Iran Varzeshi

اردوي قهرمانان

- ناصر انصافی مقدم ‪NASER ENSAfi MOGHADDAM‬

اردوي تيم ملي كشــتي آزاد از روز دوشــنبه هفته گذشــته زيرنظر مستقيم رسول خادم در خانه كشتي كه اخيرا به نام محمد بنا سرمربي پر افتخار تيم ملي كشتي فرنگي نامگذاري شده، آغاز شده است.

اين اردو با چند هدف مهم از جمله آمادهســاز­ي كشــتيگيرا­ن براي حضــور در رقابتهــاي بينالمللي جام جهان پهلوان تختي، مســابقهها­ي قهرماني 2018 آسيا در بيشــكك قرقيزستان و همينطور رقابتهاي جام جهاني 2018 در آمريكا كار خود را آغاز كرده كه از ايــن حيث و با توجه بــه كثرت تعداد مليپوشان كشتي كه در بين آنها تمامي مدال داران سه، چهار سال اخير مسابقههاي جهاني و المپيك (البته به استثناي رضا يزداني دارنده چهار مدال طال و برنز جهان كه دوران نقاهت خود را طي ميكند) ديده میشــوند، ميتواند كم نظير باشد.

حتي كشتيگيران آســيبديده­اي چون حســن رحيمي برنده مــدال برنــز المپيك 2016 ريودوژانيـ­ـرو و دارنده چهار مدال طال، نقره و برنز جهان و ســيداحمد محمدي برنده مدالهاي نقره و برنز 2014 و 2015 جهان كه پاي مصدوم خود را به تيغ جراحي سپردند و با سپري كردن دوران نقاهت خود اينك به شرايط نسبتا مطلوبي رسيدهاند، به اين اردو دعوت شدهاند.

ســيداحمد محمدي، پارگي رباط صليبي زانوي خود را دو سال پيش و پس از به دست آوردن مدال برنز مسابقههاي جهاني 2015 الس وگاس آمريــكا بالفاصله عمل كرد و به همين دليل قيد حضور در المپيك 2016 ريودوژانير­و و همينطور پيكارهاي جهاني 2017 پاريس را زد. در واقع او دو ســال تمام از حضور در تمامي رقابتهاي داخلي و خارجي دور بود و حاال به شرايط خوبي رسيده اســت. طوري كه توانست چند روز پيش با صعود به يك وزن باالتر در رقابتهاي عمومي كشتي آزاد در وزن 70 كيلوگرم با شكست دادن همه رقباي خود به مقام نخست برسد.

حســن رحيمي هم كه تير امسال و همزمان با رقابتهاي انتخابي تيم ملي، پارگي مينيســك زانوي خود را زير تيغ جراحي برد، مدتي اســت به شــرايط تمرين كردن و مسابقه دادن بازگشته و براي همين به اردو دعوت شده است.

حســن يزداني تنها فوق ستاره حال حاضر كشتي آزاد ايران و قهرمان المپيــك 2016 ريودوژانير­و كــه در پيكارهاي جهانــي 2017 پاريس با رشــادت و سلحشوري خاص خود، كشــتي ايران را صاحب تنها مدال طال كرد هم جزو دعوت شدگان به اردو است.

يزداني پس از مســابقهها­ي جهاني پاريــس، آنچنان هم بدون تمرين نبوده و زيرنظر «همت مسلمي» مربي اختصاصي و سازنده خود در باشگاه قهرمانان جويبار، نرمش و تمرينات سبك كشتي را دنبال كرده است.

از قرار معلوم حســن يزداني كه كارنامه بسيار درخشاني در صعود به وزن 86 كيلوگرم داشته اســت فعال قصدي براي صعود به وزن جديد 92 كيلوگــرم ندارد و همچنان ميخواهد در وزن خود يكه تاز كشــتي جهان باشد.

البتــه عليرضا كريمي برنده مدال برنز مســابقهها­ي 2015 جهان در الس وگاس آمريكا و خبرســازتر­ين كشتيگير دنيا در سال 2017 ميالدي كه يك ماه پيش در لهستان، قيد مدال طالي اميدهاي جهان را زد تنها به اين خاطر كه با كشــتيگير رژيم صهيونيستي روبهرو نشود، در كنار حسن يزداني در اردو حضور دارد.

مسعود اســماعيل پور، يونس امامي، مصطفي حســينخاني، عزتا... اكبري، مجتبي گليج، امين طاهري و كميل قاســمي از ديگر مدال داران كشتي ايران در جهان در ردههاي سني بزرگساالن و اميد حاضر در اردوي تيم ملي كشتي آزاد ايران هستند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran