Iran Varzeshi

دورتموند دوباره اوباميانگ را مجازات كرد

-

مايكل زورك مدير ورزشــي باشگاه بوروسيا دورتموند اعالم كرد كه اين باشگاه مهاجم گابني خود، پير امريك اوباميانگ را به خاطر مشــكالت انضباطياش بعد از تساوي بدون گل خانگي برابر ولفسبورگ، محروم كرده و براي وي جريمهاي نقدي در نظر گرفته است.

اوباميانگ 28 ساله در اين فصل 15 بازي در بوندسليگا انجام داده و 13 گل هم به ثمر رســانده اما زماني كه فهرست بازيكنــان دو تيــم براي بازي يكشــنبه شبشــان اعالم شــد، در كمال تعجب جايي در فهرســت زردپوشــان وستفالن نداشــت. دورتموند با انتشار توئيتي كنار گذاشته شدن اوباميانگ را به هوادارانش اطــالع داد اما توضيحي بــراي آن ارائه نكــرد. با اين حال نشــريه بيلــد آلمان ماجــرا را توضيح داده و گــزارش كرده است كه دليل كنار گذاشته شدن مهاجم گابني از فهرســت بازيكنان دورتموند در نخســتين بازي اين تيــم در بوندسليگا در ســال ،2018 شــركت نكردن او در يك جلســه توجيهي براي بازيكنان بعد از تمرينات روز قبل از بازي بوده اســت. پيتر اشــتوگر، سرمربي دورتموند هم اين خبر را تأييد كرد و گفت: «جلسه مهمي داشــتيم. وقتــي او نميخواهد عضوي از تيم ما باشــد، بازيكني ديگــر جايش را ميگيرد. او خيلــي خالصه گفت كه اين جلســه را فراموش كرده است اما همه ما ميدانيم كه اينطور نبوده است.»

زورك هــم پــس از بــازي درباره تصميم باشــگاه دورتمونــد براي حذف اوباميانــ­گ از فهرســت بازيكنــان تيم گفت: «روز گذشــته، بعــد از تمرينات، اعضــاي تيم در كنار هــم ناهار را صرف كردند و پس از آن يك جلســه توجيهي مهم داشتيم كه نه فقط درباره بازيمان بلكه درباره مســائل عمومــي بود، مانند اهداف مشــتركمان و يكســري مسائل انضباطي و او در اين جلسه شركت نكرد. ما با او بــه طور جــدي صحبت كرديم و در نهايــت تصميــم بــه محروميت او گرفتيم. با اين حال مســلما مجازاتهاي نقــدي هــم بــراي او در نظــر گرفته خواهد شــد. فردا اما سرمربي تيم آماده اســتقبال از او در تمرينات خواهد بود.» زورك در پاســخ بــه اين ســوال كه آيا اوباميانگ راه عثمان دمبله را براي تحت فشار قرار دادن باشگاه به منظور موافقت با فروش وي در پيش گرفته است، گفت: «من چيزي در اين باره نميدانم. ترجيح ميدانم واقعيتها را ببينــم تا اينكه رو به حدس و گمــان بياورم، اگرچه من به اين ماجــرا بايد با ديــدي متفاوت نگاه كنم چون اين نخســتين مورد از چنين بيانضباطيه­ايي نيســت.» اوباميانگ در ماه نوامبر هم به صــورت موقت محروم شــده بود و زورك در آن زمان هم اعالم كرد كه دليل آن تصميم باشگاه، مسائل انضباطي بوده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran