Iran Varzeshi

شيرر: هواداران ليورپول به من توهين كردند

- بن هيوارد ‪Ben Hayward‬

بحران هيچ وقــت از رئال مادريد خيلي دور نيســت. 2014 بهترين سال سفيدها بود كه توانســتند در پايــان آن چهار قهرماني به دست آورند اما شــش ماه بعد كارلو آنچلوتي اخراج شد. سال 2018 تازه آغاز شده و خطر سرنوشت مشــابهي در انتظار اين تيم است. رئال آمار بهتري از سال 2014 دارد چون در سال 2017 پنج جام گرفته كه آخرين آنها در جام جهاني باشگاهها در اواسط دسامبر بود اما يك هفته بعد با ســه گل در سانتياگو برنابئو شكســت خوردند تا اميدهايشان براي دفاع از عنوان قهرماني به شدت كمرنگ شود. قبل از بازيهاي ايــن هفته رئال مادريد با يك بازي كمتر نسبت به بارســلونا 14 امتياز عقب بود و بعد از آنكه بارســلونا با سه گل بردي عادي مقابــل لوانته به دســت آورد، تيم زينالدين زيدان برابر ســلتاويگو لغزيد و فاصله دو تيم به 16 امتياز رســيد. رئــال با گل دانيل واس در بااليــدوس از ميزبان خود عقــب افتاد و اگرچه گرت بيــل در فاصله 95 ثانيه دو گل زد تــا قهرمان را به پيــروزي اميدوار كند اما كافي نبود و ماكســي گومس گل تســاوي را به ثمر رســاند. دو امتياز ديگر از دست رفت و اوضاع ميتوانســت بدتر شــود اگر پنالتي ياگو آســپاس را كيلور نابــاس دفع نميكرد. مهاجم تيم ملي اســپانيا يــك بار هم توپ را به تيــرك دروازه ميهمان زد و مدعي پنالتي بود كه داور ميتوانســت بگيــرد. رئال از نظر دفاعي در غياب كاپيتان ســرخيو راموس به دليــل مصدوميت آســيبپذير بود و گومس وقتي ميخواســت در فاصله هشــت دقيقه مانــده به پايان بازي گل تســاوي را با ضربه ســر بزند، هيچ مزاحمتي برايش ايجاد نشد. در طول 90 دقيقه هم رئال اســتحكام دفاعي الزم را نداشــت. حتي بــدون راموس، چنين نمايــش دفاعــي از تيمي كه فصــل قبل در ليگ اســپانيا و اروپا بهترين بوده، قابل قبول نيســت. اين نگراني بزرگي براي زيدان است و مربي فرانســوي اگرچــه همچنان ميگويد تيمش ميتوانــد قهرمان الليگا شــود اما با نگاه واقعبينانـ­ـه در حال حاضر چنين چيزي ممكن نيست بخصوص حاال كه بارسلونا يك بــار ديگر عثمان دمبلــه را در تركيب دارد و فيليپه كوتينيو را نيــز خريداري كرده. ليگ قهرمانان هميشــه براي رئال جذابيت خاصي داشته و اين تيم با سه قهرماني در چهار فصل اخيــر اين جام را مال خود كرده. حاال يك بار ديگر براي قهرماني و البته حفظ اعتبار، ليگ قهرمانان تنها اميد اين فصل رئال اســت. اما بينهايت سخت است، گذشته از سه قهرماني متوالي كه به نظر غيرممكن ميرسد، بارسا و منچسترسيتي در اين فصل فرم خيلي خوبي دارند و البته پاريســنژر­من كه حريف بسيار ســخت پيش روي رئال مادريد اســت. رئال در حال حاضر مقابل بيشــتر رقباي خود در دفاع مشــكل دارد و مقاومت مقابل تيمي كه مثلث نيمار، كيليان امباپه و ادينسون كاواني را در خط حمله دارد، بســيار دشــوار است. پيشرفتهاي چشمگير مورد نياز است ضمن اينكــه دور افتادن از كــورس قهرماني ليگ شــايد براي زيدان مزيت باشد اگر تصميم به استراحت بازيكنان كليدي در الليگا بگيرد اما بعد از يك هفته از شــروع سال 2018 تمام موفقيتهاي سال گذشته خاطرهاي دور براي هواداران رئال مادريد است.

مترجم: سيدعلي بلندنظر

آلن شــيرر اســطوره نيوكاسل و تيم ملي انگليــس ميگويد پــاي حرفهايش درباره اينكه در شهرآورد مرسيسايد ميان تيمهــاي ليورپول و اورتون نبايد به ســود ليورپوليها پنالتي اعالم ميشد، ميماند.

در جريان نبرد دو تيم معروف منطقه مرسيســايد، يك پنالتي مشكوك به سود شاگردان يورگن كلوپ اعالم شد كه شيرر دربــاره آن اظهارنظر كــرد و گفت معتقد است كه آن صحنه پنالتي نبوده است.

به دنبال اظهارات مهاجم ســابق تيم ملي انگليــس، در شــبكههاي اجتماعي، هــواداران ليورپول موجي از توهين را عليه او به راه انداختند كــه اعضاي خانوادهاش هــم از آن در امان نبودند. شــيرر در اين باره در ستون خود در نشريه سان انگليس نوشته اســت: «من جرأت كردم بگويم كه بــه ليورپول مقابــل اورتون نبايــد پنالتي داده ميشــد اما چيزي كه بعد از آن بازي شكل گرفت، موجي از حمالت توهينآميز عليه من، همســرم و فرزندانم بود. تحسين ميكنم چنين جنگاوران صفحه كليدي را كه اگر در خيابان با آنها روبهرو شويد، جرات نميكنند با تو روبهرو شوند و حرفشان را در حضــور خودت بزنند. مــن هم معموالً حرف اينگونه افــراد را جدي نميگيرم اما زماني كه پاي خانواده به ميان ميآيد و كار از حد ميگذرد، من ديگر نميتوانم سكوت اختيار كنم و الزم ميدانم جواب بدهم.»

شــيرر ادامــه داد: «بــراي بعضي از هواداران چه اتفاقي افتاده است؟ آن روحيه شــوخ طبعي كجا رفته اســت؟ هــواداران ليورپول چون از حرفهاي من درباره پنالتي تيمشان خوششان نيامده، به من، همسرم و فرزندانم اهانت كردند و با پيامهايشــ­ان مــرا تهديد به مرگ كردنــد. زماني فوتبال يك رقابت دوستانه و سالم بود اما االن شما آن را به گند كشــيدهايد و آن را ورزشــي بيرحم كردهايد. اين شــبكههاي اجتماعي به كلــي از آدمهاي احمق ايــن فرصت را داده است كه اظهارنظر كنند. كار به جايي رسيده كه االن در فوتبال اين ذهنيت شكل گرفته اســت كه مردم فكر ميكنند توهين كردن به شما مشكلي ندارد.»

دیلي ميل- نخستين تمرین راس باركلي، خرید جدید چلسي در زمين تمرین باشــگاه جدیدش. باركلي 24 ساله كه این فصل به دليل مصدوميت بازي نکرده، تمرین سبکي انجام داد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran