Iran Varzeshi

منافع‌باشگاه‌تامين‌نشود،‌رضايتنامه‌نمي‌دهيم

-

اين عادت بد ماســت كه هميشــه دنبال برنده و بازنــده ميگرديم وگرنه بهانههــا و توجيهها چه اهميتي دارد كه مدام ســود و زيانهاي انتقال مهدي طارمي را ميشــماريم؟ مهم، رفتن اين بازيكن اســت؛ اگر چه همين رفتنش آغازگر داستاني تازه و شايد هم جنجالي تازه است. جنجالي كه ريشهاش را بايد در حرفهاي سرپرست باشگاه پرسپوليس بيابيم. جايي كه با لحني تهديدآميز گفته: « به اين راحتي اجازه جدايي نميدهيم.» نه كه جدايي طارمي باب ميل او نباشــد، پول رضايتنامه هنوز به دستش نرســيده كه براي قطعي كردن اين انتقال شــرط و شروط گذاشته است. موضوع، همان 550 هزار دالري است كه پرسپوليس و الغرافه بر سر آن به توافق رسيده بودند و باشگاه انتظار داشت پيش از ســفر مهدي طارمي به قطر، دريافتش كند. پرسپوليس البته پايان مذاكرهها را باز گذاشته بود تا شــايد بتواند مليپوش جداييطلب خود را با قيمتي باالتر (همان 800 هزار دالري كه در ابتدا پيشــنهاد داده بود) بفروشــد. قطريها اما همان 550 هزار تاي پيشــنهادي خودشان را كه اتفاقا باشــگاه پرسپوليس به آن رضايت داده بود، قطعي تلقي كرده و وعده پرداختش تا 48 ساعت بعد از امضاي قرارداد مهــدي طارمي را دادهاند. وعدهاي كــه هيچرقمه با گفتههــاي حميدرضا گرشاســبي جور درنميآيد: «هنوز پولي از سوي قطريها به حســاب باشــگاه واريز نشده و البته مسائل زيادي مانده تا بحث حضور مهدي طارمي در الغرافه قطعي شود. اين بازيكن دوشنبه به قطر رفت تا در آزمايشهاي پزشــكي باشگاه الغرافه حاضر شود. اگر همه چيز مثبت باشد و قطريها او را قطعي بخواهند، تازه بايد با طارمي بنشينيم و سر مبلغ انتقالش صحبت كنيم. ما هنوز درباره اين انتقال به توافق نرسيدهايم و اجازه رســمي به اين بازيكن ندادهايم. البته هيچكدام از رقمهاي مطرح شده براي صدور رضايتنامه طارمي را تاييد نميكنيم اما مطمئن باشــيد اگر رفتن او به الغرافه قطعي شــود، به اين سادگيها از مبلغ درخواستيما­ن كوتاه نميآييم. اينگونه نيست كه هر چه آنها بگويند، ما بگوييم چشم. منافع باشگاه براي ما از همه چيز مهمتر اســت و مطمئن باشــيد اگر منافع باشگاه تامين نشود، به اين راحتي اجازه جدايي نميدهيم و رضايتنامها­ي هم صادر نخواهد شد.»

حاال حتي اگر خود طارمي و باشگاه الغرافه هم اين انتقال را قطعي بدانند، باز بدون رضايت باشگاه پرسپوليس كاري از پيش نخواهند برد و مهدي طارمي هــم اگر اينقدر زود به قطر رفتــه، حتما براي اين بوده كــه تنها فرصت براي لژيونر شــدن را از دســت ندهد. البته عرف نقل و انتقاالت اين است كه بازيكن برای آزمايشهای پزشــكی به تيم جديد میرود و پس از تاييد، پول رضايتنامه پرداخت میشــود. اين نكتهای اســت كه در ايران حتی گرشاســبی هم انگار نمیداند!

به خاطر هميــن تصميم اما هواداران او را خائن لقب دادند و سرپرســت باشگاه پرسپوليس هم به تكرار، تاكيد كرد كه خود طارمي ديگر ميلي به ماندن نداشــته اســت: «هواداران بدانند كه شــخصا بارها و بارها با طارمي و وكيلش صحبت كردهام. برانكو هم بارها با او صحبت كرد تا به ماندن متقاعدش كند اما طارمي دلش با پرسپوليس نبود. اگر به زور نگهش ميداشتيم و در زمين مسابقه فقــط راه ميرفــت، كار خوبي بود؟ او دلش آن طرف آبها بود و ميخواســت فوتبالــش را در خارج دنبال كند. هر چه به او گفتيــم بمان، قبول نكرد. البته صداقــت به خرج داد و گفت آمادگي روحي و رواني براي بازي در پرســپوليس را ندارد. از طرفي اعتقاد داشت اگر خيلي او را تحت فشار قرار دهيم، با شرايط روحي نامطلوب ميماند و در 3 ماه بعد كه ترانســفر شود، يك ريال هم نصيب باشگاه نخواهد شد. او بابت اتفاقاتي كه افتاد، عذاب وجدان داشت و ميخواست با ســودي كه از اين انتقال به باشگاه ميرســد، بخشي از خسارتهاي وارده را جبران كند.»

آنچه پيش از اين شــنيده بوديم اما شــبيه حرفهاي گرشاســبي نبود. ميگفتند مهدي طارمي ميخواهد تا آخر فصل در پرســپوليس بماند و بعد از جام جهاني تيم بعدياش را انتخاب كند اما چون باشــگاه از اين موضوع ســود نميبرد، او را به حضور در الغرافه مجبور كرد. ادعايي كه البته آقاي سرپرســت تكذيبش كرده اســت: «كذب است. چه كســي اين حرف را زده؟ پس آن همه اصــرار و تاشهاي ما بــراي ماندن مهدي طارمي چه ميشــود؟ امكان ندارد باشگاه پرسپوليس براي پول كار بيمنطق كند. اين حرفها كذب محض است. براي اطمينان ميتوانيد از خود طارمي يا وكيلش هم سوال كنيد.»

در ترکیبي کــه برخــي خبرگزاريها بهعنــوان ترکیب احتمالي پرســپولیس در بازي با مشکیپوشــا­ن منتشــر کردهانــد و بر اســاس تمرین دیروز نوشــتهاند فرشــاد احمــدزاده در بین نفــرات اصلي بود اما اینجا ســیامك نعمتــي را در ترکیب اصلــي ميبینیم. نعمتــي دو بار در ترکیب اصلي پرســپولیس بازي کرده(پیکان و نفت تهران) که پرســپولیس در هیچ کدام نــه گل زده، نه بازي را برده. سیدجالل حسیني براي تمام بازیکنان پرسپولیس بخصوص جوانهایي مثل طاهرخاني ميتواند یك الگوي مناسب باشد. از مدل حرف زدن، تغذیه، استراحت و حضور در فضاي مجازي گرفته تا مدل تمرین کردن. سیدجالل تقریبا دوبرابر طاهرخاني سن دارد اما این صحنه خود گویاي واقعیت تفاوتهاي دو نسل است که واقعیت تلخ فوتبال را عیان ميکند. انگار برانکو براي آزمایش کردن مدافعانش بازیکن کم آورده که رادوشــووی­چ را بهعنوان یك حملهبرنــد­ه بین مدافعان قرار داده تا در ارســال از کنارهها امتحــان کنــد. البته بعید نیســت به خاطر قــد بلندتــر رادو، برانکو از او اســتفاده کرده تا شــرایط ســختتري براي مدافعانش ایجاد کند و با توجه به میزان پرشهــاي دروازهبان هموطنش، ماهیني، ســیدجالل و انصاري را تحت فشــار بگذارد. بهتر اســت نیم نگاهي هم به لبخنــد مصلح بیندازید. سرانجام بازي کردن صادق محرمي در پست مدافع راست آن هم در ترکیب اصلي مشخص شد. صادق در مشهد فرصت خودنمایي خواهد داشت و دنبال یك شروع متفاوت و تازه است. باید دید زوج او در پست هافبك راست کدام بازیکن است و ميتواند با محرمي ترکیب ایدهآلي بسازد یا نه.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran