Iran Varzeshi

ميني اردوگاه به نفع برانكو و شفر

- حميد درخشان

تصميم جديد كارلوس كيروش براي در اختيار گرفتــن بازيكنان مليپوش بعد از پايان مســابقات ليگ، يكــي از بهترين تدابيري اســت كــه او براي آمادهســاز­ي تيمملي در راه جامجهاني اتخاذ كرده.

متاســفانه باشگاهها و فوتباليسته­اي ايراني هنــوز نميدانند فوتبــال حرفهاي چــه فاكتورهايي دارد و بايــد چه مواردي را رعايــت كنند. آنها بــا اصولي كه بايد در فوتبال حرفهاي رعايت شــود تــا بازيكن آمادگي خود را حفظ كند و مصدوم نشود، بيگانه هســتند. به هميــن دليل كيروش بهترين تصميم را براي بازســازي بازيكنان گرفت و اعــام كرد مليپوشــان بايد بعد از پايان بازيهاي ليــگ برتر به مدت يك روز و نيــم در اختيــار كادر فني تيمملي باشــند تا بازيابي مناســب را انجام بدهند. فوتباليســ­تهاي ما با زمان مناسب بازيابي و استراحت بيگانه هســتند و حتي تغذيه مناســب هم ندارند. البته نميتوان در اين زمينه ايرادي به مربيان گرفت، چون نسل جوان مربيان شــاغل در ليگ برتر با چنين مســائلي به خوبي آشنا هستند اما به دليل كمبود امكانات در باشگاهها نميتوان چنين مسائلي را در تيمها پياده كرد.

كداميك از باشگاههاي ما اين امكانات را دارند كه ٤٢ســاعت بعد از بازي بازيكن را در اختيــار بگيرنــد و در طول هفته هم شرايطي را مهيا كنند كه آنها حداقل نيمي از روز را در باشگاه سپري كنند و تغذيهشان زيرنظر كادر فني باشد؟ اين مسائل درحالي براي فوتبال ايران غريبه اســت كه در اروپا به يــك امر عادي تبديل شــده. به همين دليل بيشــترين مصدوميتهــ­ا در فوتبال ايران رخ ميدهد و بازيكنان زيادي هستند كه هزينه هنگفتي براي جذب آنها ميشود اما به دليل رعايت نكردن مســائل حرفهاي فوتبال مصدوم ميشــوند و سرمايه باشگاه را بر باد ميدهنــد. تصميم كيروش براي برقراري مينيكمــپ بعد از بازيهاي ليگ برتر بهترين ايده بوده كــه ميتواند منجر به افزايش آمادگي بازيكنان و جلوگيري از مصدوميت آنها شود.

اينكه يك فوتباليســ­ت ٤٢ساعت در فضايي بســته تحت نظارت كادرفني باشد و بازيابي كند، هم به نفع خودش اســت و هم به نفع باشگاهش. به همين دليل است كــه مربياني مثل شــفر و برانكــو با وجود داشتن بيشترين بازيكن در تيمملي به اين مينيكمپ اعتراض نكردند، چون ميدانند اين اتفاق به نفع آنها هم هست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran