Iran Varzeshi

حقيقي: ميخواهم باز هم نفر اول تيم ملي باشم

براي بازگشت به ليگ برتر ایران هميشه وقت هست

-

عليرضــا حقيقي دروازهبــا­ن تيم ملي كشــورمان در بازيهاي جام جهاني ٤10٢ درباره شــرايط خودش اينطور توضيح ميدهد: «در حال حاضر يك ماهي است كه ليگ سوئد تمام شده است و از تيم سابقم جدا شدم و در تهران كنار خانواده هستم اما تمريناتم را روزي دو جلسه ادامه ميدهم. يك جلســه با تيم سايپا تمرين ميكنم و جلسه دوم تمريني با مربي بدنســاز هســتم. فعا همينطوري ادامه ميدهم تا چند روز آينده باشگاهم را انتخاب كنم.»

او انگار نگرانيهايی دارد: «ســال حساســي اســت و هميشــه در انتخابهاي خودم وســواس داشــتم و اكنون وسواسم بيشتر شده است و اگر وقفهاي در انتخابم افتاده به خاطر همين وســواس بوده است. قرار باشــد جايي بروم كه حتي در تيم بزرگ يا ليگ معتبر اما روي نيمكت باشــم براي من خوب نيست. در مالتيمو ميتوانستم ساليان سال باشم و حتي ميتوانستم ثابت باشم اما در مالتيمو يكسري صحبتها كرده بودم و قولهايي داده بودند و هدفم ثابت بودن بود اما متاسفانه حرفها تغيير كرد و يكي از داليل مهم جداييام همين بدقوليها بود. سال جام جهاني هم است و ميخواهم در بهترين شرايط باشم.»

حقيقــي درباره پيشــنهاده­ايش اينطــور حرف ميزنــد: «از اكثر تيمهاي ســوئد پيشنهاد داشتم و دارم اما ليگ سوئد دير شروع ميشود و نميخواهــم تايم را از دســت بدهم و بدون بازي باشــم وگرنه تا االن انتخــاب كرده بودم و ســر تمرين بودم. االن هم چنــد پيشــنهاد دارم و در حال مذاكره هســتم كه خارج از سوئد اســت. براي انتخاب تيم دارم ســختگيري ميكنم كه به شرايط ايدهآل برسد، ميخواهم ثابت باشم.»

دروازهبان ســابق پرســپوليس در خصوص احتمال بازگشــت به ليگ برتر كشورمان معتقد اســت: 8-7« سال اســت خارج بازي ميكنم و ســخت اســت بازگردم درثاني دوست دارم حاال حاالها در فوتبال اروپا باشم چون هنوز به هدفم نرســيدم. يك روز به هدفم ميرسم و االن براي خــودم زود ميبينم كه بخواهم به ليگ ايران بازگردم. از چند تيم ايراني پيشنهاد داشــتم اما ترجيح دادم در فوتبال اروپا باشم، براي بازگشت به ليگ ايران هميشه وقت هست.»

او درباره اينكه بازگشــتش به تيم ملي سخت شده است، ميگويد: «هميشــه سخت است. تيم ملي باشگاه نيست كه قرارداد داشته باشي و هميشه باشي. اينكه در اردو باشي و جزو نفرات باشي سخت است. مضاف بر آن كه شــماره يك گرفتن كار سختتري است و خوب هم بايد باشي. هميشه گفتهام هدف من بازي كردن بهعنوان دروازهبان اول در تيم ملي اســت و همه هم و غمم همين است. بعضي مواقع آدم بدشانسي ميآورد و مســائل ديگر. نظر كيروش مهم است. او بايد تشخيص دهد چه كسي درون دروازه باشــد. از هدفم كوتاه نيامدم. هيــچ وقت يادم نميرود در اردويي يك مدافع مصدوم شــد، فكر ميكنم منتظري بود. بازي رسمي هم داشتيم.

كــيروش يك مدافــع را دعوت كرد و يك روز قبــل از بازي آمد و فردايش ثابت شــد. كيروش يك مربي حرفهاي اســت و موفقيت تيم و خودش اول از همه برايش مهم است. مربي دوست دارد بهترين تركيب را انتخاب كند. وسواس زيادي دارد. نشان داده آمادهترينه­ا در زمين بودند و آقاي Xو Yبرايش مهم نيست.»

اين دروازهبان به اين ســوال كه آيا پيگير برخي از بازيكنان در ليگ برتر هســت يا نه، اينطور جــواب ميدهد: «نه، رصد نميكنم. بيشــتر فوتبال اروپا را رصد ميكنم. اصــا كار بيرانوند را دنبال نميكنم. نتايج پرسپوليس را دنبال ميكنم اما اينكه بخواهم پيگير فردي باشم نه چون خودم تمرين ميكنم. روي فرد تمركز ندارم و ســرم تو كار خودم است و خودم را از نظر فيزيكي و روحي آماده میكنم.»

عليرضــا حرفهايي درباره جام جهاني دارد: «جام جهاني شــوخي نيست. اگر به تيم ضعيفتر هم ميخورديم براي برد ميآمدند. هر تيمي اردوي بهتر و بازيهاي تداركاتي قويتري داشــته باشد در جام جهاني موفقتر است. خوشحالم در اين گروه افتاديم. گروه ما جذاب است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran