Iran Varzeshi

مهدوي‌كيا‌صدرنشين‌ايران ‌يهاي‌بوندس‌ليگا

-

يك رسانه آلماني ۰1 بازيكن برتر ايراني تاريخ بوندسليگا را معرفي كرد كه نام مهدي مهدويكيا در صدر ديده ميشــود. در تاريخ رقابتهــاي بوندسليگا تاكنــون 12 بازيكن ايراني تــوپ زدهاند كه برخــي از آنها عملكرد بســيار خوبي در اين رقابتها داشتند. مهدي مهدويكيا براي هامبورگ و فرانكفورت بازي كرد. مهدويكيا خيلي خــوب به حمله اضافه ميشــد و عملكــرد خوبي بــراي تيمهايش داشت. او در مدت حضور در 255 بازي 29 گل به ثمر رساند.

بعــد از مهدويكيا، وحيد هاشــميان در فهرســت ۰1 نفــره قــرار دارد. او بوخوم را در حالي تــرك كرد كه همه بــه او «هليكوپتر» ميگفتند. او براي هامبورگ هم به ميدان رفت و در 8۰2 بازي 38 گل به ثمر رساند.

بازيكن دورگه مورد عالقه كيروش يعني اشــكان دژاگه يكي از بازيكنانــ­ي بود كه تيم جوانان آلمان را برابر جوانان اسرائيل همراهي نكرد و بعدها به عضويت تيم ملي فوتبال ايران در آمد. او در 158 بازي بوندسليگا حاضر بود كه موفق به ثمر رســاندن 19 گل شده است. علي دايــي در اين فهرســت رتبــه چهارم را دارد. بهترين گلزن تيــم ملي فوتبال ايران كه بيشترين بازي را براي ايران در آن زمان انجام داده بود و تنها بازيكن تاريخ فوتبال اســت كه بيش از ۰۰1 گل ملي را به ثمر رسانده است.

او تنهــا در تيــم بايرن مونيــخ عملكرد چندان خوبي نداشت. دايي در ۷۰1 بازي 19 گل به ثمر رســاند. فريدون زندي متولد آلمان بود و بــراي تيم ملي فوتبال ايــران بازي كرد. او در تيمهاي كايزرســال­ترن و فرايبورگ بازي كرد و عملكرد خوبي در بوندسليگا داشــت. او در 55 بازي حضور داشت و موفق شد شش گل به ثمر برســاند. جادوگر فوتبال كشورمان در رتبه ششم قرار دارد. كريمي بزرگترين كشف ماگات بــراي تيم بايرن مونيــخ بود كه در 34 بازي سه گل به ثمر رساند.

كريم باقري در پست هافبك مياني نقش ستون و بازيكن محوري را بر عهده داشت و در تيم آرمينيا بيلهفلد بازي كرد.

او در 29 بــازي به ميدان رفــت كه ثمره آن چهار گل بــود. دانيل داوري دروازهبان تيم ملي فوتبال ايران در تيم آينتراخت برونشواك بازي كــرد و با اين تيم بــه بوندسليگا صعود كرد تــا حضــور در باالترين ســطح فوتبال آلمــان را تجربه كنــد. او تجربــه حضور در 29 بــازي را دارد. غزال تيزپــاي فوتبال ايران زماني در تيــم كلن آلمان عملكــرد خوبي از خود بر جاي گذاشــت و با حضور در ۰2 بازي 5 گل به ثمر رســاند. امير شــاپورزاد­ه آخرين نفر اين فهرســت اســت كه بعــد از حضور در هانزاروســ­توك به تيم فرانكفــور­ت رفت و در چند تيم در ليگ دســته يــك آلمان هم توپ زد. او در ۶1 بازي حضور داشت اما گلي به ثمر نرساند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran