Iran Varzeshi

والورده: كوتينيو از بارسلونا تيم بهتري ميسازد

او ميتواند در همه پستها بازي كند

-

ارنســتو والــورده گفتــه كــه فيليپه كوتينيو باعث ميشــود بارســلونا حتي از شــرايط فعلي هم بهتر شود. بارسا 27 بازي در تمامي رقابتهاســ­ت كه نباخته اســت. بارســلونا و ليورپول بر ســر انتقال كوتينيو به توافق رســيدهاند و مبلغ انتقال كوتينيو در نهايت ممكن است به 160 ميليون يورو برســد. به اين ترتيب او گرانترين بازيكن تاريخ بارســلونا شــد. كوتينيو 52ساله در بارســلونا بود اما براي تماشــاي بازي تيم جديــدش مقابل لوانته به ورزشــگاه نرفت. بارســلونا با برد آسان برابر اين تيم اختالف 9 امتيازي با اتلتيكــو مادريد را حفظ كرد. والــورده گفت: «به نظرم او بازيكني اســت كه ميتواند چيزهــاي زيادي به تيم اضافه كند. او گل ميزند، گل ميســازد و از نظر هجومي بازيكني است كه ميتواند ما را بهتر از اين كند. او خريدي بزرگ براي ماســت. اميدواريم كه به ما كمك كند و بســيار هم خوششانس باشــد، چون در اين صورت ما هم خوششانس خواهيم بود.»

مشكل والورده اين است كه كوتينيو را در تيمي قرار دهد كه ليونل مسي، لوييس ســوارس و عثمــان دمبله را هــم دارد. او ميگويد: «ديدهام كه در سمت راست، چپ و وسط بازي ميكند؛ همينطور در حمله و خط ميانــي. او در ليورپول و برزيل در اين پستها به ميدان رفته است. او ميتواند در چندين پســت به ميدان برود و بايد از اين موضوع نهايت بهره را برد. پس بايد ديد كه در چه پســتي ميتوان از او بازي گرفت اما فكر نميكنم او را در دروازه بگذاريم!» رضایت از دمبله پيــش از كوتينيو، دمبلــه گرانترين خريد بارســلونا بود. او در تابستان با قيمت 105 ميليون يورو راهي بارســلونا شــد اما مقابــل لوانته تنها پنجمين بازي فصل خود را انجــام داد. او مدتهــا بــه دليل پارگي تاندون مصــدوم بود. والــورده گفت: «اين اوليــن بازي او در ليــگ پس از مصدوميت بود و از عملكرد او واقعا راضي هستيم. او در ســمت راست بازي كرد، جايي كه ميدانيم كه ميتواند در آن عالي كار كند. او حركات پا به توپ خوبي دارد، سرعت خوبي دارد و خوشحاليم كه برگشته اســت. او نياز دارد كه پس از اين مصدوميت بلندمدت به ديگر بازيكنان برســد اما به نظــر كه خوب بازي كرد و ميتواند حتي بهتر هم شود.»

پائولينيــ­و در لحظات پاياني مســابقه گل ســوم تيمش را به ثمر رســاند. والورده دربــاره او گفت: «وقتي كه توپ در محوطه جريمه است يا موقعيت ريباند فراهم شده، او هميشه هســت تا آن را وارد دروازه كند. او چنين كيفيتــي دارد. پائولينيو در حمله بســيار به ما كمك ميكند و از او بســيار راضي هستيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran