Iran Varzeshi

5‌كليــد ‌افت‌رئــال

- خوسه فليكس دياس ‪José Félix Díaz‬

در ماه آگوست كه رئال مادريد برتري مقتدرانهاي نســبت به بارســلونا داشت، جرارد پيكه اعتراف كرد براي نخســتين بار احساس ميكند سفيدها نسبت به آبي اناري پوشان برتري دارند اما حاال بعد از 5 ماه كاتاالنها با 16 امتياز اختالف نسبت به رقيب هميشگيشــا­ن به صدر جدول تكيه زدهاند تا هواداران رئال شــگفتزده به دنبال داليل اين سقوط فاحش باشند. آن تيم كه هر حريف بزرگ و كوچكي را از سر راه بر ميداشت حاال شكننده شده و به راحتي قابل شكســت دادن است. در اتاقهاي سانتياگو برنابئو هفتهها است به دنبــال راه حل ميگردند اما اين مســاله يك راه حل ندارد.

پنج كليد ســقوط رئال را ميتوان به اين صورت فهرست كرد: -1 از دست رفتن روحيه تيمي بازيكنــان يا حداقل بخشــي از آنها ديگر بــه گروه فكــر نميكننــد. وقتي قراردادشان تمديد شــد باشگاه را زمين زدند و در بازي ســلتاويگو نگاههاي بدي ميان بازيكنان رئال رد و بدل شد و همه به دنبال سرزنش ديگري بودند بخصوص كريســتيان­و رونالدو و ايــن رفتارها براي سالمت تيم خوب نيست.

باشــگاه روي بازيابــي روحيه تيمي تاكيد دارد و اين چيزي اســت كه به آن نياز مبرم دارند اگر ميخواهند از نبرد با پاريســنژر­من جان ســالم به در ببرند. روحيــه تيمــي در موفقيتهــا­ي اخير كليــدي بوده اما تا حد زيادي از دســت رفتــه. بدون كار گروهي موفقيت تيمي و حتي فردي به دست نميآيد.

ديلي ميلكوتينيو با همتيميهاي جديدش در بارسا، سوارس، پيكه و پائولينيو مالقات كرد. سوارس كمك ميكند تا همتيمي سابقش در ليورپول در بارسا هم راحت باشد.

-2 ناكامي مقابل دروازه فصل قبل، تيم رئــال مادريد بعد از 17 بازي 40 امتياز داشت با 47 گل زده و 18 گل خورده. اين فصل بعد از 17 بازي

منچسترســي­تي بــه دنبــال فتح چهارگانه نيســت، و ايلكاي گوندوغان، هافبــك اين تيــم حتي معنــاي اين كلمه به انگليســي )Quadruple( را نميداند.

سيتي در حال حاضر با 15 امتياز اختالف صدرنشين ليگ برتر است و در ليگ قهرمانان و جام حذفي هم حضور دارد.

آنها همچنيــن در نيمهنهايي جام اتحاديه در برابر بريســتول سيتی كار ســختی ندارند و به اولين جام خود در 32 امتيــاز دارند با 32 گل زده و 16 گل خورده و اين يعني تيم اثرگذارياش را از دست داده. در ســوپرجام اروپا و اسپانيا بازيكنان رئال به يك نصفه موقعيت نياز داشــتند تا گل بزنند و با موفقيت مقابل منچســتريو­نايتد و بارســلونا دو جام به دست آمد كه اين دومي 5 گل خورد.

-3 افت فيزيكي نمايش فيزيكــي رئال در حد انتظار نيســت و حتي بــه آن نزديك نشــده. بازيكنانــ­ي هســتند كه با فــرم ايدهآل خــود فاصله زيــادي دارند، يــا به دليل مصدوميتهاي­ــي كه متحمل شــدهاند و نتوانســته­اند حداقل ســطح مورد نياز را فراهــم كننــد يا به جــام جهاني فكر ميكنند و ميخواهند خودشــان را براي آخر فصل حفظ كنند.

انتظار ميرفت در آغاز سال 2018 اتفــاق مثبتي براي تيم رخ دهد اما هنوز كه خبري نيست. -4 توزيع ناعادالنه دقايق بازي بازيكنــان زيادي مثل آسنســيو و لوكاس واســكس در ســوپرجام اسپانيا مورد اســتفاده قرار گرفتند بخصوص در اين فصل نزديك هستند.

پــپ گوارديــوا­ل گفتــه دور از واقعگرايــ­ي اســت كــه تصور شــود ســيتي ميتواند همه جامهــا را ببرد، و گوندوغان بر اين باور اســت كه آنها در چنين فكري نيســتند. هنگامي كه از اين بازيكن آلماني ســوال شد كه آيا سيتي ميتواند فاتح « كوادروپل» شود، او گفت: «چي؟ مــن اين كلمه را قبال نشــنيدهام. راستش را بگويم اين اولين باري است كه ميشنومش!»

هنگامي كه به گوندوغان گفته شد بازي برگشــت در برنابئو. در الكالسيكو هــر دو ناپديد بودند اما يك نفر ديگر هم بود كه در بازي ليگ نتوانســت انتظارات را برآورده كند، ماتئــو كوواچيچ. دقايق بازي به طور ناعادالنها­ي تقســيم شده و بازيكناني كه در زمان بازي عملكرد خوبي داشتند، كمتر فرصت تكرار موفقيت را به دست آوردهاند. -5 بيانگيزگي و مساله

دروازهباني به نظر ميرسد تيم ديگر به كارهاي زيدان مثل قبل اعتماد ندارد. گويا برخي از جايگاهشــا­ن در تركيب اصلي مطمئن شــدهاند و آنطور كه بايد براي حضور در تيم تــالش نميكنند، آنها بــدون آنكه شايستگي داشته باشند دست نيافتنياند. جامها و موفقيتها تيــم را گيج كرده و كسي نبوده كه آنها را سر جايشان بنشاند.

عــالوه بــر آن، كيلــور نابــاس در هفتههــاي اخير عملكرد خوبي داشــته امــا حرفهايي كه درباره كپا زده شــده دروازهبان كاستاريكاي­ي را دلخور كرده و روي رابطه عالياش بــا بقيه تاثير منفي گذاشته. منبع: ماركا اين يعني چهارگانه، او گفت: «البته كه ميدانيم در همه رقابتها اوضاع خوبي داريم، و جــام اتحاديــه نزديكترين جام به ماســت كه ميخواهيم در آن قهرمان شويم. اگر نشــديم هم نااميد نميشــويم. ما تازه به دور چهارم جام حذفي رســيدهايم و مســيري طوالني تا فتح ليگ برتــر و ليگ قهرمانان در پيش داريم. مدعيان زيادي هم هستند. همه رقابتها بسيار دشوارند ولي ما هم فرصت قهرمانــي در هر چهار رقابت را داريم.» چهارشنبه 20 دي جام اتحاديه انگليس

مرحله نيمهنهايي (دور رفت) چلسي............................................................................................ آرسنال 23:30 جام حذفي اسپانيا

مرحله يكهشتمنهاي­ي(دور برگشت) آالوس.......................................................................................... فورمنترا 22:00 ويارئال ............................................................................................ لگانس 22:00 رئال مادريد ................................................................................ نومانسيا 00:00 جام اتحاديه فرانسه

مرحله يكچهارمنها­يي رن ...................................................................................................... تولوز 21:15 آنژه............................................................................................. مونپوليه 23:35 اميين ................................................................................. پاريسنژرمن 23:35

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran