Iran Varzeshi

دوست ندارم به پرسپوليس برگردم

-

بله، چرا كه نــه! تاش ميكنيم و براي برد وارد زمين ميشويم. با تفكرات كادرفني اميدواريم بتوانيم 3 امتياز را به دست بياوريم.

اما در ايــن فصل اكثر تيمهايي كه مقابل پرســپوليس بازي كردند، معموال تركيبي تدافعي داشتند...

من نميگويم تهاجمي بازي ميكنيم اما طوري به زمين ميرويم كه نتيجه خيلي خوبي بگيريم.

به نظر ميرســد برخالف نيم فصل اول، اين بار ميتواني مقابل تيم سابقت بازي كني...

بله، من در نيــم فصل اول چون دير به تيم ملحق شــدم و شــرايط بدني خوبي نداشتم، نتوانستم به زمين بروم اما براي اين بازي كاما آماده در خدمت تيم هستم.

ظاهرا انگيزه زيادي هم براي بازي با پرسپوليس داري...

به هر حــال انگيزه زيادي دارم چون هم مقابل تيم سابقم بازي ميكنم و هم بازي مهمي براي تيمم اســت. اين بازي كا براي من انگيزههاي خاصي دارد.

انگار انگيزههايت از ديگر بازيكنان سابق پرســپوليس، بيشتر و البته كمي متفاوت است...

خــب مــن 8 ســال فوتبالــم را در پرسپوليس سپري كردم كه همين مساله باعث شده بازي با تيم سابقم برايم خاص باشد.

شــايد اين انگيزه خاص به خاطر عالقه زيادي باشــد كه ظاهرا هنوز به پرسپوليس داريد...

من دوست داشتن و عشق و عاقهاي كه به پرســپوليس دارم را ثابت كردم. به هر حال 8 ســال با وجود تمــام نامايمتيها و اتفاقات بدي كه برايــم افتاد، صبوري كردم و در ايــن تيــم ماندم. در حالــي كه در آن زمان ديگر تيمها پيشنهادهاي مالي باالتري ميدادند و حتي ميتوانســت­م لژيونر شوم اما به خاطر پرســپوليس ايــن كار را نكردم كه االن فكر ميكنم اشتباه كردم. از چه تيمي پيشنهاد داشتيد؟

مــن از يك تيم ليــگ برتري تركيه پيشنهاد داشتم. آن زمان آقاي دايي سرمربي پرســپوليس بود كه به خاطر داشتن قرارداد با پرســپوليس و عاقه به اين تيم، نپذيرفتم و نرفتم. االن پشيمان هستي؟

به هر حال اين تصميمي بود كه در آن شرايط و آن دوران گرفتم. شايد اگر برگردم به آن زمان، تصميم ديگري ميگرفتم.

پس از تصميمي كه بــراي ماندن گرفتي پشيمان هستي...

نه اينكه پشيمان باشم. به هر حال به قول معروف من مثــل خيليها نبودم كه ادا در بياورم و الكي بگويم از فان تيم پيشنهاد دارم يا اينكه سفيد امضا ميكنم. اينها بيشتر شــو اســت تا عاقه واقعي ولي متاسفانه در كشــور ما به آنهايي كه شومن خوبي هستند ميگويند باغيرتتر هستند.

فكــر ميكني يــك روز بتواني به پرسپوليس برگردي؟

واقعيت اين اســت كه ديگر عاقهاي ندارم به پرسپوليس برگردم. من خيلي دلزده شــدم اما اميدوارم پرسپوليس همين روند را طــي كند و حــرف اول را در فوتبال ايران و آســيا بزند. من از اينكه طرفدار پرسپوليس باشم، بيشتر خوشحالم.

اما اين مســاله آرزوي هر بازيكني است كه از پرسپوليس جدا شده...

شايد اينطور باشد اما من همان سالي كه از پرســپوليس جدا شدم هم ميتوانستم بمانم. در آن زمان، هم برانكو خواست بمانم و هم باشگاه اما دلم نبود بمانم. شرايط خيلي سختي بود.

وقتي هم باشــگاه و كادرفني تو را ميخواست، چه مسالهاي وجود داشت كه اينقدر ناراحت و دلخور هستي؟

من سال آخري كه پرسپوليس بودم، با نظر كادرفني براي پرسپوليس هم در ليگ قهرمانــان آســيا و هم ليگ برتر در پســت غيرتخصصي دفاع چپ بــازي ميكردم. در پستي كه ميدانستم هيچ آيندهاي براي من ندارد، به جز اينكــه به لحاظ روحي و رواني هم روي من تاثير منفي داشــت. به هر حال من تمام تاش خودم را ميكردم اما هواداران جلوي من جبهــه بدي گرفتند. اين در حالي بود كه برانكو راضي بود و من با كشالهاي كه از اســتخوان جدا شــده بود و با زور آمپول و قــرص، به زمين ميرفتم و بازي ميكردم. در واقع كاما در اختيار تيم بودم و كادرفني هم از من راضي بود. شــرايط من به صورتي بود كه در هفته فقط يك جلســه تمرين داشتم و نــكات فني را بــه خوبــي در بازيها اجرا ميكــردم و به همين دليــل در تركيب قرار ميگرفتم. با اين شــرايط، روي سكوها و در فضاي مجازي يكسري اتفاقات افتاد كه آنطور كه بايد باشد نبود. در آن زمان آنقدر سختي كشيدم و اذيت شــدم كه ديگر نميخواستم بمانم. من به جاي اينكــه از هواداران انرژي مثبت بگيرم، انرژي منفي دريافت ميكردم.

وقتي كادرفني راضــي بود، چرا به شعارهاي هواداران اهميت ميدادي؟

من از ۷۱ سالگي و 8 سال در خدمت پرســپوليس بودم كه فكر نميكنم در مدت اخير هيچ بازيكني 8 ســال در پرســپوليس بازي كرده باشــد. به هر حال پرسپوليس به عشــق و گرمي هوادارانش پرسپوليس است. وقتي شــما بازي كنيد و همــه چيز را براي تيم بگذاري ولي متوجه نشــوند كه من دارم از خودم ميگذرم، ماندن ديگر فايدهاي ندارد. من فوروارد بودم و با وجود اينكه در تيم ملي حضور داشتم، به خاطر تيم باشگاهيام دفاع چــپ بازي كردم. اين نشــان ميدهد من در پســت خودم توانايي الزم را دارم كه به تيم ملي دعوت شــدم و اگــر در دفاع چپ بازي ميكنم به خاطر شرايط تيم است. پس توقع داشتم اگر قدر اين مساله را نميدانند حداقل من را نكوبند امــا برعكس بود. اين كملطفي آنقدر به من فشار آورد كه ديگر دلم به ماندن نبود. بــه آن زمان كه برميگردم خيلي اذيت ميشوم. بهتر است ديگر در مورد آن صحبت نكنيم.

خب بگذريم، نتيجه بازي اين هفته مقابل پرســپوليس را چطور پيشبيني ميكني؟

عــدد نميتوانم بگويــم اما صددرصد بازي خيلي خوبي را خواهيد ديد.

قبــل از بــازي، ســمت كادرفني پرسپوليس ميروي؟

بله، چرا نروم؟ مــن هيچ دلخوري از كادرفني ندارم. اگر گل بزني چه ميكني؟

گل بزنم ســعي ميكنم شادي نكنم. اين هم يكي از اتفاقاتي است كه به شو تبديل شــده. امكان ندارد يك بازيكن براي تيمش گل بزند و شــاد نباشــد. من به احترام تيم حريف و هوادارانش، شادي نميكنم.

 ??  ?? حميدرضا عليعسگري يكي از بازيكناني است كه سالهاي سال در پرسپوليس بازي كرد اما حاال بايد مقابل تيم سابقش قرار بگيرد. مقابل تيمي كه عشق و عالقه خاصي به آن دارد اما به خاطر يكسري دلخوريها و ناماليمتيه­ا، از آن جدا شد. عليعسگري كه اين فصل در تيم مشكيپوشان...
حميدرضا عليعسگري يكي از بازيكناني است كه سالهاي سال در پرسپوليس بازي كرد اما حاال بايد مقابل تيم سابقش قرار بگيرد. مقابل تيمي كه عشق و عالقه خاصي به آن دارد اما به خاطر يكسري دلخوريها و ناماليمتيه­ا، از آن جدا شد. عليعسگري كه اين فصل در تيم مشكيپوشان...
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran