Iran Varzeshi

احساسخوباز­تماشايتيمي­كههدفيبزرگ­دارد

برق در چشم مليپوشان، اميد در دلهاي ما

- سعید زاهدیان ‪Saeed Zahedian‬

جلسه دوم از تمرین تيم ملي- ميني كمپهاي طراحي شده كيروش- برگزار شد. فعال رســانهها نميتوانند براي تهيه گزارش در اردو حضور داشته باشند اما به احتمال فراوان پس از بازگشــت كيروش به ایران این اتفاق رخ خواهد داد و رسانهها هم در تمرینهاي تيم ملي حاضر ميشــوند. آنچه از نزدیكان تيم ملي ميشــنویم و عكسهای تمرین را كه ميبينيم، حس خوبي به ما دست ميدهد. شــرایط و فضا كامال حرفهای و اصولي به نظر ميرسد و برق رضایت در چشم بازیكنان دیده ميشود. آنها با همين تمرینات، هر هفته متوجه ميشوند كه پروژه بزرگي در پيش دارند. همه اینكارها براي این اســت كه تيم ملي در جام جهاني تيمي سرسخت و جدي براي حریفان نامدار باشد و چه بسا ميخواهد شگفتي خلق كند.

تمرینهاي هفتگي چنــد ویژگي خاص دارد؛ نخســت اینكه بازیكنان مدام شــرایط مليپوش بودن را احســاس ميكنند و با پوشــيدن لباسهاي تمریني تيم ملي حتما حس مليپوش بودن و احساس حضور در جامجهاني در بازیكنان بيشتر تقویت ميشود. این كار از طرفي باعث ميشــود بازیكنان حاضر در اردو بدانند كه پروژه جام جهاني از حاال شروع شده و باید سخت تمرین كنند و آماده باشند تا یكي از 23 بازیكن نهایي جام جهاني شوند. بازیكناني كه كيروش هر هفته به اردو فرا ميخواند بيشك رقابت سختي با لژیونرهایي خواهند داشت كه از ليگهاي اروپایي به تيم ملي ميآیند. كيروش بيشك روي بازیكناني كه هفته به هفته زیر نظر دارد بيشتر نظر دارد، چرا كه از كيفيت فني و ميزان آمادگي آنها مطلع است و بازیكنان شــاغل در ليگ ایران از این بخت بزرگ بهرهمند هستند كه مدام سرمربي تيم ملي آنها را زیر نظر دارد و تعداد جلسات تمریني بيشتري هم نسبت به لژیونرها داشتهاند.

مينيكمپ دوم هم تمام شد؛ بازیكنان طبق برنامه از پيش طراحي شده در مركز پزشكي ورزشي حاضر شدند و تمرینهاي ویژه را پشت سر گذاشتند. نكته ویژه این اردو، برق چشمان بازیكنان و فضاي حرفهاي موجود در تمرینات بود. مركز پزشــكي- ورزشي در ایران بينظير است و بهترین شرایط را براي بازیكنان مهيا ميكند. تماشاي عكسهاي تمریني و انضباطي كه در اردوها حاكم اســت حسی اميدبخش در ما زنده ميكند كه تيم ملي در جامجهاني قرار نيست تنها سه مســابقه انجام دهد و مثل ادوار قبل به ایران بازگردد. همه این برنامهها و تمام تالش كيروش پس از صعود براي این بوده كه تيم ملي یك مســافر معمولي به روسيه نباشد. او توانســته باشــگاهها را براي انجام ماموریتي بزرگ همراه كند كه توافق با 16 باشگاه ليگ برتري و مربياني كه هركدام ایدههاي خود را دارند كار آساني نبود اما همان جمله كيروش كه به تجربه من اعتماد كنيد كافي بود تا حتي مرداني مثل برانكو و شفر با تجربيات بينالمللي با این تصميم كنار بيایند و بازیكنان خود را هفتهاي یك جلســه به كيروش بسپارند. تماشاي تمرین هر هفته تيم ملي ما را بيقرار و بيتاب كرده تا جام بزرگ شــروع شود و تيم ملي ایران را متفاوت از هميشه مقابل بزرگترین تيمهاي دنيا تماشا كنيم. اگرچه احساس متر مناسبي براي تحليل و ارزیابي فوتبال نيست، اگرچه ما ميدانيم كه جایگاه اسپانيا و پرتغال در فوتبال دنيا كجاست اما احساس ما ميگوید این تيم و این مربي در جام جهاني ما را شادمان خواهند كرد. اغلب ما صاحب این تجربه هســتيم كه احســاس به ما دروغ نميگوید؛ به این اميد كه اینبار هم احساس ما بيراه نگفته باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran