Iran Varzeshi

دو جشن در يك روز

- امير اسدی ‪Amir Asadi‬

فقط يك روز پس از انتشــار اخباري دربــاره ورود كريم انصاري فــرد به جرگه متاهليــن، او مقابــل الريســا در تركيب المپياكوس قرار گرفت تا اتفاق مهم ديگري را جشن بگيرد.

كريم بــراي حضور دوبــاره در صدر جــدول گلزنهاي ليگ، عطش بســياري داشــت و به همين خاطر با تمام انرژي در زمين حاضر شــد تا ابتدا براي المپياكوس گل بزند و سپس مسير خود را براي كسب عنوان آقاي گلي هموار كند. احسان حاجي صفــي برخاف انصاريفــر­د، روي نيمكت نشست تا شايد فرصت بازي به او برسد كه اين اتفاق هم رخ نداد.

بــازي المپياكوس مقابل الريســا كه در ورزشــگاه آ ال آره نا و با حضور 7٤99 تماشاگر برگزار شد در نيمه اول گره خورد و گلي در بر نداشــت. در نيمــه دوم، اين المپياكوس بود كه براي بازگشــت به صدر جدول، تهاجمي ظاهر شــد و خيلي زود به گل برتري رســيد. ماركو مارين در دقيقه ٤5 و روي پاس تاچسيديس توانست دروازه الريسا را باز كند و كمي خيال كادر فني و بازيكنان المپياكوس را آسوده كند.

انصاري فرد در خط حمله المپياكوس جنب و جوش فراواني داشــت. انگار قصد نداشــت دســت خالي زمين را ترك كند. هميــن اتفاق هــم رخ داد. كريم در دقيقه 68 توپ را از فورتونيس گرفت و به ســمت دروازه الريسا حركت كرد. نتيجه چند گام رو به جلو برداشــتن، ســر توپ زدن و در نهايت ضربهاي بر خاف حركت دروازهبان، گل دوم المپياكوس بود و البته هشــتمين گل فصل انصاري فرد.

كريم كه از بازگشــت كوين ميرالس - مهاجم اورتون- به المپياكوس خبر داشت و البته اسكار گارسيا، سرمربي جديد را هم روي ســكوها ميديد سعي كرد به بهترين شــكل ممكن در تركيب المپياكوس بازي كند و يك گل حاصل تاش بي وقفه او در خط حمله بود. انصاري فرد در دقيقه 78 و تنها به دليل آسيب ديدگي از زمين خارج شد و جاي خود را به اوروس دوردويچ داد.

حــاال المپياكــو­س هــم در جــدول ردهبندي عنوان نخســت را در اختيار دارد و هــم در جدول بهتريــن گلزنهاي ليگ يونــان. كريم انصــاري فرد بــا 8 گل زده كنار الكســاندر پريجويــچ صرب مهمترين مدعيان كســب كفش طاي فوتبال يونان به شــمار ميروند. تنها نكته مهم اين است كــه انصاري فرد در ٢1 بازي و ٤٢8 دقيقه حضور در تركيب المپياكوس 8 گل به ثمر رسانده اما پريجويچ ٤1 بار براي پائوك به زمين رفتــه و روي هم 1016 دقيقه بازي كرده است.

كريــم انصاري فرد به طــور ميانگين هــر 103 دقيقه يك گل به ثمر رســانده امــا آمار پريجويچ كمي ضعيفتر از مهاجم شماره 10 تيم ملي ايران است. اين مهاجم صرب و 7٢ ســاله هر 7٢1 دقيقه يك گل بــراي پائوك زده و از ايــن حيث عملكرد انصاريفرد بيشــتر از او مــورد توجه قرار ميگيرد.

هدف انصاريفرد مشخص است. ابتدا كســب دومين قهرماني در ليــگ يونان و سپس يك عنوان انفرادي. عنواني كه براي به دست آوردن آن دورخيز كرده و همه هم و غمش را گذاشــته. براي انصاري فرد، در فصل منتهي به جام جهاني، كســب كفش طا و عنــوان بهترين گلــزن ليگ يونان اهميت فراواني دارد.

او خــود را براي حضور در دومين جام جهاني متوالي آماده ميكند و اميدوار است با ادامــه همين روند بتواند به تركيب ثابت تيم ملي ايران برســد و در روســيه بازي كند. اتفاقي كه چندان هم دور از دسترس نيست. بخصوص كه انصاريفرد نشان داده دور از حاشــيه اســت و اين روزها فقط به فوتبال فكر ميكند.

رقیب جدید كریم ازاورتون آمد

كويــن ميرالس، مهاجم 30 ســاله و مطرح بلژيكي يكشــنبه شــب با استقبال پرشــور هواداران المپياكــو­س وارد يونان شــد تا اين تيم را در نيمفصل دوم ســوپر ليــگ فوتبال ايــن كشــور همراهي كند. كوين ميرالــس در حالي وارد يونان شــد كه هواداران المپياكوس با تجمع گســترده پيرامون خودروی وی باعث كندي حركت او شدند. ميرالس كه ســابقه بازي در تيم المپياكوس را دارد از ســال ٢10٢ ميادي عضو تيم ليگ برتري اورتون بود و حاال به صورت قرضي راهي يونان شده است. رقيب جديد كريــم انصاريفرد در المپياكوس در 151 بــازياش براي اورتون 9٢ گل به ثمر رسانده است.

 ??  ?? هدف انصاريفرد مشخص است. در گام نخست كسب دومین قهرماني در لیگ یونان و سپس یك عنوان انفرادي. عنواني كه براي به دست آوردن آن دورخیز كرده و همه هم و غمش را گذاشته. براي انصاري فرد، در فصل منتهي به جام جهاني، كسب كفش طال و عنوان بهترین گلزن لیگ یونان اهمیت...
هدف انصاريفرد مشخص است. در گام نخست كسب دومین قهرماني در لیگ یونان و سپس یك عنوان انفرادي. عنواني كه براي به دست آوردن آن دورخیز كرده و همه هم و غمش را گذاشته. براي انصاري فرد، در فصل منتهي به جام جهاني، كسب كفش طال و عنوان بهترین گلزن لیگ یونان اهمیت...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran