Iran Varzeshi

از‌وريا،‌منتظري‌و‌چشمي‌تا‌ابراهيمي،‌حسين ‌يه‌ا ‌و‌نورافكن نبض‌دفاعي‌تيم‌ملي‌در‌دست‌استقالل ‌يها

-

تمرينات تيم ملي از ابتداي هفته جاري آغاز شــده و استقالليها نيز در اين تمرينات حضور چشمگيري دارند. در ميان مدعوين نام هفت اســتقاللي ديده ميشــود كه همگــي از عناصر دفاعي تيم ملي محســوب ميشــوند. از وريــا غفوري و منتظــري گرفته تا چشمي، حسينيها و نورافكن.

كارلوس كيروش با دعوت از اين بازيكنــان نشــان داده گرايش خاصي به عنصرهاي دفاعي اســتقالل دارد و ميخواهد از ظرفيتهاي اين بازيكنان در جهت محكم كردن كمربند دفاعي تيم ملي در جام جهانــي بهره بگيرد. گرچه حضور ســيدجالل حســيني و مرتضي پورعليگنجي از شــانس بازي اســتقاللي­ها در تركيب اصلي تيم ملي خواهد كاســت اما ترديدي نيست كه سرمربي تيم ملي روي اين بازيكنان نيز حساب ويژهاي باز كرده و قصد دارد در جام جهاني 2018 تعداد قابل توجهي از عنصرهاي دفاعي اســتقالل را با تيم ملي همراه كند.

در ميــان اســتقاللي­های حاضر در اردوي تيــم ملي احتماال شــانس وريــا غفوري بــراي بــازي در تركيب اصلي تيم ملي بيش از ديگران اســت. افت محســوس رامين رضاييان نيز در ماههاي اخيــر مزيد بر علت شــده تا كيروش حســاب ويژهتــري روي اين مدافع راســت باز كند و بــه احتمال فراوان وريــا در بازيهاي جام جهاني يكي از كليديهاي تيم ملي خواهد بود. بعد از او روزبه چشمي از شانس بااليي براي بــازي در تركيب اصلي برخوردار است. با توجه به اينكه در بازي نخست سعيد عزتاللهي غايب است، سرمربي تيم ملي بايد گزينه ديگري را به جاي ايــن بازيكــن در تركيب اصلــي قرار دهد كه شــانس چشمي بيش از ديگر گزينهها خواهد بود. البته در اين پست اميــد ابراهيمي و اميــد نورافكن هم حضور دارند اما بعيد است كه كيروش اقبال بازي در جام جهاني 2018 را به اين دو بازيكن بدهد و به احتمال بسيار گزينه نهايي او بــراي بازي در تركيب اصلي آن هم در بازي نخســت مقابل مراكــش، روزبه چشــمي خواهد بود. كيروش روي چشــمي در پست دفاع مياني هم حساب ميكرد اما با توجه به اينكه پژمان منتظري به شرايط ايدهآل رسيده ديگر بعيد اســت كه سرمربي تيم ملي روي گزينه ديگري براي بازي در پست دفاع مياني بهره بگيرد. ضمن اينكه مجيد حســيني هم به تيم ملي دعوت شده تا او نيز در زمره بازيكناني قرار بگيرد كه شــانس بازي در تركيب تيم ملي را دارند اما ترديدي نيست كه حضور مجيد حســيني در جام جهاني 2018 منوط به درخشــش فوقالعاده اين بازيكــن در بازيهاي آتي اســت ضمــن اينكه مدافع جــوان بايد بتواند نظر مســاعد كارلوس كــيروش را در اردوهــاي آتي نيز جلب كنــد. درباره اميــد نورافكن نيز نبايــد اين موضوع مغفول بماند كه كارلوس كيروش اين بازيكــن را براي پســت دفاع چپ هم مدنظر دارد. گرچه در اين پست ميالد محمدي و سعيد آقايي شانس بيشتري دارند اما نورافكن نيــز جزو بازيكناني اســت كه از ديدگاه كيروش ميتواند در جــام جهاني مدد تيم ملي باشــد. نورافكــن از مزيت بازي در دو پســت بهره ميبرد كه معموال چنين بازيكناني دست مربيان را براي انتخاب آسودهتر تركيب اصلي باز ميكنند.

به هــر حال اســتقالل اكنون با بيشترين سهميه در تيم ملي و داشتن هفــت بازيكن درصد قابــل توجهي از بازيكنان حاضــر در اردوي تيم ملي را بــه خود اختصــاص داده و احتماال در جام جهاني از بيشــترين سهميه بهره ميبرد كه اين موضوع ميتواند ســود قابل توجه مالي نيز براي اين باشــگاه به همراه داشته باشــد چرا كه فيفا به باشــگاهها­يي كــه بازيكنانــ­ي در جام جهانــي دارند نيز مبالغــي را پرداخت ميكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran