Iran Varzeshi

ونگر: ناتينگهام فارست برتر از آرسنال بود

-

آرســن ونگر گفت كــه ناتينگهام فارست در بازي با آرسنال تيم حاكم بر ميدان بود. فارســت توانست آرسنال را در جام حذفي چهار بر دو شكست دهد و به اين ترتيب آرسنال براي نخستين بار در دوره مربيگري ونگر، در دور سوم جام حذفي كنار رفت.

قهرمــان فصل پيــش جام حذفي اشــتباهات دفاعي زيادي داشــت و دو پنالتي در نيمه دوم به حريف داد. ونگر تركيبي را به ميدان فرستاده بود كه در حد تركيب اصلي اين تيم در مسابقات مهم نبود. او گفت: «در كل مقابل تيمي بازي كرديم كه بســيار ســرزنده بود و بسيار خطرناكتر از ما. آنها در حمالت بر ما غلبه كردند و حاكم ميدان بودند. به نظرم كمي هم بداقبال بوديم اما در كل آنها ســرزندهتر از ما بودند، موثرتر عمل كردند و در چالشها برنده بودند. مــا نبردهاي زيادي را از دســت داديم و بــه اين ترتيب نميتوانســ­تيم انتظار پيروزي داشته باشيم.»

ونگر بســياري از بازيكنان تركيب ثابت خود را در لندن گذاشــته بود و به امثال جو ويالك و ريس نلسون نوجوان در تركيب اصلي بازي داد. آنها نخستين بار در جــام حذفي در تركيب اصلي به ميدان ميرفتند.

بيشــتر بازيكنــان روي نيمكــت هــم از آكادمي آرســنال بودند. به اين ترتيــب ونگــر از نظر تــوان هجومي دستش بسته بود و نميتوانست تعويض سرنوشتسازي انجام دهد.

چهارشــنبه هم بازي رفت مرحله نيمهنهايــ­ي جام اتحاديه برابر چلســي برگزار ميشــود. ونگر ميگويد به اين ترتيب حق داشــته كه به اين بازيكنان بازي بدهد: «خب، در بازيهاي جامهاي حذفي حتما اين سوال پرسيده ميشود. ما بازيكنان زيادي داريم كه خستهاند. بايــد چهارشــنبه دوباره بــازي كنيم. سپس يكشنبه، چهارشنبه و شنبه بازي داريم. بارها شده كه در چنين شرايطي از اين بازيكنان اســتفاده كردهايم و به نتيجه هم رســيدهايم اما امروز نشــد. پس مشكل بر سر انتخاب تركيب اصلي بود؟ شايد. آيا مشــكل بر سر عملكرد بازيكنان بود؟ باز هم شايد.»

ونگر 7 بار فاتح جام حذفي شــده و در اين زمينه ركورددار اســت. او در چهار ســال اخير، ســه بار جام حذفي را فتح كرده اســت اما اين بار نتوانست به دور چهارم برســد. اين دومين بار در طول 21 سال مربيگري ونگر در آرسنال اســت كه تيمــش به يك تيم دســته پايينتر در جام حذفــي ميبازد. ونگر گفت: «شما هرگز نميتوانيد نااميديها را فراموش كنيد اما چيزي كه ميتواند به ما كمك كند اين است كه روي بازي بعدي تمركز داشته باشيم. درست است كه ســه بار در چهار سال گذشته جام حذفي را بردهايم و به همين دليل اين باخت بسيار تلخ است چون اين رقابتي است كه دوستش داريم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran