Iran Varzeshi

افتخاري: درباره برانكو با مديرعامل پرسپوليس حرف ميزنم

-

ظهر دیروز مدیرعامل باشــگاه اســتقالل به همراه ســرور جباروف به کمیته انضباطي فدراسیون فوتبال رفتند و درباره اتفاقات اخیر توضیحاتي دادند. افتخاري بعد از حضور در این نشســت گفت: «رسانهها در خصوص راي جباروف بزرگنمایي کردند و موضوع را خیلي بد انعکاس دادند. توضیحاتي در خصوص حرکت جباروف در حین بازي به مســووالن کمیته انضباطــي ارائه دادیم و جباروف هم تاکید کرد قصد این را نداشــته که خطاي سنگیني روي بازیکن تیم حریف انجام دهد چرا که جبــاروف در حین بازي و هنگام فرود آمدن به پشــت پاي بازیکن حریف برخورد کرد و موجب خطاي شــدید شد. فیلم بازي را هم مشاهده کردند حاال باید منتظر جواب مســووالن کمیته انضباطي باشــیم چرا که ما توضیحاتمان را ارائه دادیم.» افتخاري درباره صحبتهاي برانکو که باعث این محرومیت شد نیز توضیحاتي ارائه کرد: «من صحبتهاي برانکو را شنیدم. باید بگویم کارشان اشتباه بود. البته گوش ما از این حرفها پر است. نباید باشگاه پرسپولیس، کادر فنــي یا بازیکني اســم بازیکن مــا را به زبان ميآورد. مطمئنا با مدیرعامل باشــگاه پرسپولیس صحبــت خواهم کــرد. امیدوارم دیگر شــاهد این بحثها نباشــیم چرا که مــا نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هســتیم. طرفداران پرشوري داریم. باید با قدرت در مسابقاتي که پیش رو داریم ظاهر شــویم، نباید ذهن بازیکنان درگیر حواشي شود.» مدیرعامل اســتقالل ســپس درباره میزان آمادگي اســتقالل نیز توضیحاتي ارائه کرد: «در حال حاضر به دنبال این هستیم تا مهاجم مدنظر شفر را جذب کنیم. ظرف امروز و فردا دســتیار سرمربي استقالل به تیم اضافه ميشود. من قبال هم در مصاحبههایم گفتم هنوز استقالل صد در صد آماده نیست چرا که باید بیشتر تالش کنیم. نقاط ضعفمان را برطرف کنیم تا دل هواداران را شــاد کنیم. مطمئنا در ادامه اســتقالل جزو تیمهاي پرقدرت لیگ خواهد بود و ميتواند مدعي باشد.» وضعیت شــهباززاد­ه چه ميشــود؟ افتخاري ميگوید: «این بازیکن دو درخواست کتبي از ذوبآهن و تراکتورســ­ازي دارد. من به شفر این موضوع را اعالم کردم که او را ميخواهند. شــفر هم فرصت خواست تا تصمیم بگیرد. قرار است در این مورد صحبت کند و امشب رسما اعالم خواهد کرد.»

دســتیار جدید شــفر چه زمانی معرفي ميشــود؟ افتخاري به این سوال هم پاســخ ميدهد: «در دبي که صحبت کردیم این موضوع وجود داشــت که ميتواند دســتیاران مورد نظر خود را بیاورد اما باید قیمتها مناســب و حقوق آنها در حد مربیان داخلي باشد.»

افتخاري به دفاع از دستیار شفر هم ميپردازد: «پسر شفر خیلي تاثیر داشته و این موضوع را ميتوانید از بچههاي تیم بپرسید. مربي جامائیکایي هم خوب است. به هر حال کادر فني و مربیان مورد نظر ســرمربي باید کامل باشــند تا شفر بتواند برنامههایش را پیاده کند. کادر کامل شــود مطمئنا تیم هم نتیجه بهتري ميگیرد البته اســتقالل در حال حاضر از نظر تاکتیکي خیلي خوب کار ميکند. روز گذشته هم 7 ســاعت با او جلسه داشــتیم. چند بازیکن را دیدیم که در نهایت یکي از آنها مورد پســند قرار گرفت و اگر باشــگاهش رضایتنامه بدهد جذبش ميکنیم. ساشا آنالیزور اســت و همه بازيهــا را ميبیند و به پدرش گزارش ميدهد چون شــفر خودش وقت نميکند تك تك بازيها را ببیند. به هر حال او هم پســرش اســت و همه جا با او بوده اســت. اگر تیم نتیجه بهتري بگیرد که هیچ وگرنه خودمان پسر او را باز ميگردانیم.»

افتخــاري ادعاي نکونام را که گفته او جواب تلفنش را نميدهد تکذیب کرد: «جواد نکونام تلفني با من صحبت کرد و مطالباتش را با من مطرح کرد. گفتم صبر کنید و زمانش که رســید شــما را صدا ميکنیم تا صحبت کنیم چون تعداد زیاد است، اینطور نیست که به فالن بازیکن بگوییم بیاید و به نکونام نگفته باشیم. قبل از اینکه اسمي بیاید من از 2 سال پیش شروع به تسویه بدهيها کرده بودم. تالش ميکنــم تا بدهيها را پاك کنم. تمــام وقت ما را اینها گرفته و هنوز کار اصليمان شروع نشده اســت. مطمئنا اگر کار اصليمان شروع شــود ميبینیم که نتایجمان چقدر خوب خواهد شد.»

اســتقالل در چه کشوري از سعوديها میزباني ميکند؟ افتخاري در این باره هم توضیحاتي داد: «ما خودمان هم گفتیم باید ایران باشد و اگر تحت هر شرایطي نتوانستیم در ایران میزباني کنیم ترکمنستان را پیشنهاد دادیم. اخیرا هم گفتم به ایافسی نامه بزنند و رسما این موضوع را اعالم کنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran