Iran Varzeshi

فيفا كه فدراسيون نيست، حكمش را برگرداند

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

نیمکتنشــی­ني محمدرضا خلعتبري در بازي پدیده مقابل صنعت نفت آبادان، به یکي از اتفاقات برجســته این بازي تبدیل شده بود. بخصوص كه رضا مهاجري در آخرین دقایق این بازي ميخواســت او را به زمین بفرستد اما كمي بعد برنامههاي مهاجري تغییر كرد. این بار اما نه خبري از اعتراض هســت نه ناراحتي. خلعتبري حرفهايتر از همیشه به وقایع این روزها نگاه ميكند و از وضعیت خودش و پدیده ميگوید. این نگاه منطقي را در مواجهه او با كســر 6 امتیاز از تیمش هــم ميتوان دید؛ وقتي خیليها در پدیده امیدوار به بازگشت این امتیاز كسر شده هستند و خلعتبري معتقد است كه باید واقعیتها را پذیرفت و براي جبران آن تالش كرد.

بعد از باخت ســنگیني كه مقابل ســپاهان داشــتید، پیروزي این هفته خیلي به موقع بود.

پيروزي شــيريني بــود واقعا. هرچند ميتوانســت­يم گلهاي بيشــتري بزنيم اما به هرحال همين كه ســه امتياز ايــن بازي را گرفتيم خيلي ارزشمند بود.

بعضيهــا معتقدند به خاطر بازي با سپاهان، در این بازي نیمکت نشین شده بودي.

نيمكتنشــي­ني من به خاطر مسائل فني نبود. متأســفانه شب قبل از بازي دچار مســموميت غذايي بدي شــدم و شــرايط جســماني خوبي نداشتم. پزشــكان تيم هم خيلي تــاش كردند كه بتوانند من را به اين بازي برسانند اما نشد. به هرحال اين مسائل در فوتبال طبيعي است.

گویا رضا مهاجري ميخواست اواخر بازي به زمین بروي اما نظرش عوض شد.

دقيقــه 80 بود كه آقــاي مهاجري ميخواستند من را به زمين بفرستند اما اكبر صادقي اخراج شــد و الزم بود كه بازيكني در پســت او جايگزين شــود و به همين خاطر برنامه آقاي مهاجري تغيير كرد.

پس موضوع نارضایتــي كادرفني مطرح نبوده؟

من يك فصل خيلي خوب را تا اينجا در پديده داشــتم و بــا اينكه گل نزدم اما 4، 5 پاس گل دادم. خدا را شــكر همه مردم و كادرفني، از من راضي هستند.

اما انگار بعد از كسر 6 امتیاز، یأس بدي در پدیده به وجود آمد.

نااميد نشديم اما شــرايطي كه براي بازيكنان ما به وجود آمد هم طبيعي اســت. تصور كنيد تيمي چهارم جدول باشد و يكباره بعد از كسر 6 امتياز نهم جدول شود. البته ما توانســتيم بازي قبل را ببريم و اگر سه امتياز ديگر هم كســب كنيم، اين 6 امتياز كســر شده جبران ميشــود. البته بعضيها اميدوار هســتند كه اين 6 امتياز برگردد اما واقعيت اين اســت كه ما نميتوانيم بــه اين موضوع اميدوار باشيم.

در تمــام این مدت هم شــما تنها كسي بودید كه امید چنداني به بازگشت این 6 امتیاز نداشتید.

بايد منطقي بود. اين حكمي است كه فيفا داده، حكم هيأت فوتبال و فدراســيون نيست كه به راحتي بتوان به آن اعتراض كرد و رأي را برگرداند. فيفا با كسي شوخي ندارد. 6 امتياز كســر شــد و گفتند اگر پول باز هم پرداخت نشــود، تيم را مياندازيم ليگ يك. البته اين شــكايت مربوط به ‪4 3،‬ سال پيش بوده و مديريت فعلي، آقــاي كريمويي واقعاً تاش ميكنند تا مشــكات را حل كنند. ما هم بايد تاش مان را كنيم تا اين كسر امتياز را جبران كنيم.

االن مشکل حل شده یا هنوز خطر سقوط به لیگ دسته پایینتر پدیده را تهدید ميكند؟

خداراشكر با درايت مسووالن باشگاه مطمئنا مشكات ما حل شده. پولها پرداخت شده و رضايت شاكي را گرفتهاند.

حاال بازي خارج از خانه با استقالل خوزستان را در پیش دارید.

بازي خيلي سختي براي ما خواهد بود. اين تيم برخاف بازيهــاي خوبي كه انجام ميدهد، نتوانســته امتياز الزم را كسب كند. بــه همين خاطر معتقدم كار خيلي ســختي در پيش داريم. استقال خوزستان يك مربي دارد كه يك فصل با ايــن تيم قهرمان ليگ شده اســت. با اين حال ما ميخواهيم با سه امتياز شيرين از خوزستان به مشهد برگرديم.

بعد از همه این اتفاقات، جدایي اكبر ایماني هم گویــا رضا مهاجري را خیلي ناراحت كرده بود.

ايشان سرمربي هستند و بهتر شرايط تيم را ميداننــد اما به نظر من پديده از نظر شخصيتي و فني بازيكنان خيلي خوبي دارد. با اين بازيكنان اگــر رفتن يك بازيكن جوان بخواهد روي تيم تأثير بگذارد كه بايد فاتحه آن تيم را خواند. ما ســينا زامهران را در تيم داريم كه بعــد از دو بازي به راحتي ميتواند جاي اكبر ايماني را پر كند.

یعني معتقــدي جدایــي ایماني ضربهاي به پدیده نميزند؟

بــود و نبود يك بازيكــن جوان نبايد تا ايــن اندازه براي يك تيم مهم باشــد. من در تيم بزرگي مثل ســپاهان بودم. از هادي عقيلي و محرم نويدكيــا كه بزرگتر نداريم. حتي جاي خالي آنها را هم ميشد با بازيكنان ديگر پر كرد. البته من معتقدم كنار گذاشتن اين بازيكنان بزرگ اســت كــه به تيم ضربه ميزند. همان اتفاقي كه براي سپاهان افتاد.

در واقع دلیل افت سپاهان را كنار گذاشــتن بازیکنان بــزرگ از این تیم ميدانید؟

بلــه، وقتــي بازيكنــان بزرگي چون نويدكيا را از ســپاهان كنار گذاشتند، ديديد كه ســپاهان به چه روزي افتــاد. اين اتفاق دربــاره بازيكناني در اين ســطح ميافتد اما پديده كه نبايد به خاطــر رفتن يك بازيكن جوان دچار مشــكل شود. آن هم با اين همه بازيكن خوبي كه در حال حاضر دارد.

با همه این مشکالت، امید به كسب ســهمیه هنوز در مجموعه پدیده وجود دارد؟

بلــه، صــد در صد همينطور اســت. انشــاءا... بتوانيم روند خوب مــان را ادامه بدهيــم. چند بازي نتيجــه نگرفته بوديم اما شايستگي پديده بيشتر از اينهاست.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran