Iran Varzeshi

جهانبخش در تعقیب لوزانو و بورگس

سومین بازیکن ارزشمند لیگ هلند با 10 گل و 8 پاس گل

-

آلکمار به واسطه درخشش ستارههایي همچــون علیرضا جهانبخش یکي از بهترین فصول چند ســال گذشــته خــود را تجربه ميکنــد، فصلــي کــه ميتواند عــاوه بر بازگرداندن آنها بــه رقابتهاي اروپایي توام با یک جام قهرماني نیز باشد.

علیرضــا جهانبخــش بــه تازگي بازي شماره 100 خود در ارديویژه را انجام داد، جدالي خاطرهانگیز و درخشان که باعث شد تا ســتاره ایراني با به ثمر رســاندن 2 گل و دادن یک پاس گل در برد 4 بر صفر تیمش برابر توئنته با صعود چشــمگیر به رده سوم تاثیرگذارت­رین بازیکنان این فصل هلند، تنها یک گام با کسب عنوان بهترین بازیکن فصل فاصله داشته باشد.

شبکه ART هلند از علیرضا جهانبخش بهعنوان بهترین بازیکــن AZ در این فصل نام برد: «به ثمر رســاندن 10 گل و ارسال 8 پاس گل وینگر ایراني آلکمار را در رده ســوم بهتریــن گلزنان فصــل و همچنین رده دوم برترین پاســورها قرار داده تا با این عملکرد جهانبخش در جدول ارزشمندتری­ن بازیکنان فصل تا رده سوم صعود داشته باشد.»

در ایــن جدول باالتــر از جهانبخش 2 بازیکن هلندي و مکزیکــي تیمهاي فاینورد و آیندهوون حضور دارند که ســبقت از آنها نیز با این ســرعتي که ملي پوش ایراني دارد چندان ســخت به نظر نميرســد. در صدر جــدول اســتیون بورگس مهاجــم هلندي فاینورد ایســتاده کــه 12 گل زده و 8 پاس گل داده اســت، بعــد از او مهاجم مکزیکي باشــگاه آیندهوون یعني هروینگ لوزانو قرار دارد که 13 گل زده و 6 بار هم گل ساخته تا کلیديترین بازیکن در جمع شاگردان فیلیپ کوکو باشد.

آخرین بار که طرفداران آلکمار شــاهد انتخــاب یکــي از بازیکنان خــود بهعنوان ارزشمندتری­ن بازیکن فصل بودند به 2 فصل قبل برميگردد. جایي که وینســنت یانسن در خــط حملــه در نخســتین فصل حضور جهانبخش با پاسهاي ســتاره ایراني عنوان آقاي گلي را کسب کرد و سپس با قراردادي بــه ارزش 18 میلیــون یورو راهــي تاتنهام انگلیس شــد. جهانبخش این فرصت را دارد تا با جاودانگي در تاریخ باشگاه آلکمار همان مســیر را طي کند و در تابستان با قراردادي نجومي سر از باشگاهي بزرگ در بیاورد.

علیرضــا شــنبه شــب در چارچــوب رقابتهاي هفته بیســت و سوم ارديویژه با آلکمــار به مصاف ونلو رفت امــا این بازي با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran