاده است. پولي كه از فروش او حاصل شــده حيرتآور اســت و از آن اســتقبال ميكنيــم.» مايكل اوون، مهاجم سابق ليورپولها هم در توئيترش نوشته است: «رفتن كوتينيو ناراحت كننده اســت امــا او به ليورپول خدمات بزرگي كرده اســت و شايد اين قرارداد براي طرفين خوب بود. پر كردن جاي او ســخت اســت امــا در ليورپول بازيكنان با كيفيت فراواني هستند كه تا پايان فصل ميتوانند جاي او را بگيرند.»

جيمــي كاراگر، مدافــع و كاپيتان پيشــين قرمزپوشان مرســي سايد هم در توئيــت خود بــه ليورپوليها توصيه كرد پــول حاصل از فــروش كوتينيو را خردمندانهت­ــر از پــول فــروش لوييس سوارس ســرمايهگذ­اري كنند. او نوشته: «ناراحتم كه كوتينيو رفته اســت. هرگز فكر نميكــردم او به بازيكنــي در اين جايگاه تبديل شــود اما او در سالهاي اخير براي ليورپول بازيكن فوقالعادها­ي بود و االن هم از فروشــش 142 ميليون پوند به باشگاه ميرســد. فقط بايد اين پــول را بهتر از كاري كــه با پول فروش سوارس كرديم، خرج كنيم.»

فرانك لمپــارد هم بــا اينكه يك ليورپولــي نبــوده به جدايــي كوتينيو واكنــش نشــان داده اســت. او به bt Spotrt گفــت: «مشــخص بــود كه كوتينيــو ميخواهد بــرود و اين اتفاق باالخــره رخ ميدهد. ليورپول در عرض 6 ماه توانست قيمت كوتينيو را به 142 ميليــون پوند افزايش دهد و به نظر من در اين زمينه خوب كار كرده است. حاال ليورپول اگر ميخواهــد يك تيم كامل باشــد بايد با اين پول خودش را تقويت كند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran