Iran Varzeshi

ونگر؛ اميدوار به ماندن اوزيل نااميد از حفظ سانچس

-

آرسن ونگر هنوز هم فكر ميكند كه براي نگه داشــتن مسعود اوزيل در آرسنال شانس زيادي دارد و اينكه اين هافبك آلمانــي قراردادش با توپچيها را تمديد ميكند امــا او اعتراف كرده است كه ديگر ستاره تيمش الكسيس سانچس، قرارداد خود را تمديد نخواهد كرد. اوزيل، سانچس و جك ويلشر هر ســه قراردادهاي­شــان در پايان فصل جــاري منقضي ميشــود و ميتوانند بهعنــوان بازيكــن آزاد راهي تيمهاي ديگر شــوند اما ونگر اميدوار است دو تا از اين ســه بازيكــن را به ماندن در ورزشگاه امارات متقاعد كند.

او كــه پيش از اين اميــدوار بود بتواند سانچس را هم براي ادامه دادن بــه دوران بازيگــريا­ش در آرســنال متقاعد كند، در كنفرانس خبري پيش از بــازي امروز تيمــش برابر بورنموث به خبرنگاران گفــت: «هنوز براي نگه داشتن اوزيل شــانس داريم. احتمال مانــدن او در اينجا زياد اســت اما در مورد ســانچس وضعيت فرق ميكند و به نظر نميرســد او قــراردادش را تمديد كند. با اين حال ما ميخواهيم جــك را هم نگه داريــم و اين فرصت را هــم داريم تا شــايد اوزيــل را هم حفظ كنيم. پس بازســازي تيم بسيار آســانتر از زماني خواهد بــود كه ما هر ســه بازيكن را از دســت بدهيم.» اوزيل شــايد هنوز نيــاز دارد كه براي مانــدن در آرســنال متقاعد شــود و ممكن اســت منتظر باشــد تــا ببيند تيمــش در پنجره نقل و انتقاالت براي تقويت تركيب خود چه اقداماتي انجام ميدهد. بازيكني كه ســابقه قهرماني در جــام جهاني را دارد، در گذشــته از باشــگاه خواســته كه بــراي خريد بازيكنان بزرگ اقدام كنند و ونگر هم اعتراف كرد كه توانايي آرســنال براي جنگيــدن در جامهــاي مختلف براي اوزيل ميتواند همانقدر مهم باشــد كه حقوق و شرايط مالي.

او ادامــه داد: «هر دو فاكتور مهم هســتند. ايــن بازيكنــان ميخواهند قهرمان شــوند همانطور كه دوســت دارند پــول دربياورند. پس آنها هر دو فاكتور را ميخواهند كه باشــگاهها­ي بزرگ ميتوانند به آنهــا بدهند. البته اوزيل در كنار ما جام برده اســت (جام حذفي). پــس او ميخواهد ما در ليگ برتر هم شانســي براي قهرماني داشته باشيم. اين عادي است زماني كه شما در چنين سطحي بازي ميكنيد.»

ونگر درباره احتمال دست به كار شــدن آرســنال براي خريد بازيكنان جديــد در بــازار نقــل و انتقاالت هم گفت: «محاســبه قيمت يــك بازيكن چيســت؟ خــب، باشــگاه 50 يا 60 ميليون ميخواهد و به خاطر اينكه آنها ميخواهنــد مرا با يكي ديگر جايگزين كننــد، مجبورند 50 تــا 60 ميليون هزينه كنند. ايــن اتفاق رخ نميدهد. پس من صبــر ميكنم و بخش بزرگي از آن قــرارداد را بهعنوان رقم قرارداد ميگيــرم. مديــران برنامه چــه كار ميكننــد؟ آنها به باشــگاه ميگويند من فالن بازيكن را در پايان قراردادش براي شــما ميآورم اما شما هم به من حق كميســيون بزرگــي بدهيد. اين همان چيزي است كه دارد بازار نقل و انتقاالت را نابود ميكند و هر روز شما با تعداد بيشــتري از بازيكناني مواجه هســتيد كه تا پايان قراردادهاي­شان با يــك تيم صبر ميكنند و بعد ميروند. يوفا هــم كاري در اين باره نميكند و اين اتفاق بيشــتر و بيشتر رخ خواهد داد.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran