Iran Varzeshi

باشگاه مقاومت عازم جام باشگاههاي تكواندوی آسيا ميشود

-

ایران ورزشــی- تيم ملي كشتي فرنگي از فــردا رقابتهــاي خــود را در بيشــكك قرقيزستان آغاز ميكند و باید كشتيگيران اوزان ‪87 77، 36، 55،‬ و 130 كيلوگرم روي تشــك حاضر شــوند و با رقباي خود مبارزه كنند. در این ميان به نظر ميرســد كه هنوز این تيم درگير حواشــي اســت كه به خاطر معرفي تركيــب تيم ملــي رخ داده. بيرون ماندن چند كشــتيگير شایسته و جوانان و در مقابــل ميدان دادن به نفــرات باتجربه و ســتاره باعث شــده تا كادر فني با مشكالت زیــادي روبهرو باشــد. یكي از ایــن نفراتي كه از تركيب تيم ملي بيرون مانده فرشــاد بلفكه است. كشتيگيري كه راهي مسابقات اوكراین شد و در آنجا هم خوش درخشيد تا نشــان بدهد كه كادر فني و تصميماتي كه آنها اتخاذ كردهانــد، نميتواند در روحيه او تاثير بگذارد. فرشاد بلفكه ميتوانست دوبنده تيــم ملي را در وزن 72 كيلوگرم به تن كند اما تصميــم كادر فني مانع از این امر شــد و حــاال محمد خليلي به جــاي او راهي این

تيم تكواندوی باشــگاه مقاومت با قهرماني در ليگ دسته یك تكواندوی جوانان و بزرگساالن كشور، عازم مسابقات جام باشگاههاي آسيا ميشود.

ليگ دســته یك تكواندوی جوانان و بزرگســاال­ن ایران كه از 17 آبان 1396 بــا حضور 215 هوگوپوش و در قالب 9 تيم هيات تكواندوی اســتان البرز، هيات تكواندوی ســرپل ذهاب، نيروي زميني ارتش جمهوري اسالمي ایران، هيات تكواندوی ورامين، باشــگاه مقاومــت، منطقه آزاد ارس، هيات تكوانــدوی سلمانشــهر، هيات تكواندوی اســتان خراســان رضوي و هيات تكوانــدوی بابل كار خود را آغاز كرده بود، با قهرماني تيم باشــگاه مقاومت به پایان رســيد. تيم باشگاه مقاومت همانند ســال گذشته و دو هفته مانده به پایان مســابقات با كسب ۴۴ امتياز بر سكوي قهرماني ایستاد، تيم منطقه آزاد ارس بــا 0۴ امتياز عنوان نایب قهرماني را به دســت آورد و تيم نيروي زميني ارتش جمهوري اســالمي ایران نيز با 32 امتياز ســوم شد. شاگردان قنبري با این پيروزي توانســتند جواز حضور در رقابتهاي جام باشگاههاي آسيا را كسب كنند.

پایان رقابت كارگران جودوكا درخراسان رضوي

مسابقات ميشود.

قهرماني آسيا حق من بود

دیگر كشــتيگيري كــه از تركيب تيم ملي با وجود شایســتگي كنار ماند، ســامان عزیزي است. ســامان در جام تختي نفر اول شــد اما كادر فني تيم ملي بــا بيان اینكه او كشتيگير سه ستاره است نام این كشتيگير را از تركيب تيم ملي خط زد و حسين نوري را به جاي او انتخاب كرد. حاال سامان عزیزي به این تصميم كادر فني و همچنين به اتهام سه ستاره بودن او از سوي كادر فني واكنش نشــان ميدهد: «طي سالهاي اخير در تمام فرآیندهاي انتخابي تيم ملي حضور داشــتم. ســال گذشته هم همينطور؛ در حالي كه من در تمام مســابقات حضور داشتم اما حسين نوري به مســابقات قهرماني آسيا اعزام شد. نميگویم حق من بود اما حق نوري هم نبود؛ چون او در هيچ كجا كشــتي نگرفت. امسال هم در حالي كه تنها در مســابقات كشوري گروه ج كشــتي گرفته بود بــراي حضور در

هم با فرآیند انتخابي و هم با فرآیند انسانيت باید انتخاب ميشدم

سامان عزیزي كه مشــخص است هيچ گاه تصــور نميكــرده از تركيب تيم ملي در مسابقات قهرماني آســيا باز بماند، ادامه داد: «طــي فرآیند انتخابي تيم ملــي من باید به مسابقات قهرماني آسيا اعزام ميشدم؛ طبق قانون انســانيت هــم همينطور؛ بر اســاس هر قانوني كه حســاب كنيد مــن باید اعزام ميشدم. چند ســال باید چوب این موضوع را بخورم؟ در ســالهاي قبــل هم حق من بارهــا نادیده گرفته شــد و نفراتي كه به من باخته بودند به مسابقات اعزام ميشدند؛ دیگر نميدانم چه كاري باید انجام دهم؟»

تست سالمت را وادا و نادو قبول دارند؟

ســامان عزیزي كــه از اظهــارات مدیر تيمهاي ملي مبني بر اینكه او ســه ســتاره است، بيش از خط خوردن از تركيب تيم ملي

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran