Iran Varzeshi

كيادربندسر­ي: در رژه ناراحت بودم

-

المپیک زمســتاني براي ورزشــکارا­ن ایران به خوبي آغاز نشــد. از حواشــي که درباره اهداي گوشــي همراه به وجود آمد تا مســائلي کــه درباره انتخــاب پرچمدار مطرح شــد، باعث شد تا کاروان ایران روال عادي را آغاز نکند. محمد کیادربندسـ­ـري یکــي از چهرههاي با تجربــه کاروان ایران درباره حواشي ایجاد شده پیش از برگزاري مراسم افتتاحیه بازيهاي المپیک زمستاني 2018 پیونگچانگ ميگوید: «حواشــي از روز اول بــا تبعیض بین ورزشــکارا­ن ایران و کره شــمالي با دیگر کشورها شروع شد و مســووالن برگــزاري ایــن بازيها اعالم کردند که هدایاي شــرکت سامسونگ را به ما نميدهند. خوشــبختان­ه با اقدام به موقع کمیته ملــي المپیــک و وزارت ورزش از همان لحظه اول احساس اینکه اعتراضمان بــه نتیجه برســد، وجود داشــت. ما براي نگرفتــن هدایا ناراحــت نبودیم، بلکه فقط ناراحتيمــ­ان از این بود که شــعار المپیک نادیده گرفته شد و با این کار به ملت ایران بي احترامي کردند.»

مليپــوش اســکي ایــران دربــاره پرچمداري کاروان ایران توســط ســمانه بیرامــي باهــر و اینکه او و ســید ســتار صید در زمــان رژه کمــي ناراحت به نظر ميرســیدند، نیز توضیح کوتاهي ميدهد: «طبیعي اســت در رژه ناراحت بودم، چون به آنچه که آرزویش را داشــتم نرسیدم. در مورد پرچمداري فارغ از جنســیت معموال باســابقهت­رین یــا پرافتخارتر­یــن فرد این وظیفه را بر عهده ميگیرد اما نیم ســاعت قبل از شــروع افتتاحیه در حالي که همه حتي رسانهها و جامعه اسکي انتظار داشتند با توجه به کارنامه، ســابقه و رزومه، یکي از مردان پرچمدار شــود، این اتفاق رخ نداد. ما از اینکه ســمانه بیرامي پرچمدار شــده ناراحت نیستیم، ولي معتقدیم روح ورزش یعني رعایت عدالت و انصاف وجود نداشت. تنها چیزي که از ورزشــکارا­ن در المپیک به یادگار ميماند، حمل پرچم کشورشــان یــا گرفتن مدال اســت. ما ســرباز ایران و نماینده مردم در المپیک هستیم و وظیفه نشــان دادن عزت ایــران در رژه را داریم. پرچمــداري المپیک ميتوانســت بهترین پاســخ به 20 ســال جنگیدن و افتخارات من نوعي باشــد. در المپیک قبلي دوست خوبم حســین ساوهشمشکي پرچمدار بود که تصمیم خیلي خوبي بود.»

او ادامــه ميدهد: «من 20 ســال از عمرم و جوانيام را در این راه گذاشــتهام، به امید روزي که به تمامي اهدافم برسم. با بيمهريهــا و توهینها و با نگرفتن حقوق قانوني خودم کنار آمــدم، چون به رویداد مهمي مثل المپیــک فکر کردم و این حق من نبود که در این رویداد به آرزوي خودم نرسم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran