Iran Varzeshi

1700 ميليون يورو!

-

مبلغ فسخ چهار ستاره بارسلونا:

حضور فيليپه كوتينيو، بارســلونا را از آني كه بود هم قويتر ميسازد. مبلغ فسخ قرارداد او هم بهحدي باالســت كه در كنار مبلغ فســخ قرارداد ليونل مســي، لوييس ســوارس و عثمان دمبله به يك ميليارد و 700 ميليون يورو ميرسد.

كمتر تيمي ميتواند چنين بازيكناني داشــته باشــد و به نظر ميرســد كه اين چهار نفر هولناكترين مربع فوتبال اروپا را تشكيل دهند.

موسســه CIES اخيرا برآورد ساالنه خود را از قيمت بازيكناني كه در ليگهاي مختلــف بازي ميكنند اعام كرده اســت. طبق اين برآورد، قيمت اين چهار نفر حدود 550 ميليون يورو است.

اين موسسه قيمت مســي را 202/2 ميليون يورو دانســته و لوييس ســوارس ،)128/7( كوتينيــو )123( و دمبله )96( پايينتر از مســي قرار ميگيرند اما باشگاه بارســلونا براي اينكــه اين ســتارههاي­ش را بهآســاني از دســت ندهد، مبلغ فســخ قراردادشان را در مجموع به 1700 ميليون يورو رسانده است.

مبلغ فســخ قــرارداد مســي از همه بيشتر اســت: 700 ميليون يورو. اين مبلغ براي دمبله و كوتينيــو 400 ميليون يورو و براي ســوارس 200 ميليون يورو اســت. انتقــال نيمار در تابســتان گذشــته كه با پرداخــت مبلغ فســخ قرارداد او از ســوي پاري ســنژرمن انجام شــد، اثر دومينويي بر بازار گذاشته و قيمتها را متحول كرده است. پاري سنژرمن 222 ميليون يورو به بارســلونا پرداخت تا قرارداد نيمار را فسخ كنــد و بعد از آن بود كه باشــگاهها قيمت بازيكنان خود را باالتر بردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran