Iran Varzeshi

جباروف تعهد داد تخفیف گرفت

فیلم هل دادن برانکو، برگ برنده استقاللیها ؟

- مهديه دريابيگي ‪Mahdiyeh Daryabeigi‬

برانکو مقصر اســت؟ ســازمان لیگ تعلل کرده در ارائه راي کمیتــه انضباطي؟ حســن زاده تحــت تاثیر حرفهاي مربیان راي ميدهد؟ اینها سواالتي است که از ذهن مخاطب فوتبال رد ميشــود اما پاســخ آن به درستي داده نميشود. همه چیز از صحنهاي شــروع شــد که داور ندید اما با توجه به شــرایطي که پیش آمده جبــاروف آرزو ميکرد داور آن خطــا را ميدید و از بازي اخراجش ميکرد اما این جنجالها به پا نميشــد. محرومیت یکماهه این بازیکن باعث شــده تا جو باشــگاه اســتقالل به هم بریزد و آنها تهدید کنند اگر به همین نحو شرایط پیش برود مدارکي علیه پرسپولیسيه­ا رو ميکننــد تا دیگر هوس انتقاد از بازیکن اســتقالل را نکنند. نکته اینجا اســت که اســتقاللي­ها روز گذشته هم با توپ پر در اتاق حســنزاده حاضر شدند تا اگر جباروف با محرومیت مواجه شــد، برانکو هم از محرومیت بينصیب نماند. به گواه شــاهداني که در اتاق انضباطي حضور داشــتند استقالليها خطاب به مســووالن کمیته انضباطــي گفتند چرا برانکو که داور را هل داده محروم نشــده؟ ســوال بعدي اســتقاللي­ها در خصوص خطاي شــدید وحید امیــري روي بازیکن نفت بود. چرا امیري که روي ســاق پاي حریف خطا کرد محروم نميشود؟

به نظر ميرســد دو رقیب دیرینه این روزها شمشیر را براي هم از رو بســتهاند. برانکو ماجــراي خطاي جباروف را وسط ميکشد و استقالليها هم در اتاق انضباطي حسنزاده ماجراي خطاي برانکــو روي داور چهارم و همچنین خطاي امیري روي ســاق پاي بازیکن نفت را یادآوري ميکنند. در این میان هر حکمي که حســنزاده بعد از جلســه انضباطي صادر کند مطمئنا بازتاب خواهد داشت.

قوانین آیین نامه عوض شده است و شاید حسن زاده و همکارانش هم زیاد با قوانین جدید آشــنا نباشند اما اینطور که گفته ميشــود قوانین جدید دســت مسووالن انضباطي را براي صور حکم باز گذاشــته اســت اما در این فوتبال که پایه آن با ریش ســفیدي و کدخدامنشــ­ي بنا گذاشته شده و اهالــياش میانهاي با حکمهاي چکشــي و ضربتي ندارند (خصوصا ســرخابيها) اجراي احکام ضربتي قابل اجرا است و یا اینکه سروصداي فوتباليها را به همراه خواهد داشت؟

مي توان حدس زد که به دلیل رفتار خشــن و حرکت غیر ورزشــي، جباروف محروم ميشــود و حداقل در بازي با ســایپا حضور نخواهد داشــت اما پابرجا بودن حکم یکماهه اصــال قابل تصور نیســت. آنچه قوانین کمیتــه انضباطي به آن اشــاره ميکند محرومیت یکي دو جلسهاي براي هافبك اســتقالل اســت و حذف از بازيهاي آینده اما به طور حتم اســتقاللي­ها از این پــس روي حکمهاي کمیتــه انضباطي حســاس خواهند شــد و در مورد دیگر فوتباليها حکمهاي کمیته انضباطي را زیر ذره بین ميبرند.

روز گذشته با مسووالن کمیته انضباطي تماس گرفتیم را در مورد جلسه جباروف از آنها سوال کنیم اما آنها پاسخي ندادنــد و ترجیح دادنــد که در مورد نشســت انضباطي که داشــتند صحبتي نکنند. البتــه تحقیقات دربــاره آنچه در نشســت دیروز گذشت نشان میدهد که جباروف تعهدی به کمیتــه انضباطی داده و آنها هم قــول تخفیف دادهاند، حاال بایــد منتظر راي نهایي کمیته انضباطي در خصوص ماجراي جنجالــي جباروف بــود. احتماال کمیتــه انضباطی طی 48 ساعت آینده حکم نهایی را اعالم میکند.

 ??  ?? وقتي وارد فدراســیون شد سرش را زیر انداخت. خبرنگاران و عکاسان دورش حلقه زده بودند اما انگار گفته بودند هیچ چیز نگو. جباروف سعي کرد از البهالي خبرنگاران خودش را به اتاق حســن زاده برساند. هافبك ازبکستاني استقالل که این روزها ســروصداي زیادي به پا کرده...
وقتي وارد فدراســیون شد سرش را زیر انداخت. خبرنگاران و عکاسان دورش حلقه زده بودند اما انگار گفته بودند هیچ چیز نگو. جباروف سعي کرد از البهالي خبرنگاران خودش را به اتاق حســن زاده برساند. هافبك ازبکستاني استقالل که این روزها ســروصداي زیادي به پا کرده...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran