Iran Varzeshi

نسف قارشي با خارجيهاي گمنام ميآيد

خروج موقت از سايه پاختاكور و بنيادكار

-

طي چند سال اخير نسف قارشي بازيكن ملي پوش مهمي نداشته و از اين حيث هم زير سايه پاختاكور، بنيادكار و لكوموتيو تاشكند بوده است. با اين حال آنها غير از اكمل شوراخمدوف بازيكناني مثل سويونوف يا سيفيف را بعضا در تيم ملي كشورشان داشتهاند و ساير بازيكنان اين تيم چندان شناخته شده نيستند.

نســف قارشي نخســتين حريف پرســپوليس در فصل تازه ليگ قهرمانان آسياســت. نايب قهرمان ســوپرليگ ازبكســتان كه همواره تحت تاثير بزرگي بنيادكار و پاختاكور بوده در فصل اخير اين دو تيم بزرگ و ثروتمند را پشــت ســر گذاشــت اما حريف لكوموتيو نشــد و 8 امتياز كمتــر از اين تيم جمع كرد تا نايب قهرمان شــود. نســف قارشــي كه فصل قبل در ليگ قهرمانان آســيا حاضر نبود در فصــل 2016 در گروهي كه الجيش قطــر، العين امارات و االهلي عربســتان حضور داشــتند از 6 بازي فقط 5 امتياز گرفت و در رده آخر گروه ايســتاد. اين تيم آخرين بازي رســمياش در ليگ ازبكستان را بيش از 80 روز قبل مقابل نوف باخور انجام داده كه منجر به شكســتش شــد. از آن پس آنها يك بازي دوســتانه و يك بازي پليآف مقابــل الفيصلي انجام دادند.

روزيكول برديف سرمربي نسف قارشي را فقط در اين تيــم ديدهايم. در دو مقطع كوتاه و بلند اما حاال او ســرمربي تيم ملي ازبكستان هم هست. در واقع بعد از حذف ازبكســتان در راه رسيدن به جام جهاني 8۱۰2 بابايان از كار بركنار شد و حاال چند ماهي اســت برديف بهطور همزمان هدايت نســف قارشــي و تيم ملي كشــورش را برعهده دارد. او با تيم ملي ازبكســتان تنها يك بازي دوستانه مقابل امارات برگزار كرده كه اتفاقا از شوراخمدوف بازيكن خودش در نسف استفاده كرد. طي چند سال اخير نســف قارشــي بازيكن ملي پوش مهمي نداشته و از اين حيث هم زير ســايه پاختاكــور، بنيادكار و لكوموتيو تاشكند بوده اســت. با اين حال آنها غير از اكمل شــوراخمدو­ف بازيكناني مثل سويونوف يا ســيفيف را بعضا در تيم ملي كشورشان داشتهاند و ســاير بازيكنان اين تيم چندان شــناخته شده نيستند.

نســف از چهــار بازيكــن خارجي هم ســود ميبرد. دو بازيكن صربســتاني، يك بازيكن روس و يكي هم تاجيكســتا­ني. در مقايسه تركيب آخرين بازي رســمي آنها در ليگ شــان با ديدار الفيصلي ميشــود ۵ تغيير را در تركيب نسف مشاهده كرد. برديف در بازي پلي آف از سه بازيكن اروپايي خود استفاده كرده است. يكي ايگور گولبان مدافع ۰9۱ سانتيمتري آنهاســت كه طي دو فصل گذشته هم بازيكن اصلي نسف بوده. او در روسيه براي تيمهاي متوسط ســوچي، خيمكي و شينيك بازي كرده و در دو مقطع حضورش در لكوموتيو مسكو هرگز به ميدان نرفته است.

ايــن مدافــع كــه ســابقه دو بــازي بــراي ســيگمااول­وموگ چــك را دارد مدتــي هــم در نوفباخور بازي ميكــرد و يكي از گلهاي تيمش مقابل الفيصلي را به ثمر رساند.

ديگر بازيكن خارجي نسف اسالوكو لوكيچ است. اين بازيكن هم در خط دفاع بازي ميكند و 28 ساله اســت. او در باشــگاهها­ي كم نام و نشان صربستان و مقدونيه بازي كرده و با تيم سوتجسكا مقدونيه حضور در پلــي آف ليگ قهرمانــان و يوروليگ را هم تجربه كرده است. اين بازيكن هم در بازي با الفيصلي حضور داشــت اما در ليگ ازبكستان هرگز به ميدان نرفته و انگار براي ليگ قهرمانان جذب شده.

سومين بازيكن اروپايي نسف هم بازيكني گمنام اســت. دراگان چران ۰3 ســاله ۰9۱ سانتيمتري كه در خط حملــه بازي ميكنــد. او در 28 بازي فصل گذشــته ليگ ازبكستان 9۱ گل زده و فصل قبلتر از آن در 3۱ بازي 2۱ گل به ثمر رساند. اما اين بازيكن پيشتر در تيمي از تاجيكســتا­ن، حجارعربســ­تان و ليگ اســرائيل بازي كرده و بهترين تيمهايش واردار مونته نگرو و وسترلو بلژيك بوده است.

در واقع نســف قارشــي كه با يك قهرماني جام حذفي ازبكستان در سال ۵۱۰2 و بردن سوپرجام اين كشور در سال 6۱۰2 بهعنوان نايب قهرمان ازبكستان به مصاف پرســپوليس ميآيد فقط سه بازيكن گمنام خارجي و يكي دو ملي پوش ذخيره ازبك دارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran