Iran Varzeshi

ميدانستمپن­التيابراهي­ميراميگيرم

- سميرا شيرمردي ‪Samira Shirmardi‬

سعيد جالليراد اگرچه در اكثر بازيهاي پديده مشهد خيلي خوب كار كرد اما در بازي با استقالل مثل يك ستاره درخشيد و توانست تيمش را از شكست نجات دهد. جالليراد كه در بازي هفته بيستم يك پنالتي مهم از اميد ابراهيمي گرفت، با اين كار خود يك امتياز به تيمش هديه داد تا اميدوارانه­تر از قبل به كارشان در ليگ برتر ادامه دهند. با اين اتفاق حاال اعضاي تيم پديده اميدوار به كسب سهميه آسيا شدهاند و ميخواهند محكمتر از قبل به كار خود براي رسيدن به اين هدف ادامه دهند. سعيد جالليراد دروازهبان پديده مشهد كه اهداف بزرگي براي فوتبالش دارد، در مورد اين بازي، اتفاقات آن ...و صحبت ميكند.

بازي سختي با استقالل داشتيد اما خيلي خوب كار كرديد...

بله، واقعا بازي ســختي بــود اما ما به برد احتياج داشــتيم و البته ميدانستيم اســتقالل هم براي 3 امتياز آمده. به خاطر همين خيلي خوب كار كرديم و توانســتيم يك امتياز در شــهرمان به دست بياوريم. ما از زماني كه 6 امتيــاز به خاطر حكم فيفا از دســت داديم، شرايطمان ســختتر شد كه نبايــد در هيچ بازي خانگي امتياز از دســت بدهيم اما اين اتفاق در بازي با استقالل افتاد.

به هر حال با آن همه هواداري كه براي حمايت از اســتقالل به ورزشگاه آمده بودند، تســاوي هم نتيجه خوبي بود. بله، البته طرفداران ما هم زياد بودند اما شرايط بازي خيلي سخت بود كه مساوي نتيجه عادالنهاي بود. پديده هميشــه اينقدر خوب بازي ميكنــد يا در بازيهــاي پخش زنده، انگيزه زيادي پيدا ميكنيد؟ تيــم ما واقعا هميشــه خــوب بازي ميكند ولــي متاســفانه كمي بدشانســي ميآوريم و نميتوانيم نتايج خوبي بگيريم. در نيمفصــل دوم پديــده هنوز نتوانســته ببرد و حتي يك شكســت سنگين مقابل سپاهان داشته؛ چرا؟

بله، متاســفانه ما در بازي با سپاهان بدشانســي آورديــم. آن روز، روز مــا نبود. نميدانم چرا امــا اتفاقات عجيبي افتاد. مثال اينكــه قبل از بازي، قرار بود شــهاب گردان درون دروازه قرار بگيرد اما حين گرم كردن مشــكل پيدا كرد و نتوانست به زمين برود. من هم بــدون گرم كردن به ميــدان رفتم امــا همه چيز به هم ريخــت. در آن روز هم خوب كار كرديــم اما باخت بدي آورديم. در بازي با استقالل خوزستان هم واقعا حقمان حتي مساوي هم نبود اما بدشانسي آورديم و باختيم. در كل در نيمفصل دوم نتايج خوب نبود كه بايد سعي كنيم بهتر باشيم.

با اين نتايج، در مقابل اســتقالل خوب كار كرديد و شما هم يك پنالتي مهم گرفتيد...

مــن دروازهبــا­ن هســتم و وظيفهام گرفتن موقعيتها و پنالتي است.

اما معموال هر دروازهباني نميتواند اين كار را انجام دهد. در حالي كه شما اطمينان داشــتيد توپ را ميگيريد و حتي به همتيميهايت هم گفتي نگران نباشند...

نميدانــم چه بگويم. من وقتي ديدم همه بازيكنان از محمد قاضي كه نوك حمله بود تا بازيكنان مياني و دفاع تيممان زحمت زيادي كشيدند، دوست نداشتم تالش آنها را هدر بدهم. به خاطر همين هم به آنها گفتم نگران نباشــند چون من پنالتي را ميگيرم. البتــه قبــل از آن مطمئن بــودم پنالتي را ميگيرم كه خدا كمك كرد و توانســتم اين كار را انجــام دهم كه زحمات بچهها آن هم در دقيقه حساس، هدر نرود.

البته اين پنالتي هم ظاهرا پنالتي نبود...

بله، اصال پنالتي نبود اما اشكال ندارد. بــه هر حال اشــتباهات داوري هم جزيي از فوتبال است.

اگر پنالتي گل ميشــد هم همين حرف را ميزدي؟!

بله، چرا كه نه. اشــتباه پيش آمده و هر اتفاقي در مورد پنالتي ميافتاد نميشــد آن را برگردانــد. به هر حال داور هم انســان است و انســان جايزالخطا. نميشود هميشه انتظار داشــت داوريها عالي باشــد. در هر صورت اشتباه پيش ميآيد.

اين هفته مقابل سايپا بازي داريد. مقابل تيمــي كه به روزهــاي خوبش برگشته...

ســايپا تيم خوبي اســت كه با آقاي دايي هــم بازيهاي خوبي انجــام ميدهد. بازي با اين تيم ســختتر از اســتقالل است كه اميدوارم بتوانيم از آن با دســت پر بيرون بياييم.

چه اهدافــي را در فوتبالت دنبال ميكني؟ اگر قرار باشــد در مشــهد نباشي، دوست داري در چه تيمي بازي كني؟

من اول از همه دوســت دارم به تيم ملي برســم. آرزويم دعوت به تيم ملي است اما در كل دوســت دارم فوتبالم را بيرون از ايران دنبال كنم و لژيونر شوم.

معموال همه بازيكنان دوست دارند به پرســپوليس و استقالل برسند چون فكر ميكنند اينطور راحتتر ميتوانند توجه كادر فني تيم ملي را جلب كنند.

اســتقالل و پرســپوليس تيمهــاي بزرگي هســتند كه شايد هر بازيكني دوست داشــته باشــد به اين تيمها برســد اما من فكر ميكنــم آقاي كيروش همــه بازيها را پيگيــري ميكند و بــه جوانها هم توجه ويــژهاي دارد كه اميدوارم بتوانم از پديده به تيم ملي راه پيدا كنم.

رضــا مهاجــري در مصاحبههاي اخيرش به صراحت از شــانس پديده براي رسيدن به ســهميه آسيا صحبت كــرده. واقعا فكر ميكنيــد ميتوانيد آسيايي شويد؟

خيلي سخت اســت اما شدني است. 10 بازي باقي مانــده كه بايد تالش كنيم و ديگر امتياز از دســت ندهيم تا به اين هدف بزرگمان برسيم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran