Iran Varzeshi

نوشي صوفياني، به جاي رحمتي يا اخباري

گره كار تراكتورساز­ان به دست كمالوند باز ميشود؟

- بهناز میر مطهریان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

وقتي داستان انتقال عليرضا بيرانوند به تراكتورســ­ازي بــه راه افتاد، خيليها معتقد بودنــد اين انتقــال هيچ وقت از حد يك بازارگرمي ســاده فراتر نميرود. حقيقت هــم همين بود چون باشــگاه تراكتورســ­ازي خيلي زود اعالم كرد كه بيرانونــد را نميخواهد. تراكتــور اما از همان ابتداي فصــل براي حفظ اخباري بيميل نبود. مســووالن باشــگاه حتي بارها با مديريت باشــگاه ســايپا و علي دايي مذاكــره كردند تا بلكه بتوانند او را در تبريز حفظ كننــد. با اين حال اما نه دايي موافق اين انتقال بود و نه مسووالن باشگاه. تراكتورســ­ازان حتي در آستانه نقــل و انتقاالت نيم فصــل باز هم بحث جذب اخباري را به راه انداختند كه اين بار هم درخواستشان با مخالفت محكم سايپا همراه بود.

در همين گيــر و دار بود كه يحيي، حضــور دروازهبــا­ن خارجــي را بهتر از درگير شدن با باشــگاهها­ي داخلي ديد و بعــد از بررســيهاي­ي كه انجــام داد، ژوردي آلميــداي برزيلي را براي تيمش انتخــاب كرد. قرار هم بر اين بود كه اين دروازهبــا­ن براي يك نيم فصل به صورت قرضي از باشگاه واسكودوگام­اي برزيل به باشــگاه تراكتورساز­ي بيايد. آلميدا حتي آزمايش پزشــكياش را هم داد و همين كه حضورش داشت قطعي ميشد، مانع بزرگ باشــگاه برزيلي سرراه عقد قرارداد او با تراكتور قرار گرفت.

باشــگاه واسكودوگام­ا عالوه بر اينكه رضايتنامه آلميدا را صادر نكرد، از باشگاه تراكتورســ­ازي خواســت تا بندي را در قرارداد ايــن دروازهبان اضافه كند و طي آن بــراي غرامت مصدوميــت يا اتفاقات غيرمنتظــر­ه احتمالي طــي مدت زمان حضور اين دروازهبان در ايران، مبلغي در حدود 500 هزار دالر را بهعنوان تضمين در نظر بگيرد.

اين طور كه شــنيده ميشــود پس از ســقوط هواپيماي تيــم فوتبال چاپه كوئنســه برزيل كه يك ســال قبل رخ داد و منجر به كشته شدن تعداد زيادي از اعضاي اين تيم شــد، مديران باشگاه واســكودوگ­اما قوانين سختتري را وضع كردهاند. قوانيني در راستاي بيمه كردن بازيكنان و تضميــن پرداخت غرامت در خصوص حــوادث احتمالي كه در جريان سفرهاي ورزشي رخ ميدهد.

از آنجــا كــه ژوردي آلميــدا تحت قرارداد رسمي باشگاه واسكودوگام­ا است و اين باشگاه مسووليت اتفاقات احتمالي بــراي اين بازيكن جوان را به عهده دارد، چنين شــرطي از ســوي برزيليها براي باشگاه تراكتورساز­ي تعيين شده كه اين شرط مورد پذيرش مديران تيم تبريزي قرار نگرفته است.

به هميــن خاطر بود كــه بار ديگر پرونده جســتجوي تراكتورســ­ازان براي انتخاب دروازهباني ايراني گشــوده شــد. مهدي رحمتي كه نامش از مدتها پيش براي حضــور در تراكتورســ­ازي مطرح شــده بود، اين بار گزينه اصلي حضور در تبريز بود اما باشــگاه استقالل خيلي زود مخالفت جدي خود را با اين انتقال اعالم كرد. گويا شفر به هيچ عنوان نميخواهد در بازيهاي حساس نيم فصل دوم و جام حذفي، دست خود را در پست دروازهبان خالي كند و رحمتي را به تراكتورســ­ازان بدهد.

با منتفي شــدن حضــور رحمتي، صفحــات هــواداري تراكتورســ­ازي در فضاي مجازي، داود نوشي صوفياني را به مديران تراكتورســ­ازي پيشنهاد دادهاند. دروازهبان صنعــت نفت آبادان كه به جز چند بــازي، در مجموع عملكــرد قابل قبولي را در دروازه اين تيم آباداني داشته اســت. گرچه صنعت نفت آبــادان ناصر ساالري را از دست داده است اما با جذب سوشــا مكاني به نظر ميرســد مشكل چنداني بابت دروازهبان نداشــته باشــد. ضمن اينكه فراز كمالوند هميشه نسبت به تراكتورساز­ي عرق خاصي دارد و بعيد اســت كه درخواست هواداران تبريزي را بابت اين انتقال رد كند.

داود نوشــي صوفياني كــه تمايلي نــدارد خــودش را وارد ايــن ماجراهــا كنــد، درباره حضــور احتمالــيا­ش در تراكتورســ­ازي ميگويد: «مــن هم اين موضوع را شــنيدهام و هيــچ صحبتي با باشــگاه تراكتورساز­ي نداشتهام. به نظرم صنعــت نفت هم شــرايط خــاص خود را دارد و دربــاره انتقال مــن بايد آقاي كمالوند و باشــگاه صنعــت نفت تصميم بگيرند. مــن بازيكن اين تيم هســتم و تابع تصميم مســووالن باشــگاه. با اين حال من يك سال و نيم سابقه حضور در تراكتورساز­ي را دارم و اهل تبريز هستم و به تراكتور عرق دارم.»

همه اين بحثها در شرايطي مطرح ميشــود كه تراكتورساز­ي هنوز تصميم نهايــياش را بــراي انتخــاب دروازهبان نگرفته و به نظر ميرســد اين موضوع به بعد از حل شدن مشكالت بين كادرفني و كادر مديريتي موكول شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran