Iran Varzeshi

كوتينيو: نيامدهام تا جاي نيمار را پر كنم

-

فيليپه كوتينيو ســرانجام پاي برگه قــرارداد 160 ميليــون يورويــياش با بارســلونا را امضا كرد و رسما از ليورپول به جمــع آبيواناريه­اي كاتالونيا منتقل شــد. او پس از روپايــي زدن در حضور هواداران كم شــمار بارسلونا در نوكمپ و تحويــل گرفتن آئــودياش از حامي مالي باشگاه، اولين كنفرانس خبرياش بهعنــوان بازيكن بارســا را انجــام و به سواالت خبرنگاران پاسخ داد.

كوتينيو با رويايــي توصيف كردن اين جابجايي گفــت: «همانطور كه قبال هم گفتم مــن واقعا خوشــحالم. آمدن به بارســلونا بــراي من يك رويا اســت و اينكــه من االن اينجا هســتم به لطف افــراد فراواني اســت. اول از همه خدا را شكر ميكنم و بعد از خانوادهام، والدينم، همسرم و دخترم تشكر میكنم. آنها در تمام ايــن لحظات در كنار مــن بودند. تالشهاي باشــگاه بارســلونا، رييس و مديران اين باشــگاه براي آوردن من به اينجا هم قابل تقدير اســت. ميدانم كه آنها كلي صبــر و حوصله به خرج دادند ايــن جابجايي صــورت بگيــرد. من از ليورپول هم متشــكرم، به خاطر 5 سالي كه آنجا سپري كردم. مديران آن باشگاه روياي مرا درك كردند. با اينكه دوســت داشتند من بمانم اما اجازه دادند رويايم محقق شود. آنها مثل مرد پاي حرفشان ايستادند. از هواداران ليورپول هم تشكر ميكنم و خوشــحالم كه به خانه جديدم آمدهام.»

كوتينيو در پاســخ به اين سوال كه آيا ميتواند جاي نيمار را براي بارســلونا پر كند، ادامه داد: «من و نيمار بازيكنان متفاوتي هستيم. او بازيكن بزرگي است امــا ويژگيهاي ما متفاوت اســت و من هم بــه اينجا آمدهام تا جاي خودم را در تركيب بارسلونا داشته باشم.»

ستاره برزيلي درباره قراردادش كه گرانترين قرارداد تاريخ بارسلوناست هم گفت: «رقم اين قرارداد مرا تحت فشــار قــرار نميدهد. باعث افتخار من اســت كه من گرانترين بازيكن تاريخ باشــگاه شدهام. همانطور كه گفتم، براي من بازي در بارســا يك رويا بود اما پول مسالهاي ميان باشگاههاسـ­ـت. من اهداف خودم را داشــتم: آمدن به بارسلونا، بردن بازيها، بردن جام و لذت بردن از بازيهايم.»

كوتينيو راجــع به پيام نيمار درباره پيوســتن او به بارسلونا نيز گفت: «من با نيمار صحبت كــردهام. او به من تبريك گفت. درباره شهر بارسلونا، بازيكنان اين تيــم و رختكن فوقالعــاد­ه آن چيزهاي خوبي به من گفت. با پائولينيو هم حرف زدم، همينطور با لوئيس ســوارس و آنها هم همين چيزها را به من گفتند.»

بال برزيلي سابق ليورپول در پاسخ به اين ســوال كه چرا بارسلونا را انتخاب كرده است، گفت: «جوابش خيلي آسان اســت، چون اين تيم بارســلونا اســت، بهترين باشگاه دنيا كه بهترين بازيكنان دنيــا را هم دارد. تعــدادي از بزرگترين الگوهاي من در اين تيم هســتند. آمدن به بارسلونا تصميمی آسان بود.»

كوتينيو درباره ســوارس، همتيمي قديمياش در بارســلونا و اينيســتا كه گفته ميشــود قرار اســت جانشــين بلندمدتش در تركيب بارســلونا باشــد هم گفت: «لوئيس بازيكن فوقالعادها­ي است. در ليورپول كنارش بازي كردهام و خوشحالم كه حاال دوباره اين فرصت را دارم. او براي من دوستي صميمي است و براي پيوســتن من به بارسلونا كمك بزرگي كرد. اينيستا هم يك نابغه است و بازي دركنار او براي من يك افتخار و فرصتي بــراي آموختن چيزهاي زياد از اوست. در مورد پســتم، بايد بگويم كه مهمترين چيز براي من بازي در بارســا اســت. تصميمگيري درباره اينكه كجا بازي كنم برعهده ســرمربي است. من تمام تالشم را ميكنم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran