Iran Varzeshi

گوچي‌قايقش‌را‌نم‌يفروشد

- امير اسدی ‪Amir Asadi‬

نيمكت نشــيني در هيرنفيــن هم باعث نشــده تا رضا قوچان نژاد اعتماد به نفس خود را از دســت بدهد و احساس خطر كند. خطر به اين دليل كه همراه تيم ملي ايران مســافر روسيه نشود و از حضور در دومين جام جهاني باز بماند. قوچان نــژاد برخالف فصل قبل كه يكي از بهتريــن گلزنهاي ارديويژه بود، اين فصــل را توفاني آغاز كرد امــا هر چه از زمان بازيها گذشت افت او بيشتر به چشم آمد.

قوچان نژاد تا پايان هفته هجدهم 2 گل براي هيرنفين به ثمر رســانده. اولي در همان هفته نخست مقابل خرونينخن و دومي هفته چهارم برابــر پي اس وي آيندهوون. گوچي از دقيقه 6 بازي با آيندهوون تا امروز كه هيرنفين تعطيالت نيم فصل خود را پشت سر ميگذارد هرگز گلي به ثمر نرســانده و 833 دقيقه در گشودن دروازه حريفان ناكام مانده است.

ايــن تمام ناكامي مهاجــم اول تيم ملي ايــران در جام جهاني 2014 نيســت. قوچان نژاد آخرين بار در هفته ســيزدهم ليگ هلند و بازي مقابــل زوله در تركيب ثابت هيرنفين قــرار گرفته و پس از آن يــا بهعنوان بازيكن تعويضي بــه زمين رفته يــا 90 دقيقه روي نيمكت نشسته است. هفته چهاردهم و مقابل رودا، گوچي از دقيقه 78 جانشين ميهايلويچ شد اما نتوانست دروازه حريف را باز كند. هفته پانزدهــم و مقابل ونلــو، گوچي حتي فرصت حضور در زمين را پيدا نكرد و 90 دقيقه روي نيمكت نشست.

مهاجم تيم ملي ايران هفته شــانزدهم و بازي مقابل فاينورد را هم از روي نيمكت آغاز كرد اما در دقيقه 69 به جاي هنك ورمان وارد زمين شــد. بازي مقابل بردا در هفته هفدهم، نــه تنها ما كــه گوچي را هم نااميــد كرد. او در دقيقه 90+2 جاي ورمــان به زمين رفت. تعويضــي فقط براي اتالف زمــان بازي كه به هيچ وجه در شــأن رضا قوچان نژاد نبود. برابر آلكمار و در شــهرآورد ايرانيهاي ليگ هلند، باز هم قوچاننژاد روي نيمكت نشست و البته در دقيقه 88 جانشين كوباياشي شد. 2 دقيقه البته زمان اندكي بود تا گوچي بتواند گلي بزند يا تاثيري بگذارد.

همين نيمكت نشــيني بحران بزرگي را براي قوچاننــژا­د در هيرنفين به وجود آورده، تا جايي كه مديران اين باشــگاه دنبال جذب مهاجم جديدي هستند و البته شايعه در مورد انتقال گوچي و بازي براي سن ترويدن نيز در رســانههاي هلند و بلژيك منتشر شده است. ســايت فوتبــال پريمور از مهاجــم مورد نظر هيرنفيــن رونمايي كرد و نوشــت: «هيرنفين براي جذب چارليسون بنشوپ، مهاجم باشگاه هانوفر آلمان اقدام كرده و بعيد نيست در اين راه از ليدزيونايت­د، فورتونادوس­ــلدورف آلمان و يوكوهاما ســيتي ژاپن ســبقت بگيرد و با او قرارداد امضا كند.»

رضا قوچان نژاد كه اين روزها از باشــگاه سابق خود يعني سن ترويدن در ليگ بلژيك پيشنهاد بازي دريافت كرده، فعال قصد ندارد از هيرنفين جدا شــود: «فصل گذشته اردي ويژه هلند بــراي من فوقالعاده بود و 20 گل به ثمر رساندم. تازه ميتوانستم بهترين گلزن رقابتها هم بشــوم. نميخواهم قايقم (اشاره به عدم تــرك تيمش) را بفروشــم. در فصل جاري اردي ويژه تعداد گلهايم بسيار كاهش يافت اما ما يك تيم بســيار جوان داريم كه به وضوح با پيشرفت و سقوط مواجه است. يعني نوسان دارد و به همين خاطر نميتوانيم آينده را پيــش بيني كنيم. مــن همين جا ميمانم و ميجنگــم تــا جايگاه قبليام را به دســت بياورم.»

جدا از هيرنفين، قوچان نژاد در تيم ملي ايران هم كمتر بازي ميكند. ســردار آزمون، كاوه رضايي و كريم انصاريفرد از او ســبقت گرفتهاند و همين مساله باعث شده تا اخباري درباره خــط خوردن گوچي از فهرســت تيم ملي شنيده شــود. رضا قوچاننژاد اما با وجود نيمكت نشيني در هيرنفين اطمينان دارد كه جام جهاني 2018 روســيه را از دست نخواهد داد: «اگر دچــار مصدوميت نشــوم قطعا در جام جهاني 2018 روســيه حاضر خواهم بود. در تمامــي بازيهاي 5 ســال اخير تيم ملي فوتبــال ايران حضور داشــتهام و فكر ميكنم در روسيه هم همراه كيروش و ساير بازيكنان باشــم. ما كار بسيار سختي در مرحله گروهي جام جهاني 2018 روســيه خواهيم داشت. در گروه ســختي با تيمهاي ملي پرتغال، اسپانيا و مراكش قرار گرفتهايــم اما هرگز در فوتبال نبايــد اينگونه صحبت كنيــم. ايران يك تيم بالقوه است و پتانسيلهاي زيادي در تيم ملي ما حضور دارند.»

جدا از هیرنفین، قوچان نژاد در تیم ملي ایران هم كمتر بازي ميكند. سردار آزمون، كاوه رضایي و كریم انصاريفرد از او سبقت گرفتهاند و همین مساله باعث شده تا اخباري درباره خط خوردن گوچي از فهرست تیم ملي شنیده شود

 ??  ?? رضا قوچان نژاد قایق خود را نميفروشد. او این جمله را در واكنش به اخبار جدایياش از هیرنفین به زبان آورده و تاكید كرده كه این باشگاه هلندي را ترك نخواهد كرد. این در شرایطي است كه قوچان نژاد در هیرنفین كمتر بازي ميكند و البته از سن ترویدن در لیگ بلژیك هم...
رضا قوچان نژاد قایق خود را نميفروشد. او این جمله را در واكنش به اخبار جدایياش از هیرنفین به زبان آورده و تاكید كرده كه این باشگاه هلندي را ترك نخواهد كرد. این در شرایطي است كه قوچان نژاد در هیرنفین كمتر بازي ميكند و البته از سن ترویدن در لیگ بلژیك هم...
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran