Iran Varzeshi

چهارده نامزد براي يك صندلي

انتخابات فدراسيون بسكتبال باالخره صبح شنبه برگزار ميشود. انتخاباتي كه از همان ابتدا با ثبتنام 24 كانديدا عجيب و غريب بودنش آغاز شد و با رقابت بدون برنامه و مبهم نامزدهاي تاييد صالحيت شده ادامه پيدا كرد. چند روزي ميشود كه وزارت ورزش اسامي يازده نامزد تاييد

-

مشــحون در دوره قبلــي انتخابــات (خرداد )94 هم با همين شرايط پيروز شد. ابتدا اثري از او نبود اما وقتي ميدان را خالي ديــد، آمد و تمام رقبايش را به راحتي كنار زد و دوران رياســتش را تمديد كرد. امروز اما بيرون از انتخابات اســت ولی هنوز همه ميترســند كه مبادا حرفي بزند يا از نامزد خاصــي حمايت كند! يعني هنوز باور دارند كه حرف اول و تعيين كننده را او ميزند؟

رقابت چهارده نامزد براي یك صندلي

وزارت ورزش در فاصلــه يك هفتهاي تا انتخابات، نــام نامزدهاي تاييد صالحيت شده را اعالم كرد.

روز گذشته هم حســن ميرزاآقابي­گ، جــواد داوري و محمــد رضاعلــي تاييــد صالحيت شــدند تا تعداد كانديداها به عدد 14 برســد. 14 كانديدايي كــه در يكي از شــلوغترين انتخابات سالهاي اخير ورزش ايران، براي تصدي پست رياست با يكديگر بــه رقابت خواهند پرداخــت. در ميان اين فهرســت پرتعداد، برخي اســامي بيشــتر شــنيده شده يا در رســانهها درباره شانس بيشترشان صحبت شده اما واضح است كه اين انتخابات هنوز هم معادلهاي حل نشده و به شــدت مجهول بوده و به نظر ميرسد بسياري حتي از قرار گرفتن يكي از نامزدها در كنار محمود مشحون هم ميترسند و به آن معترضاند.

تماسهاي توصيهاي

طــي روزهــاي گذشــته حرفهای بســياري دربــاره تماسهــاي مختلف با هياتهاي بسكتبال براي راي دادن به يك نامزد خاص مطرح شــده؛ از تماس رييس سابق بسكتبال و افرادي كه خود را وابسته به وزارت ورزش معرفي ميكنند و خواهان راي دادن به يك نامزد خاص ميشوند.

البي و رايزنــي در انتخابــات اتفاقي رايج و معمــول و اصال جزيي جداييناپذي­ر به حســاب ميآيد. با اين حال اســتفاده از بدنه قدرت ورزش و البته ســوء استفاده از آن، موردي اســت كه هيــچ منطقي آن را نميپذيرد.

روز گذشــته مديركل امور مشــترك فدراســيون­ها هم به اين تماسها واكنش نشــان داد و گفت: «متاسفانه اين موضوع را بــه ما هم اطالع دادهاند. من اين موضوع را تكذيب ميكنم و بــه صراحت ميگويم وزارت ورزش از هيــچ نامزدي در انتخابات حمايت نميكند.»

صحبتهاي اسبقيان البته در شرايطي مطرح ميشــود كــه چندين نفــر از افراد نزديــك به وزارت ورزش در ميان ســيزده نامزد تاييد صالحيت شده بسكتبال حضور دارند و براي رســيدن به صندلي رياســت تالش ميكنند.

هفتمين ریيس تاریخ بسكتبال

فدراســيون بســكتبال، امســال 72 ساله شــد. فدراســيون­ي كه در اين سالها تنهــا پنج رييس را به خــود ديده. محمود مشــحون، علي مقدســيان، ناصر بيگلري، مهــرداد آگين و علي غضنفــري. البته در اين ميان مشــحون حدود دو دهه رياست بســكتبال را در اختيار داشــته و اولين و آخرين رييس اين فدراسيون نيز بوده است.

بــا اين حــال حاال دورانش بــه پايان رســيده و رييــس بعــدي صبح شــنبه بــا راي مجمــع انتخــاب خواهــد شــد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran